Søg Garagen Hej Gæst! Register

Giantco Sprint
#1
Der er opstået et problem med min Giantco, idet motoren er begyndt at
sætte ud", når den har kørt 15-20 kilometer, hvilket jeg mener kan
tyde på at problemet kan skyldes noget ved det elektriske.

da jeg har "peppet den op" er min reklamationsret ophævet, så om muligt
vil jeg helst selv løse problemet, men jeg må erkende blankt,
at jeg overhovedet ikke fatter hvad £$@%¤& der er galt.

Jeg havde den på værksted for 14 dage siden, men det holdt ikke
ret længe, før problemet opstod igen.

Jeg har renset karburator, skiftet tændrør, men det har ikke
hjulpet.

Jeg er ikke særlig meget inde i hvordan de "nymodens"
knallerter fungerer, men jeg har hørt at det der kaldes
statoren nogen gange kan svigte, og skal udskiftes. Tror du det
kan være det? Eller har du en anden teori om hvad der kan være
galt?


På forhånd tak

boggegrog
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Hvad gør den helt præcist når den sætter ud?

Kan du forklare lidt mere?
Piaggio Skipper 150 cc - 13,1 hk på rullefelt (Totalskadet)
Piaggio Skipper 150 cc - Købt 12-10-2010
Svar
#3
Så må du jo lave den std... og smide den ind til t-hansen! kender en del, der har problemer med deres, og de smider den bare til rep.
Svar
#4
Til Boss:

Jamen, det der sker er, at knallerten efter ca. 20 kilometers kørsel begynder at "sætte ud", og mister omdrejninger. Nærmest som om at tændingen forsvinder med korte intervaller, så motoren bare står og "sprutter", når man prøver at give den gas, mens den faktisk godt kan gå i tomgang. Det er kun når man giver den gas at den "sætter ud".

Når man så standser motoren, og lader den køle lidt af i et par minutter, kan man igen starte den, og køre et par minutter, indtil det samme gentager sig.

Jeg har faktisk haft den på værksted 3 gange hos thansen uden at problemet har løst sig, så min tillid til thansen kan ligge på et meget lille sted efterhånden.

Jeg har også prøvet at justere dyser (kører med 92 og bl.skrue 2½ omgang fra bund) men det har intet hjulpet. Faktisk har det vist sig at problemet består, uanset hvilken dysestørrelse jeg vælger (82, 85 eller 92), så jeg tror altså ikke det kan have noget med brændstoftilførslen at gøre.

En mekaniker hos thansen rådede mig så til at nedjustere tændrørets elektrodeafstand til 0,4 men det hjalp heller ikke.

Min mistanke er pt. rettet mod den sensor der sidder ved svinghjulet, som jeg tror simpelthen bare bliver for varm, og får motoren til at "sætte ud", men jeg er bestemt ikke sikker, og kan heller ikke se hvad der skulle være forklaringen i så fald.

Så hvis nogen måtte have et bud på afhjælpningen af dette er jeg lutter øre :-)

Med venlig hilsen

boggegrog
Svar
#5
Prøv med et tændrør der har højere varmegrad. Grin
Piaggio Skipper 150 cc - 13,1 hk på rullefelt (Totalskadet)
Piaggio Skipper 150 cc - Købt 12-10-2010
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Kan det være din benzinslange der har fået et knæk,så karburatoren fyldes for
langsomt i forholdt til hvor meget benzin den bruger?
Svar
#7
Har sat en c8hsa tændrør i, i stedet for cr7hsa. Men uden at dette løste problemet.

Og jeg mener ikke der kan være noget galt med benzin tilførslen, alle slanger sidder som de skal, og vacuum-mekanismen virker som den skal.

Boggegrog
Svar
#8
Det kan ikke have noget at gøre med CDI'en der er begrænset og så holder den knallerten tilbage?
Svar
#9
Prøv med en ventiljustering. Og se efter om gummmembranen i karburatoren er flækket eller ikke sidder ordentlig i rillen.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Jeg havde samme problem med min før i tiden. Fik justeret ventilerne og problemer var midlertidigt løst. Men da det startede igen, pillede jeg skiven, og siden har den ikk gjort det. Ved ikk om du allerede har gjort det ..
Svar
#11
Hey min har fuldstændig det samme problem, men min gør det bare efter ca 5 km. der er en halv ring på og max. hastighed er 54 km/t. i modvind kan jeg ikke holde tophastighed over 50 men i hård modvind er det ikke et problem, så gir jeg bare næsten minimal gas.

Men det er altså præcis som det blir beskrevet med at den hakker mere og mere jo mere gas den får, jo mere hakker den. ved 45 ingen problem - 50 hakker ved mere end halvt gas - 54 - problem ved mere end 1/4 gas

Jeg troede helt sikker det var dysen:S
Svar
#12
Jeg tror godt jeg kan vove den påstand at ---- mange problemer med Giantco kan løses med ventiljustering.

Om det er fordi de er "blødere" eller hvad det nu er - men mange har fået løst meget underlige problemer på Giantco'en ved blot at få justeret ventiler.


Så - selvom du har "pillet" - hvis du ikke selv kan justere ventiler, så kan du stadig betale T.H for at gøre det (hvis den lokale altså har en ordentlig mekaniker).
Ellers er der sikkert en anden lokal Scooter pusher som gerne vil gøre det.
/Botnakken
Svar


Forum spring: