Søg Garagen Hej Gæst! Register

Vil det give noget at købe enten Malossi eller Polini?
Hej, jeg går og tænker på om jeg skal købe en ny variator. Men hvilken?

VARIATOR - MALOSSI MULTIVAR:

LINK: http://speedline.dk/more.php?ItemId=272

Eller....

VARIATOR - POLINI SPEEDCONTROL:

LINK: http://speedline.dk/more.php?ItemId=315

Hvilken af disse to ville være bedst? De koster jo det samme, men Malossi'en har en fjeder med? Ville det overhovedet give noget mere kraft og topfart som speedline siger det vil gøre i stedet for den originale? Jeg mangler noget mere kraft til scooteren, hvad kan ellers abefales? Der tales om en PGO Hot 50.

Hilsen Kristian
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

Kommer an på hvad du forventer, en bedre vario gør bare det, at den finder det optimale rpm-område hvor scooterens motor yder bedst på en mere effektiv måde end den orig. og så er holdbarheden også bedre pga. materialerne, der er benyttet.
Decideret kraft kommer mest af en anden cylinder m. tilhørende potte og evt. karburator.
Svar
Energy Skrev:Kommer an på hvad du forventer, en bedre vario gør bare det, at den finder det optimale rpm-område hvor scooterens motor yder bedst på en mere effektiv måde end den orig. og så er holdbarheden også bedre pga. materialerne, der er benyttet.
Decideret kraft kommer mest af en anden cylinder m. tilhørende potte og evt. karburator.

Tak for svaret! Men vil det så sige at hvis jeg skiftede til mallosi'en eller polini'en ville den så køre bedre en den originale?
Svar
Kristian12 Skrev:Tak for svaret! Men vil det så sige at hvis jeg skiftede til mallosi'en eller polini'en ville den så køre bedre en den originale?

Ja, hvis den indstilles ordentligt med rullevægten.
Svar
Energy Skrev:Ja, hvis den indstilles ordentligt med rullevægten.

Nice! Et sidste spørgsmål; hvilken af disse to ville du vælge? Malossi'en har en eller anden fjeder...?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

Kristian12 Skrev:Nice! Et sidste spørgsmål; hvilken af disse to ville du vælge? Malossi'en har en eller anden fjeder...?

Malossi'en, helt klart, den har vist sit værd som en nem vario at sætte op, og så holder den bare.
Trykfjederen skal ikke nødvendigvis i, det kommer an på motorens opsætning og ydelse, så det må man prøve sig frem med.

Her er min Multivar 2000 på Nrg'en, efter ca. 20.000km. Det er svært at se den har gået så langt, selv med motoreffekt på 9-10hk.

[Image: album_pic.php?pic_id=1093]

[Image: album_pic.php?pic_id=1091]

[Image: album_pic.php?pic_id=1092]
Svar
Kan tilføje at trykfjederen der følger med Malossi'en, er intet værd på en sportsopsætning. Jeg har prøvet den 2 gange. 3. gang, blev den smidt ud Smil.

Men Malossivario'en er super. Den holder nemt til 20.000 km eller mere Grin.
Svar
Jps Skrev:Kan tilføje at trykfjederen der følger med Malossi'en, er intet værd på en sportsopsætning. Jeg har prøvet den 2 gange. 3. gang, blev den smidt ud Smil.

Men Malossivario'en er super. Den holder nemt til 20.000 km eller mere Grin.

Okay, det ser ud til at det er den rigtige.. Den ser jo helt ny ud Energy! Jeg må prøve mig frem med fjederen og se hvordan det er bedst, takker for alle svarende!
Svar
Jps Skrev:Den holder nemt til 20.000 km eller mere

20.0000 km ?? Griner Griner
Svar

Kristian12 Skrev:20.0000 km ?? Griner Griner

Årh et nul fra eller til, hvad gør det. :P Grin
Svar
Jps Skrev:Årh et nul fra eller til, hvad gør det. :P Grin

hehe :roll: Tak for ændring af overskrift jps eller energy, havde faktisk tænkt mig at gøre det men så kom jeg på at man ikke kan redigere mere Smil
Svar
Kristian12 Skrev:hehe :roll: Tak for ændring af overskrift jps eller energy, havde faktisk tænkt mig at gøre det men så kom jeg på at man ikke kan redigere mere Smil

Det er mig, der har ændret den Smil.
Svar

Forum spring: