Søg Garagen Hej Gæst! Register

PGO T-rex 150 VS. Jinlun 125
#1
Hej alle sammen. Jeg er ikke sikker på at det er det rigtige sted jeg poster denne tråd, men jeg forsøger.
Jeg har kikket en del efter en scootermc og synes bare der er et eller andet over t-rex'en. Nogen der har erfaringer med denne (helst 150 ccm)? Optimale ruller, hastighed IRL og km/l? Mener at have set Rexman skrive om en T-rex 150.
Derudover er jeg vild med flyderstilen på Jinlun 125 retro (kopi af Aprilia Mojito), men savner også her nogle informationer/ erfaringer.
Nogen der kan hjælpe Frækray:
PS. har haft en Habana fra billigscooter, der til forveksling ligner Jinlun'en - havde skodtopfart, men kunne allerede efter 100 km køre 34 km/l ved bykørsel.
Snart jinlun retro B-)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Jeg solgte faktisk min T-Rex 150 i mandags 8)

Tillykke til den nye ejer - herlig maskine.

Jeg kørte min fuldstændig standard. Havde kun monteret bagagebærer og boks. Fj.betj. alam var monteret af tidligere ejer.

Hastighed afhænger af vind/vejr og bakker. Men på en plan lige landevej med alm. vind nåede jeg 101 km/t på en Garmin GPS. Op af bakke ca 90 km/t. De Nordjyske modvinde kan være drilske, men selv med stormende kuling i bøtten kunne jeg holde 85 km/t. Alle målt på Garmin GPS.

Jeg kører 50% by og 50% landevej - og økonomien lå mellem 32-35 km/l næsten uanset hvad jeg lavede.

Optimale ruller vil jeg mene er standardrullerne. Maskinen har max moment ved 6250 o/min og max HK ved 6750 o/min. Standardrullerne gearer ved fuldgas mellem 6500-6700 o/min, hvilket betyder at maskinens trækkræft udnyttes maximalt.

Jeg har også kørt en 110ccm 2 takter af T-Rex modellen, og den er jeg ikke vild med. Den kører maximalt 85 km/t på en god dag og taber meget fart på stejle bakker. Den jeg kørte på røg fra 84 på en GPS til 65 på en god alm. landevejsbakke på rute 180 i Rold Skov.

150'eren har på samme bakke ingen problemer med at holde de 90 km/t - vel at mærke med ca 2/3 gas.

Accelerationen på 150'eren er kølig, har trukket fra flere thansen golfer og stylede corsaer, som forgæves forsøgte at følge med, først omkring 70 km/t begynder acc. at flade ud, og så kommer de så forbi. 0-80 kan på en fin dag klares på 7 sekunder, og det er rigeligt til mig.

Eneste grund til at jeg skifter den ud er at jeg af og til kører med passagerer. På korte ture intet problemer. Men siddekomforten er ikke god, for føreren sidder helt ude på spidsen af sædet, og det gør ondt i klokkerne, så på længere stræk bliver man meget øm., og så er det ikke sjovt at køre :oops: - men den trækker fint 2 personer med 85 km/t på landevejen.

Du kan se den på: http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal...&ipc=45624

Rexman.
Svar
#3
Hej rexman og tak for indlægget Smil
Jeg mangler bare lige at skrabe lidt penge sammen og så bliver det nok til en t-rex 150 :thumpup:
De forhandlere jeg har snakket med, mente ikke at man kunne komme op på 30km/l og hastigheden mente de lå på omkring en 80 stykker? Og hvis det var tilfældet med rex'en, kunne jeg lige så godt købe jinlun'en, som jeg ved jeg kan presse nogle km ud af.
Mht. hastigheden så er det mere end glimrende - er ikke den store speedfreak, men vil gerne have overskuddet til at kunne komme rimeligt hurtigt ud af en farlig situation.
Det lyder ikke godt med de ømme dele Griner Regner heller ikke med at skulle køre de lange ture med passager på, højst en smuttur til stranden med modellen :wink:
Snart jinlun retro B-)
Svar
#4
God fornøjelse - hvis du kan finde en rigtig Suzuki/PGO dealer i dit område (ikke den lokale scootermekker), så kan du få en prøvetur på en T-Rex 150. Nu ved jeg ikke hvor i landet du bor, men inde på http://www.pgo.dk kan du få oplyst nærmeste forhandler af modellen.

Tjek: http://www.pismis.dk/mcrevy/photos/MC-re...0%204T.jpg

Der er dog en slåfejl - maskinen er luft- og oliekølet - ikke vandkølet.

Held og lykke med din søgning efter en MC- Fortvivletcooter:

Rexman
Svar


Forum spring: