Søg Garagen Hej Gæst! Register

Speedfight 1 Tomgang !!
#1
Hej

Jeg har problemer med at stille tomgangen på min speedfight. Har prøvet flere gange uden held, den går hverken hurtigere eller lavere i tomgang når jeg har justeret.
Problemet er at jeg hele tiden skal gasse lidt op ellers går den ud (møj irreterende ved et kryds), og jeg kan ikke bare holde et lav gas-punkt, gør jeg det, stiger den lige så stille i omdrejninger.

Har tænkt på om det kunne være chokeren der driller ??? at den har "sat" sig og derfor får choker hele tiden ? Eller er der en dyse der mangler bagved tomgangs skruen, hvis der er en sådan dyse ?

Den trækker fint og køre godt, men tomgang kan jeg ikke få til at virke !!!

Luft skruen er sat fra fabrikken, så der er ikke noget at gøre der. Og den brænder også fint for tændrøret er Lysebrunt, hverken sort eller hvidt. Så blandningen syntes ok.

nogen der ved noget her ???


På forhånd tak

Henrik
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Kan være at tomgangsdysen er delvis stoppet, eller måske en lille utæthed v. cyl. el. topstykke.
Hvordan er kompressionen - er den markant el. er den svampet ?
Svar
#3
Jeg vil prøve at blæse karburatoren igennem og især skrue tomgangs dysen ud og blæse rent der efter dit råd og se om det hjælper.
Kompressionen er ok mener jeg, har skiftet pakninger og stempelringe.

mange tak

Henrik
Svar
#4
har du prøvet noget så simpelt som at åbne for tømmeskruen i bundkarret til karburatoren og så dræne den? Der er sikkert godt med vandperler i benzinen.

Det kan have rigtig meget at sige med den.

Svogeres Speedfight 2 AC kunne næsten ikke holde sig selv i tomgang, indtil vi tømte bundkarret - væsken der kom ud lugtede kun ganske svagt af benzin, resten var ren vand/kondens.

2 minutter senere startede vi den og bomfaldera, så holdt den tomgangen helt perfekt Grin

Rexman
Svar
#5
Jeg har nu fundet løsningen, juhuu !
Da jeg tog karburatoren af opdagede jeg at den ikke var spændt ordenligt fast på den bagerste skrue der holder karburatoren, der var en sprække som der kunne komme luft ind ad.

Så det der er sket er at den har taget "falsk luft" ind formoder jeg ?
Jeg skilte nu også karburatoren ad i samme omgang og blæste den igennem, så det har jo også noget at sige.

Tak for hjælpen

mvh Henrik
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: