Søg Garagen Hej Gæst! Register

Tilkørsel af PGO big max
#1
Hejsa

Jeg er interesseret i at få nogle gode råd til, hvordan man bedst muligt tilkører scooteren.
Jeg ved, at det er noget med, at under tilkørsel skal man ikke køre med håndtaget i bund hele tiden.
Hvad er fordelene ved en god tilkørsel?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Zarathustra Skrev:Hejsa

Jeg er interesseret i at få nogle gode råd til, hvordan man bedst muligt tilkører scooteren.
Jeg ved, at det er noget med, at under tilkørsel skal man ikke køre med håndtaget i bund hele tiden.
Hvad er fordelene ved en god tilkørsel?


Fordelen ved en god tilkørsel er at du forlænger motorens( bl.a.cylinder/stempel) holdbarhed, og du får for også en god benzinøkonomi ud af det.

Kør f.eks 25-50 km med 20 km/t(hvis den er lovlig) samme antal km med 25 km/t. Og så giv fuld gas med korte mellemrum og i kort tid (f.eks 50 meter Smil ). Og vi snakker stadig om en lovlig scooter Smil.

Det er noget andet med en, der er afdroslet fra start a'. Der dobler du de kørte km op, og kører f.eks 30km/t derefter 40 km/t og så samme antal km med 50 km/t, så skulle den være i vinkel.

Det er bare en af mine metoder, til at tilkøre en scooter. Men jeg er stensikker på, der er andre der har en anden mening om det med tilkørsel Grin.
Svar
#3
Jeg kan kun være helt enig med JPS.

Dog vil jeg tilføje at det er en god ide at vente med "fuldgas" accelerationerne til motoren er blevet varm (ca 10 minutters kørsel).

Det slider ikke så meget når delene er varmet op.

Rexman
Svar
#4
Min eneste tilføjelse til Jps metode - som jeg også selv bruger - er, at jeg venter med fuld gas, indtil jeg har haft det første olieskift/service. På min var det ved 300 km. På den måde, får man evt. grater osv. fra den nye motor, som lander i bundkarret, smidt ud, inden det kan gøre flere ulykker ved fulde omdrejninger. Jeg kender en mek, der også laver speedway maskiner, der siger, at det er pjat med tilkørsel.

Man skal bare give den fuld skrue fra dag et, og så skifte olie første gang ved 100 km - så skulle alle graterne være høvlet af en gang for alle, uden at have gjort skade Fortvivlethock: Jeg har dog ikke haft mod til at prøve hans påstand - selvom han har været mek, for en af landets verdensmestre, og siger, at hvis man tror, at de kører flere hundrede km. med en racermotor på halv kraft, før man kan bruge den til race, så må man tro om.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#5
en 2 takt skal ikke have skiftet noget som helst olie nogensteder kun bagtøjets x1/år.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Det kan godt være jeg spørger dumt, men er det er ny lovlig scooter der skal køres til? Og hvis det er en ny scooter hvor skiverne er pillet, skal man køre den til der?
Svar


Forum spring: