Søg Garagen Hej Gæst! Register

Regal Raptor 50cc vs. Hot 50
#1
Har tænkt mig at købe en Regal Raptor 50cc 30'er knallert
men har aldrig haft en 4-takter eller knallert for at sige det lige ud
så vil enlige bare vide om en regal raptor er svær at ha i forhold til en
hot 50 f.eks som bare skal ha noget benz og lidt 2-takts olie engang imellem.

og så hvor hurtig sådan en Regal Raptor kommer til at køre når man har taget
begrænsningerne?
"Grab Life by the Balls" -Dodgeball
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Tricky Skrev:Har tænkt mig at købe en Regal Raptor 50cc 30'er knallert
men har aldrig haft en 4-takter eller knallert for at sige det lige ud
så vil enlige bare vide om en regal raptor er svær at ha i forhold til en
hot 50 f.eks som bare skal ha noget benz og lidt 2-takts olie engang imellem.

og så hvor hurtig sådan en Regal Raptor kommer til at køre når man har taget
begrænsningerne?

Når det er den første knallert du skal have, vil jeg anbefale en anden i stedet, der er mindre vedligeholdelse på en totakts scooter ift. en Raptor.
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
#3
ok men det er bare hvad for nogle ting man skal holde øje med og veligeholde
for jeg passer sq altid på mine ting :P og vil virkelig gerne ha sårn en fætter :P
"Grab Life by the Balls" -Dodgeball
Svar
#4
En hot er noget der rykker ^^
Svar
#5
Tricky Skrev:ok men det er bare hvad for nogle ting man skal holde øje med og veligeholde
for jeg passer sq altid på mine ting :P og vil virkelig gerne ha sårn en fætter :P

Olie på motor, regelmæssig ventil justering, kædestramning, justering af kobling, spænde bolte over hele knallerten regelmæssigt da de ryster løse, osv osv.
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Lund Skrev:Olie på motor, regelmæssig ventil justering, kædestramning, justering af kobling, spænde bolte over hele knallerten regelmæssigt da de ryster løse, osv osv.

jamen et tjek en gang om måneden er det ikke nok?
"Grab Life by the Balls" -Dodgeball
Svar
#7
Kristian12 Skrev:En hot er noget der rykker ^^

jep! :P har os en vild tunet hot..
mangler bare noget lovligt at køre på.. d'oh
"Grab Life by the Balls" -Dodgeball
Svar
#8
Tricky Skrev:jamen et tjek en gang om måneden er det ikke nok?

Man skal jo også have indsigt i den slags motorer inden man begynder at skrue i motoren, så en firtakter er ikke en knallert for nybegyndere.
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
#9
Tricky Skrev:jep! :P har os en vild tunet hot..
mangler bare noget lovligt at køre på.. d'oh

Så lav hotten lovlig, sværere er det ikke.
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Lund Skrev:Man skal jo også have indsigt i den slags motorer inden man begynder at skrue i motoren, så en firtakter er ikke en knallert for nybegyndere.

Helt korrekt.
Købte selv en 4-takter som min første knallert. Jeg regnede med, at det var lidt ligesom en 2-takter, så det hele skulle nok gå godt. Men det er det altså langt fra.

Alligevel kan du sagtens købe en regal som din første knallert (THansen er der jo altid, hehe). Regal's motore kan altså holde til en del! Det er testet på min ven (og hans bekendte) der både laver kogere på asfalt, top-tunet fuldkommen, samt kører på baghjul (Hvilket jeg LANGT FRA anbefaler!). Deres regals starter, stadigvæk, med det samme. (En af dem, kører med fri udblæsning på rapanden (ja, låner lige dit ord her, Lund), og hold da kæft den lyder godt! *dung* *dung* *dung*). De har kørt gennemsnitligt 2000km. Smil

Hvad du vælger, er selvfølgeligt helt op til dig.
Svar
#11
Foretrækker stadig en ægte 4takter(Honda CD 50 og Dax) frem for kopi'en fra Kina, hvis det var mig der skulle vælge Grin.
Svar
#12
Jps Skrev:Foretrækker stadig en ægte 4takter(Honda CD 50 og Dax) frem for kopi'en fra Kina, hvis det var mig der skulle vælge Grin.

Og så kom der lige en Honda med i snakken.. Spørgsmålstegn

Nå men, jeg tror ikke engang du kan høre el. mærke forskel på de to motorer, Regal motoren er jo lavet på frigivet lisens fra Honda, så de er sådan set indentiske - med små detaljeforskelle self. (tænding bla.)
Og du får nok også svært ved at finde en ny Honda CD el. Dax idag. Så hvis man vil have et pust fra fortiden i halvfjerdserne, så er det da næsten at snyde sig selv for ikke at prøve en Regal Raptor, og evt. smide motoren i et CD stel, som feks. Lund har gjort med en 70cc Honda Lisens motor, det er da gævt.
Svar


Forum spring: