Søg Garagen Hej Gæst! Register

Gode/dårlige ting ved Giantco Sprint?!
#1
Hejsa alle sammen.

Jeg har desværre lig mistet min Listo 45, den er blevet stjået. Nu vil jeg så købe en Giantco Sprint i stedet, men kan I fortælle mig lidt gode/dårlige ting ved den her inden jeg køber den?

Køber den her i den kommende uge da jeg skal bruge den hurtig! Det er 45 vertionen jeg skal have. Så vidt jeg kan se er der en fjernbetjening med til den.. er der noget godt eller skidt ved den?

Håber I har nogle fine ting at fortælle mig.

Mvh. Lars.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
for at gøre det kort, alt er dårligt ved den undtagen prisen!
Svar
#3
Ved ikke så meget om den, men den er altså ikke særlig køn Smil
Skrevet af mig.

"Hvis det ikke er i stykker, så lad vær' med at pille". ;)
Svar
#4
hvad med at beskrive dine problemer med den istedet for at lukke l... ud? saglig debat og ikke bare disse mærket uden grund.
Har selv en sprint 45 mellem hænderne og jeg har ikke haft nogen problemer med den eller med thansen.
Jeg har pillet skiven og det er det. Den har en fornuftig acceleration, topfart lidt over de 60 reelt og en økonomi ved fornuftig kørsel på 43 km/l :thumpup:
Og den er ikke kørt ordentligt til endnu!
Så det er ikke alle der har problemer med sprinten.
Eneste jeg synes er lidt nedern er at nøglen i fjernbetjeningen ikke har samme bredde som den almindelige nøgle og derfor ikke kan slibes ordentligt til, men jeg overlever.
Snart jinlun retro B-)
Svar
#5
Jeg synes 7000 kr er halv pepperet. 5 eller 6000 kr havde været mere fair. Vi solgte på et tidspunkt en lignende model (dog som 45'er) til 3500 kr, desværre ikke længere. Det er også muligt at finde en edentisk model med et andet mærke til en anden pris.
Piaggio Skipper 150 cc - 13,1 hk på rullefelt (Totalskadet)
Piaggio Skipper 150 cc - Købt 12-10-2010
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
+/- ting ved Giantco Sprint:

Plus:
Billigere end ikke "kinesere".
Billige reservedele.
Kan. rep. de fleste steder, da dens motor anvendes på en del andre "kinesere" - altså en kendt motor mht. fejl/problemer.
Mange "gør-det-selv" vejledninger for den ukyndige.
Fornuftig benzin økonomi (min kører ca. 35Km/l)


Minusser:
Plastskjolde kunne være kraftigere/stærkere (men er dog billige at udskifte)
Nogle siger den skal have stillet ventiler ofte (hvor ofte er så det)
Måtte gerne være lidt bredere og højere - hvis man er alt for høj (+180) kan man have problemer med at skulle bukke sig ned.

Ved ikke:
Holdbarhed over flere år.
Reperations omk. over flere år.



Jeg mener dog umiddelbart at kritikken af Giantco'en (og andre kinesere) er noget overdrevet.
Klart - man får ikke en Ferrari ved at betale for en Lada, men man får forholdsvis mere for pengene - begge kan køre, men komforten er højere i Ferrarien. De skal begge holde de samme hastighedsgrænser.

Det eneste problem jeg selv har haft (har kørt ca. 600Km på 30 dage) var hakken ved fuld gas, et besøg på værkstedet løste problemet (uden beregning) - fik stillet ventiler og skiftet tændrør ved 200Km. Skiftede selv motor- og gearolie.

Spedometer passer indenfor 10%, og tankmåler passer som vejledende indikation - det skulle svare til hvad man kan forvente på de fleste scootere.

Tyrialarmen/fjernstarten er noget diskutteret. Det eneste problem jeg selv har mødt, er at man skal kontrollere at benzinmåleren er slukket - hvis den ikke slukker, er der stadig tænding på og så sluges strømmen hurtigt. Har dog ikke selv oplevet at den løb tør.
Har den selv monteret, og har ikke haft problemer - andet end jeg en enkelt gang blev vækket af dens sirene kl. 3 om natten. Sandsynligvis en kat eller en der "ville kigge på den". Rystesensoren er lidt følsom.
Blev af T.Hansen tilbudt at kunne købe den uden alarm for 5999 - valgte dog at få den med alligevel, og har ikke fortrudt. Fjenstart er fedt - så ligger nøglerne i jakkelommen i stedte for at dingle i låsen. Fjernbetjeningen kan bruges som nøglering, men er ikke mekanisk stærk og tåler ikke vand/regn.
Som ved andre scootere skal du stadig købe en fornuftig kædelås.

For ca. 10.100 fik jeg scooter (EU-30), alarm, levering (600), bagageboks (500), regntøj (400), styrthjælm (1000) og godkendt lås (600).
Til sammenligning kunne jeg for samme beløb få en billig PGO - uden levering, bagageboks, lås og styrthjælm. Det passede ikke til mit budget.
Hvis mit behov havde været større mht. kørsel, kunne det dog have været relevant for mig at købe en PGO da den sikkert er mere mekanisk robust. Men til bykørsel som erstatning for vores tidligere bil nr. 2 er den helt fin. Særligt da mit behov kun er ca. 15-30 Km daglig kørsel. Og så er det nemmere at finde en P-plads :o

Men ... sædet er ikke sjovt at sidde på i meget mere end 1½ time ad gangen Ked af det
/Botnakken
Svar
#7
Psycrow Skrev:Eneste jeg synes er lidt nedern er at nøglen i fjernbetjeningen ikke har samme bredde som den almindelige nøgle og derfor ikke kan slibes ordentligt til, men jeg overlever.

Jeg har da min scooter nøgle sammen med fjernbetjeningen 8) Det tog 2 min og 30 kr ved den lokale nøgle smed Grin
Svar
#8
big7000 Skrev:Jeg har da min scooter nøgle sammen med fjernbetjeningen 8) Det tog 2 min og 30 kr ved den lokale nøgle smed Grin

Det er rimelig sjældent man kan lave det trick!
Piaggio Skipper 150 cc - 13,1 hk på rullefelt (Totalskadet)
Piaggio Skipper 150 cc - Købt 12-10-2010
Svar


Forum spring: