Søg Garagen Hej Gæst! Register

Peugeot Buxy, ingen lys i forlygte og instrumentpanel
#1
Jeg har købt en Peugeot Buxy fra 96 (den "nye" model) men lyset i forlygten og instrumentpanelet virker ikke. Har fundet ud af at spændingsregulatoren er død, så jeg går ud fra at det blot er denne som skal skiftes.

Oppe ved tæningsboksen og starterrelæet sidder der en 10amp sikring, denne gik også da jeg have monteret en ny startermotor.. Har udskiftet den med en 30 hvilket jo nok er for meget, så vil isætte en 15 amp og give den en ny spændingsregulator.

Kan jeg bruge den fra Speedfighten (koster kun 99 mod 199 i Thansen)?

Kan se en har haft lidt ala mit problem i denne tråd : http://www.billig-scooter.dk/viewtopic.p...sregulator
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Det er samme regulator de kører med, så den kan du sagtens bruge.

Sikringen skal være 7.5 amp., hvis det skal være sikkert.
Svar
#3
Mange tak for super hurtigt svar Smil

Har du en ide til hvorfor den kan have været røget? (den 10 som jeg havde i til at starte med), kan det være pga. den defekte regulator?
Svar
#4
Janings Skrev:Mange tak for super hurtigt svar Smil

Har du en ide til hvorfor den kan have været røget? (den 10 som jeg havde i til at starte med), kan det være pga. den defekte regulator?

Regulatoren kan godt få sikringen til at springe ja, så det kan du sikkert gå ud fra er sket.
Svar
#5
Ok, tak.. Samtlige pærere var også gået i instrumentpanelet, måske det også kan være sket pga regulatoren..
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Jeg har også en Buxy, og havde præcist samme problem med min engang.

Ja, du kan godt bruge den fra speedfighteren. Det har jeg gjort, og den virker fint.

Ang. sikring, så sidder der en 10A i min, og det er standard.
Så mon ikke du burde fortsætte med at bruge en 10A's sikring....
Svar
#7
Takker for jeres svar.. jeg vil købe mig en 10amp sikring, og en ny regulator (den til 99 fra thansen) ..
Svar
#8
Det svinger åbenbart lidt med de sikringer, idag skruede jeg i en gammel Elyseo (samme tidsalder som Buxy), som skulle have nyt ledningsnet og styreboks, i det nye orig. ledningsnet sad der en 5 amp. sikring i sikringsholderen - direkte fra Peugeot Danmark !
Hellere for lllle sikring end for stor - kan man sige, det væsrte der kan ske er jo kun at den springer - og man derfor så bare ved at der skal en større i... :wink:
Svar
#9
Hmm, nu har jeg smidt en ny regulator på og sat en 10amp sikring i.. men stadigvæk intet lys, hverken i forlygten eller i instrumentpanelet Ked af det ..

Sikringen ryger ikke, så det lader ikke til at der er noget som kortslutter.

Nogle som har en ide til hvad det kan være? evt hvor jeg skal lede (knækkede ledninger evt)

Alle pærere er selvfølgelig målt igennem og tjekket at de virker Blink med øjet ..

Da jeg fik scooteren virkede lyset meget periodisk, og efter et par starter, så virkede det overhovedet ikke..
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Jeg er nu kommet lidt videre..

Fandt et stik som hang og blafrede med en brun og en grøn ledning - den brune fulgte jeg, og den gik sørme op til kort/langtlys kontakten, den grønne har jeg målt igennem, og den er en stel.

Har prøvet at sætte den brune til et 9v batteri, og mindsanten om det hele ikke lyser når den får strøm.

Nu til 1.000.000,- spørgsmålet, hvor filen skal det stik sidde henne? har ledt overalt, og der er ingen andre stik som hænger og ikke bliver brugt..

Har taget et par billeder af stikket..

http://www.billig-scooter.dk/album_page.php?pic_id=1115
http://www.billig-scooter.dk/album_page.php?pic_id=1116
Svar
#11
Tror det er et ekstrastik i overskud, tit sdder sådan et stik, der bla. kan bruges til lys i topboks el. nr-pladelys, også derfor det sidder bagerts på scooteren.

Tror nærmere, at der måske kan være noget galt med lyskontakten oppe ved styret, prøv evt. at måle om den smider strøm videre ud - mål direkte på kontakt.
Svar
#12
Hmm okay - men når jeg sætter 12v til den brune, så kommer der lys i både baglygte, forlygte og instrumentpanel..

Er det kort/lang kontakten du tænker på, eller er det tændsluk kontakten? - Ved du forresten om tænd/sluk kontakten også slukker baglygten og instrumentpanelet?

Ellers bliver løsningen nok noget med at finde en 12v som er på fra tændningen og smide det på den brune ledning i stikket, og så indkøbe en 12v pære til forlygten (sad åbnebart 6v i standard, så den røg sig lige en tur Blink med øjet )
Svar


Forum spring: