Søg Garagen Hej Gæst! Register

Giantco Spint igen igen:)
#1
Hey billig-scooter Smil jeg må inderømme jeg har siddet og lyttet lidt med fra sidelinein de sidste par måneder. og det er først nu jeg har fået oprettet en brugerSmil
Jeg er 15årSmil (bliver snart 16) og derfor har jeg bestilt en sprint i thansen og får den på onsdagSmil
Den skal detsværre stå stille i en måneds tid før jeg lovligt kan køre på den:/
nå men nu til sagen Smil jeg har faktisk ikke en gang prøvekørt en spint da jeg ikke er 16, men har alligevel satset og købt enSmil.. jeg ved jeg ikke får det vilde kvalitet for den beskedne pris Smil og det er helt okay med mig, som i modsætning til mange andre unge på min alder, ikke har planer om at gøre det helt vilde ud af den.. den skal primert bruges til at køre et par kilometer vær dag frem og tilbage når jeg skal begynde på handels skolen Smil og så tænkte jeg at en scooter til 7000kr ville være lige så god som en til det dobbelte Smil..

Man bliver jo hutigt vandt til de 30km/t den kan køre std. og det er ikke altid det er nok på cykelstien
(snakker af erfaring da jeg to knallertkørekortSmil )

Så hvis jeg nu er lidt slem og piller skiverne på svinet, og skifter til nogle lettere ruller ville det så kræve en omdysning eller andre justeringer=? for det er der jeg føler jeg ikke kan bunde..
at pille skiverne og skifte ruller kan jeg jo nok overkomme, men at begynde at lege for meget med omdysning osv, holder jeg mig fraSmil

En sidste ting, er der nogle ting jeg skal kigge efter når jeg får nøglerne på onsdag?
self. ridser osv men er der andre ting der ville være smart? og :roll:

En sidste ting, der er blandede meninger om den skal køre på 92-95 blyfri? hvad ville være bedst?

Håber i vil svare på en newb´s spørgsmål Smil :roll:
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
| Soe Skrev:Så hvis jeg nu er lidt slem og piller skiverne på svinet, og skifter til nogle lettere ruller ville det så kræve en omdysning eller andre justeringer=? for det er der jeg føler jeg ikke kan bunde..
at pille skiverne og skifte ruller kan jeg jo nok overkomme, men at begynde at lege for meget med omdysning osv, holder jeg mig fraSmil

Det vil nok være optimalt at dyse op, helt sikkert. Men du kan jo se hvordan den kører med det, hvis den kræver en omdysning, kan du jo altid sætte skiven i igen, hvis ikke du får mod på at skifte dysen selv. (ligger en god guide herinde under Tips+Tricks)

Citat:En sidste ting, er der nogle ting jeg skal kigge efter når jeg får nøglerne på onsdag?
self. ridser osv men er der andre ting der ville være smart? og :roll:

Få den prøvekørt, hvis ikke af dig selv så af en anden. Tjek bremser, lys, horn, støddæmper og gå alle bolte efter, for en sikkerheds skyld.

Citat:En sidste ting, der er blandede meninger om den skal køre på 92-95 blyfri? hvad ville være bedst?

Har altid holdt mig til 92, både på min Listo, min Kawasaki 500 og nu min bil.

Citat:Håber i vil svare på en newb´s spørgsmål Smil :roll:

Så gjort, og tillykke med den Blink med øjet
Svar
#3
Jeg har holdt mig til 95 da det er det der står i bogen man kun skal bruge Smil
Svar
#4
Malk Skrev:Jeg har holdt mig til 95 da det er det der står i bogen man kun skal bruge Smil

Samme her... Gør det nogen forskel?
Svar


Forum spring: