Søg Garagen Hej Gæst! Register

På gåtur med BiG'en
#1
Jeg skulle bare lige et smut ned til den nærmeste butik(5 km fra bopælen) og hente lidt forsyninger.
Da jeg havde kørt ca 3 km, så kom den her dejlige lyd som en varmesætning normalt giver. Og jeg tænker straks, satans osse der røg cylinder/stempel. Normalt kan man starte op igen efter cylinderen har hvilet et par minutter, men da jeg ville starte(har kun kickstart) så røg kickstarteren helt i bund, dvs. den greb ikke fat i gribehjulet så den kunne startes.

Så jeg måtte gå de 3 km hjem Ked af det. Og da jeg kom hjem og fik pillet varioskjoldet af, sad møtrikken der holder blæserhjulet løs, og jeg havde lige sat en ny på. Jeg tjekkede med det samme strålerne på krumtapspinden, de var heldigvis intakte.

Så nu overvejer jeg at bruge låselim, hvis det altså du'r til noget?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Dumt at bruge låse lim! har du ikke en luftnøgle/stempelstopper?

havde også det som problem, før jeg fik købt stempelstopper!
Svar
#3
sukedk2001 Skrev:Dumt at bruge låse lim! har du ikke en luftnøgle/stempelstopper?

havde også det som problem, før jeg fik købt stempelstopper!

hvis du har tænkt dig at bruge låselim, har jeg da self noget du kan få Blink med øjet
Svar
#4
sukedk2001


Jeg har trykluft, men variodelen har jeg altid spændt med en gaffelnøgle og en skruetrækker Smil, og det har aldrig tidligere voldt problemer. Men nu prøver jeg først at sætte den gamle møtrik på igen, og så for en gangs skyld, bruge trykluft til at spænde den med.

Låselimen kan jeg købe hos Thansen Smil.
Svar
#5
brug stempelstopper den er mere effektiv Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
sukedk2001 Skrev:brug stempelstopper den er mere effektiv Smil

Jeg skal ikke have ødelagt stemplet, med den "stopper" Smil.
Jeg har kørt turen en gang til, og denne gang kom jeg både ud og hjem Smil. Jeg kørte godtnok i luntetrav(30-35 km/t), så jeg kunne stoppe hurtigt, hvis den lavede det nummer en gang til.
Svar
#7
Jps Skrev:sukedk2001


Jeg har trykluft, men variodelen har jeg altid spændt med en gaffelnøgle og en skruetrækker Smil, og det har aldrig tidligere voldt problemer. Men nu prøver jeg først at sætte den gamle møtrik på igen, og så for en gangs skyld, bruge trykluft til at spænde den med.

Låselimen kan jeg købe hos Thansen Smil.


ja trykluft eller styrketræning, det holder altid. Grin
Svar
#8
Tja, du kan også fodre den med lidt olie i tanken. så sker det slet ikke!

Den gang jeg havde dr. big, gav jeg den lidt extra i tanken. Og jeg kørte da rådent på den ca. 7000km før krumbasse lejerne røg....

Har indtil nu brugt stempel-stopper, uden der er sket noget!

Man skal bare dreje, så stemplet rammer når man tager fat!!

Har endag kommet til at el-starteren, uden den har smadret stemplet!
Svar
#9
sukedk2001 Skrev:Har indtil nu brugt stempel-stopper, uden der er sket noget!

Man skal bare dreje, så stemplet rammer når man tager fat!!

Har endag kommet til at el-starteren, uden den har smadret stemplet!

Har jeg også altid gjort, også enda det der med el-starteren :oops: Griner
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Kristian12 Skrev:Har jeg også altid gjort, også enda det der med el-starteren :oops: Griner


Ja, ved nu ikke hvorfor jeg glemmer den, engang i mellen tror jeg har for travlt, med at teste. :twisted:
Svar
#11
sukedk2001 Skrev:Ja, ved nu ikke hvorfor jeg glemmer den, engang i mellen tror jeg har for travlt, med at teste. :twisted:


Ja samme her haha, trykkede dog kun en kort gang på elstart da jeg bemærke at jeg glemte tændrøret haha
Svar
#12
Det nummer har jeg også prøvet en enkelt gang på Nrg'en, heldigvis havde jeg variotool og 15mm fastnøgle med, så det kunne ordnes i vejkanten.
Årsagen var for slap tilspænding, så nu spænder jeg altid med momentnøgle til de ca. 35kg. - som stort set alle vario'er skal spændes med.
Svar


Forum spring: