Søg Garagen Hej Gæst! Register

Hvor ligger 'smertegrænsen' ?
#1
Jeg undrer mig lidt.

Jeg har bogstaveligt talt ikke set en færdselsbetjent på jagt, siden jeg blev stoppet i en razzia for næsten 1 år siden.

Jeg overhales stadig af knallerter, der åbenbart KUN kan køre med håndtaget i bund, men de er blevet færre :twisted:

Generelt holder jeg mig på ca. 35 reelt, i hvert fald i byområder. Men ude på landevejene gik det lidt mere rapt for sig under min just overståede tur nordenfjords. 35-45 reelt, med op imod 55, når jeg ikke kunne holde den ned ad bakke.

Men hvor bør man holde sig, for at mindske 'detektionsrisikoen' på en 30'er?

Et er, når de tager alt og alle, men hvor bør man lægge sig, for at det for en forbipasserende patrulje ikke virker 'påfaldende'?
Forudsat naturligvis, at man i øvrigt kører pænt og hensynsfuldt.
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
walker1 Skrev:Jeg undrer mig lidt.

Jeg har bogstaveligt talt ikke set en færdselsbetjent på jagt, siden jeg blev stoppet i en razzia for næsten 1 år siden.

Jeg overhales stadig af knallerter, der åbenbart KUN kan køre med håndtaget i bund, men de er blevet færre :twisted:

Generelt holder jeg mig på ca. 35 reelt, i hvert fald i byområder. Men ude på landevejene gik det lidt mere rapt for sig under min just overståede tur nordenfjords. 35-45 reelt, med op imod 55, når jeg ikke kunne holde den ned ad bakke.

Men hvor bør man holde sig, for at mindske 'detektionsrisikoen' på en 30'er?

Et er, når de tager alt og alle, men hvor bør man lægge sig, for at det for en forbipasserende patrulje ikke virker 'påfaldende'?
Forudsat naturligvis, at man i øvrigt kører pænt og hensynsfuldt.

Jeg kører normalt i 45 på speedo, 50-55 ned af bakke ud til arbejde. Og bliver ofte overhalet både ud og hjem af scootere. Jeg har også tit ligget på siden af en patruljevogn med den fart. 30 på speedo bliver alt for langsomt, så overhaler cykler jo også Ked af det
Svar
#3
Det var ikke den store svarlyst, der var på den her Ked af det Eller kom jeg for tæt på ? :twisted:

Og forskellem mellem min nål og den reelle hastighed er nogenlunde til at forstå.
Fra 30-50 (nål) skal man bare trække 5 fra, så har man med meget lille fejlvisning den GPS verificerede hastighed.

Uden for det nævnte område begynder kurven at krumme Blink med øjet

Ud fra Futte's udsagn, kunne man tolke, at op imod 40 reelt burde kunne anses for relativt 'safe' på en 30'er ?

Egentligt godt nok, da min går bedst her, og det passer glimrende med lysreguleringerne på flere strækninger på vej til arbejde. (Andre skal køres med klart lavere hast. Ked af det )
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
#4
Den stækning jeg kører hver morgen - 10,5 km hver vej, gennem Sydaalborgs mest lyskrydsbefængte vej (Hobrovej / City Syd), passer topfarten på de 33-34 km/t perfekt. Rammer jeg det første lys pr. grønt, kan jeg komme lige igennem uden at skulle holde.

Og tro mig, en flydende kørsel uden for mange stop på en lovlig FZ50'er betyder meget for køretiden. 8)

Jeg vil mene at "safe" hastighed er 35 km/t +/- et par stykker. Men, det afhænger helt klart af udseendet af scooteren og føreren. Er scooteren pæn og hel, og ikke "gejlet", med spejle og boks, og er føreren klædt i køredragt med hjelm og handsker, får man længere snor end en gut på 16 der kommer kørende på en hærget knallert med blåt lys bagi, ingen spejle, jeans og t-shirt.


Rexman
Svar
#5
Som nok alle ved, kører alle scootere ca. 40, hvilke betyder at alle scootere er ulovlige..

Men som de andre siger,

normalt kørsel ved 35-40 Km/t = Safe
unormal kørsel ved 100-120 Km/t = Not Safe.

Nå har jeg ligget og kørt rundt i byen med 50 Km/t, under 16, intet kort, og har kørt ved siden af mange politibiler uden at blive stoppet. Så tror bare at politierne tager dem der kører "usikkert" hvilke der betyder der er et eller andet galt..


Mvh. Anders
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
2hvybg3yb Skrev:Nå har jeg ligget og kørt rundt i byen med 50 Km/t, under 16, intet kort, og har kørt ved siden af mange politibiler uden at blive stoppet. Så tror bare at politierne tager dem der kører "usikkert" hvilke der betyder der er et eller andet galt..


Mvh. Anders


Har jeg også gjort MANGE gange.
Svar
#7
2hvybg3yb Skrev:Som nok alle ved, kører alle scootere ca. 40, hvilke betyder at alle scootere er ulovlige..

Vrøvl!

Nej, hvis de begrænsninger og de dele, som maskinen er godkendt med, er monteret på maskinen, er den lovlig. Det er ikke dit problem, at den kan køre lidt stærkere.

Det der er dit problem er, at du ikke MÅ køre stærkere end 30 km/t. Det er derfor dit eget ansvar at slække på gassen så den ikke kører stærkere end 30 km/t.

Desuden er det ikke alle scootere der kører 40. Jeg købte en HOT fra ny i 2000, og den kørte 33 km/t lovligt - nålen viste 40, ja, men den kørte kun 33 km/t.

Rexman
Svar
#8
Tror også det afhænger af politimanden. Nogle af de unge skal "sætte sig i respekt" og vise "hvem der bestemmer" og stopper alt og alle. De fleste af de lidt ældre betjente tager den mere med ro. Fx. er en kommentar som "hej piger" virkelig provokerende, og helt unødvendig når man stopper en scooter.
Svar
#9
Chr1stoffer Skrev:Fx. er en kommentar som "hej piger" virkelig provokerende, og helt unødvendig når man stopper en scooter.


.. da ikke hvis han stopper en tøsedreng som ikke "tør" køre lovligt :rofl: ...
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Så er du da virkelig en klovn hvis du synes den slags provokerende udtalelser er okay.
Svar
#11
Jeg lader mig ikke provokere - hvorfor skulle jeg det?

I øvrigt er det den der føler sig provokeret der har et problem. Han tester dig jo bare.

Du kan jo ganske venligt spørge ham hvorfor han mener du er en pige. Han har sikkert en grund - god eller ej.

De gange jeg er blevet stoppet på knallert og mc (og det er nogle stykker) - har der aldrig været nogen problemer - bare vær venlig og ignorer eventuelle udtalelser.

Du har ingenting at gøre på en knallert anyway hvis du er under 16 og ikke har knallertkørekort.

Find du hellere cyklen frem igen. :wink:
Svar
#12
Jeg er så 16 år, og jeg har kørekort så prøv lige at tys tys. Vil du mene at det er en opførsel der giver politimænd et godt ry? De gamle de er sq okay, men det er de nye unge der skal ud og mærke territoriet.
Svar


Forum spring: