Søg Garagen Hej Gæst! Register

Kom en kænguru i tanken
#1
eller også skulle overskriften være "Fuld gas frem og bremsen i bund"

Jeg er også en af de der som har købt en kineser - en Giantco Sprint.

Men jeg har et lille problem med den.

Når den er blevet varm efter 6-8Km, så begynder den at hakke i det ved fuld gas, på den måde som der står i overskriften. Man får i hverfald gang i at svinge understellet frem og tilbage, som om man var til karneval :wink:

Lidt ligesom som den glemmer at at fyre en gnist af, og derved kortvarigt stopper moteren.
Problemet er der ikke når den ikke er varm (så kan den faktisk køre lidt hurtigere)

Mit gæt er at den er stillet forkert i tænding, og så må (gud bedre det) T.Hansens mekanikere fixe det.

eller er det den samme måde som jeg har læst at CDI'en begrænser hastigheden på CPI scooterne. Som jeg læser indlæggene her på boardet, så hakker CPI i det lidt på samme måde, når begrænseren sætter ind.

Da den kun har kørt ca. 200Km, har jeg ingen planer om selv at pille i den - men ville bare gerne vide om det er en normal måde at begrænse hastigheden på for kineserne.
/Botnakken
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Botnak Skrev:eller også skulle overskriften være "Fuld gas frem og bremsen i bund"

Jeg er også en af de der som har købt en kineser - en Giantco Sprint.

Men jeg har et lille problem med den.

Når den er blevet varm efter 6-8Km, så begynder den at hakke i det ved fuld gas, på den måde som der står i overskriften. Man får i hverfald gang i at svinge understellet frem og tilbage, som om man var til karneval :wink:

Lidt ligesom som den glemmer at at fyre en gnist af, og derved kortvarigt stopper moteren.
Problemet er der ikke når den ikke er varm (så kan den faktisk køre lidt hurtigere)

Mit gæt er at den er stillet forkert i tænding, og så må (gud bedre det) T.Hansens mekanikere fixe det.

eller er det den samme måde som jeg har læst at CDI'en begrænser hastigheden på CPI scooterne. Som jeg læser indlæggene her på boardet, så hakker CPI i det lidt på samme måde, når begrænseren sætter ind.

Da den kun har kørt ca. 200Km, har jeg ingen planer om selv at pille i den - men ville bare gerne vide om det er en normal måde at begrænse hastigheden på for kineserne.

Mange kinesere er begrænset på den dybt åndsvage måde hvor tændingen "cuttes", det er skide irreterende at køre med.
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
#3
Lund Skrev:Mange kinesere er begrænset på den dybt åndsvage måde hvor tændingen "cuttes", det er skide irreterende at køre med.

Med fare for at afspore debatten:
- Det er vel også en miljøuvenlig måde at begrænse på, for så suser en del af benzinen mere eller mindre uforbrændt gennem motoren til skade for miljøet og til skade for benzinøkonomien.
--
Hilsen Ole
Svar
#4
Har du haft den til service?
Giantco
Svar
#5
Faxer-Fox Skrev:Har du haft den til service?

Nej - den har endnu ikke været til første service (ca. 200Km), men der er bestilt tid til at T.Hansen får justering tændingen. Jeg forventer det er en del af det der skulle have været lavet under klargøringen.

Jeg tror det må være tændingen der er galt stillet, da problemet som sagt kun sker når den er kold.
Og når den er kold, kører den iflg. spedo. noget hurtigere end når den er varm og "hakker". Forskellen er iflg. spedo. ca. 5Km/t.

Jeg håber ikke det er som Lund skrev, alm. for kinesere at de cutter for benzinen på den hårde måde. Det her er direkte ubehageligt, og ikke kun irriterende.

Men, den kommer forbi T.Hansen i morgen, og så må vi se hvad resultatet bliver.

Som det er nu, er det i hverfald p*$$€ irriterende.
/Botnakken
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Botnak Skrev:da problemet som sagt kun sker når den er kold.
Og når den er kold, kører den iflg. spedo. noget hurtigere end når den er varm og "hakker". Forskellen er iflg. spedo. ca. 5Km/t.

Jeg håber ikke det er som Lund skrev, alm. for kinesere at de cutter for benzinen på den hårde måde. Det her er direkte ubehageligt, og ikke kun irriterende.

Men, den kommer forbi T.Hansen i morgen, og så må vi se hvad resultatet bliver.

Som det er nu, er det i hverfald p*$$€ irriterende.

Jamen det passer også med, når den kører hurtigt, så cutter den tændingen, ikke benzinen som du skriver.
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
#7
Lund Skrev:Jamen det passer også med, når den kører hurtigt, så cutter den tændingen, ikke benzinen som du skriver.

Omvendt Grin

Når den er kold, kører den hurtigere.
Når den er varm, cutter/hakker den ca. 5Km/t før topfart ved kold moter (iflg. spedo)
/Botnakken
Svar
#8
Botnak Skrev:Omvendt Grin

Når den er kold, kører den hurtigere.
Når den er varm, cutter/hakker den ca. 5Km/t før topfart ved kold moter (iflg. spedo)

OK på den måde, jamen det bliver spændende at høre resultatet i morgen.
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
#9
Så blev scooteren fikset - og det tog faktisk kun 45 min. i onsdags.
Men jeg skulle lige have nogle lange ture for at være sikker.

Og resultatet er at problemet er løst - Kænguruen er væk (men desværre ikke udskifter med en tiger eller Jaguar)

Aftalen var at den skulle hen til T. Hansen kl. 14 - men mekanikeren havde ikke rigtigt noget at give sig til den dag, så han ringede og spurgte om han kunne få den noget før. Så kunne han holde tidligt fri Griner

Mekanikeren konstaterede da han modtog den: Nå... det har jeg oplevet før. Det skulle ikke være et problem.

Så da jeg hentede den igen 45 min. senere fik jeg at vide at flg. var sket:

1. Ventiler stillet (hvilket de ellers normalt gør ved 1000Km)
2. Tændrør skiftet (bare et billigt CPI - havde selv overvejet et lidt bedre)
3. Tomgang justeret (men den er vist rigeligt højt stillet)

..og hvis der stadig var problemer, skulle jeg give besked 14 dage før - så skulle han sørge for at reservedele var hjemme. Men det her plejede at løse problemet.

Så hakkeriet er åbenbart ikke ukendt.

Det hele blev ordnet uden beregning.


Men - hakkeriet er som sagt væk. Det begyndte i det små efter ca. 2km, og blev meget slemt efter 10Km.

Jeg har dog en fornemmelse af at hastigheden er faldet en anelse - men det er svært at afgøre, selv på spedo.

Det er trods alt mere behageligt, end at skulle holde gashåndtaget fri af de sidste 3mm for at undgå hakkeriet - det er lidt nemmere med fuld gas, og ingen hakken.

Og tomgangen skulle nok kunne stilles af en som bare er IT mand - det er trods alt kun en skrue
Fortvivletcooter:
/Botnakken
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: