Søg Garagen Hej Gæst! Register

Benzinforbrug
Hej...

Jeg skulle op og tanke her idag, og til min store forundring har jeg åbenbart kørt LANGT på literen.

Jeg havde kørt 83 km og skulle kun tanke 1,8 liter(46 km/literen), for at få en fuld tank igen.

Før jeg skiftede ruller, kørte jeg omkring 32-33 km/literen, så jeg synes da det er meget godt at køre så langt på literen Grin
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

46 km/l på en Popcorn 2T? Fortvivlethock:

Det kunne være interessant at høre de nærmere omstændigheder for denne bedrift!

Bykørsel, non-stop landevej, moderat cruise (langt under topfart) eller dørtræk.
Overdrevent tunge ruller kan også have noget at sige.

Og var det visuelt kontrolleret helt fuld?
Ikke bare pumpen, der stoppede første gang? På det tidspunkt kan der på de fleste scootere vist yderligere være alt imellem 0,5 og 1,5 liter på dunken.
Forskelle i pumperne, tankfylderen og påfyldningsåbningerne giver den store spredning.

Kan der findes årsag/plads til 0,5 liter yderligere, er du nede omkring 35 km/l igen Ked af det
Der skal desværre ikke så meget til ved 'småtankninger'.
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
Jeg har kun kørt frem og tilbage fra arbejde (7 km hver vej)

Jeg kørte hele tiden mellem 35 og 50(topfart) på speedo, jeg har 7 grams ruller i og den var tanket helt op til kanten, ikke bare ned i og så til den selv stopper. Smil
Svar
Min gamle 2takterBig, kører max 30 km/l. Den seneste måling siger 28,21 km/l målt på cykelcomputereren. Så 46 km/l på en 2 takts Popcorn, lyder utroligt. Grin
Svar
walker1 Skrev:Kan der findes årsag/plads til 0,5 liter yderligere, er du nede omkring 35 km/l igen Ked af det
Der skal desværre ikke så meget til ved 'småtankninger'.

Var ude og kører ca. 30 km i går efter at jeg havde tanket... Da jeg kiggede ned i tanken, havde måske mistet 5cl i forhold til da jeg tankede Fortvivlethock: = Rigtig mange kilometer på en liter!

Så tror på at man skal køre min 100km for at for noget rigtigt... Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

Forum spring: