Søg Garagen Hej Gæst! Register

Næste niveau?
#1
Fik lige dyret tilbage fra 9 kkm service i går.

Efter en længere mængde kørsel i dag kom så første tankning efter påfyldningen i går efter hjemkomsten. 55,6 km slugte 1.08 l, hvilket giver næsten 51,5 km/l Fortvivlethock: :yahoo:

OK, det nærmede sig landevej meget af det med O3 fra Herlev til Køge Bugt, men jeg fik også lige testet øvre grænse af inde på lidt fredelige, snorlige og flade stier. 62 km/t nåede nålen op på, før jeg syntes det kunne være nok. Jeg var da allerede kørt udenom et vejarbejde. :omg:
En forbedring på min. 5 km/t.

Mek'eren har givetvis strammet et eller andet, for optrækket er meget bedre nu, ligesom der ikke er nogen tendens til 'fedteri' op ad bakke.

Og er der nogen, der kan huske mine forspørgsler omkring oliespild? :crybaby:
O-ringen, der tætner dækslet ind til knastakslen var flækket! Det passede så også med, at det så ud som om de få dråber der kom umiddelbart efter parkering, kom ret højt oppe fra. (og så kom der ikke mere!)

Om O-ringen så har været i den tilstand helt fra 5.000 km, må stå hen i det uvisse. Det er i hvert fald så længe der har været spild. Jeg nævnte det ved 7.000, men .. ?
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Det bliver bedre og bedre med både benzinøkonomi og optræk/fart synes jeg Smil. Og det er jo kun godt.
Svar
#3
Bare det var mig. Min scooter kører af H´ til. Den har så også kørt 16,5 K.
Svar
#4
tz Skrev:Bare det var mig. Min scooter kører af H´ til. Den har så også kørt 16,5 K.

Måske det så var tid til et serviceeftersyn eller stempel skift?
Svar
#5
Min gamle slidte FZ50'er har lige kørt 5 dage til/fra arbejde (10,5 km hver vej) på under 3 Liter....

10,5 x 10 ture = 105 km på MINDRE end 3 Liter Fortvivlethock:

105/3 = 35+ km/l. :thumpup:

Standarddysen er 57, men den der sidder i nu er en 67.. Med 57 dysen kan jeg vinde 5-8 km/t ved at regulere på chokerhåndtaget... Med 67 dysen går den 38 på speedo (topfart) uden at 4-takte.

Der er helt nyt luftfilterelement i en helt ny luftfilterkasse, karb'en er blæst totalt igennem og renset, cylinderen er afkokset og der er nyttændrør, så det har ikke noget med at noget er stoppet at gøre.

- og den er helt standard udover uoriginalt batteri, ensretter og blinkrelæ, men det har jo ikke noget med farten at gøre...

Så det synes jeg er fint af en gammel sofaknallert. :respekt:

Rexman
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
walker1 Skrev:Fik lige dyret tilbage fra 9 kkm service i går.

Efter en længere mængde kørsel i dag kom så første tankning efter påfyldningen i går efter hjemkomsten. 55,6 km slugte 1.08 l, hvilket giver næsten 51,5 km/l Fortvivlethock: :yahoo:

OK, det nærmede sig landevej meget af det med O3 fra Herlev til Køge Bugt, men jeg fik også lige testet øvre grænse af inde på lidt fredelige, snorlige og flade stier. 62 km/t nåede nålen op på, før jeg syntes det kunne være nok. Jeg var da allerede kørt udenom et vejarbejde. :omg:
En forbedring på min. 5 km/t.

Mek'eren har givetvis strammet et eller andet, for optrækket er meget bedre nu, ligesom der ikke er nogen tendens til 'fedteri' op ad bakke.

Og er der nogen, der kan huske mine forspørgsler omkring oliespild? :crybaby:
O-ringen, der tætner dækslet ind til knastakslen var flækket! Det passede så også med, at det så ud som om de få dråber der kom umiddelbart efter parkering, kom ret højt oppe fra. (og så kom der ikke mere!)

Om O-ringen så har været i den tilstand helt fra 5.000 km, må stå hen i det uvisse. Det er i hvert fald så længe der har været spild. Jeg nævnte det ved 7.000, men .. ?


Det lyder som et godt værksted Smil hvor fik du lavet den henne?
"Mongo only pawn...in game of life!"
Svar
#7
mongo Skrev:Det lyder som et godt værksted Smil hvor fik du lavet den henne?
Frederiksberg Cykelimport på Nordre Fasanvej. Ca. 200 m nord for Fasanvej Metrostation.

Specielt dyr virker han ikke. Olie, O-ring og arbejdsløn kom ialt på 1150,-.
Sammenlignet med med mit tidligere værksted bliver arbejdslønnen ca. det samme, men jeg har indtryk af, at ham her er betydeligt mere grundig! De andre havde fast pris på 1045,- + stumper for service, men de gjorde intet ud af ventilerne f.eks. I hvert fald næppe når de klarede det hele fra morgen til aften samme dag alt incl.
De andre skiftede også stumper i et væk, mens ham her åbenbart kun skifter det, der er behov for. F.eks. har jeg nu kørt 4.000 på det samme sæt ruller, og gutten mener åbenbart, at de kan holde 2.000 til! :clap:

Der er dog lige et par skjulte ting omkring 7.000 service, hvor maskinen kom op i hastighed. Og med over 60 på nålen kan der vist ikke herske tvivl om jomfrudommens bortgang. Men jeg har indtryk af, at standardruller også klarer sig ganske hæderligt i det miljø, så det er ikke sikkert han skiftede den gang. Hvis gliderøret koster omkring 200 kr, så passer pengene.

Men specielt hurtig er ham cykelimportøren ikke. Han fik den ind mandag, og den var klar torsdag. Jeg tror ikke, han ligger inde med det store lager af reservedele, og den O-ring er måske lidt speciel ?

På den anden side må han være en sej gut, når han hver dag kommer hele vejen fra Slagelse for at passe sin biks!

Han havde for øvrigt lidt af hvert stående. Og ikke alt sammen blot kunder tror jeg. 4 stk. Velo Solex samlet i det fjerneste hjørne af en værksted (med en gevaldigt bundt cykler udenpå), er vist lidt usædvanligt.
Med mindre, naturligvis, han er byens eneste med ekspertise i at reparere dem Smil)
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
#8
Hvordan kan man vide om rullerne er slidt ned ?

Svarer det til at have skiftet til lettere ruller ?
Svar
#9
scootertalk Skrev:Hvordan kan man vide om rullerne er slidt ned ?

Svarer det til at have skiftet til lettere ruller ?

Når vario'en ikke rigtig kan finde det rigtige "gear" - fx. når der skal gasses op igen efter en nedbremsning, så kan det være rullerne, der er blevet slidt kantede/flade, så de ikke kan rulle i vario'ens rullebaner og dermed geare op og ned.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
mongo Skrev:Det lyder som et godt værksted Smil hvor fik du lavet den henne?
næste gang prøv rafnssons scooters røde mellemvej 16 amager deres tlf no. 32 97 30 90
Svar
#11
delos Skrev:næste gang prøv rafnssons scooters røde mellemvej 16 amager deres tlf no. 32 97 30 90
Du mener islændingen, med "Frihjul" cykel og scooterværksted ?? Største klamphugger og fuskersted jeg nogensinde har trillet en scooter ind i.

Dutch
Svar
#12
DutchDK Skrev:Du mener islændingen, med "Frihjul" cykel og scooterværksted ?? Største klamphugger og fuskersted jeg nogensinde har trillet en scooter ind i.

Dutch

Vi kalder ham rap,han kan næsten skaffe alt i brugte reservedele.
Han er go til at improviserer
Sælger også motorcykeler
Har man købt sin scooter der, kommer man først i køen ,når den skal veligeholdes eller til service hos ham
Svar


Forum spring: