Søg Garagen Hej Gæst! Register

PGO Dr. Big tunet
#1
Hej.
Jeg vil gerne have min Dr. Big tunet. Kunne godt tænke mig, at denne kunne komme til at kører omkring 80-85 km/t uden at gå ned i fart hvis man f.eks får modvind.
Jeg har forstilt mig en ny cyllinder og måske et nyt udst. hvis det er nødvendigt og så skal der vel også nogle nye ruller i. Men hvad skal man købe ska have lang levetid køre ca 40 km om dagen.
Scooteren står standart på nær plumpen i udst. er taget og skiverne.
Og så var det jeg godt kunne bruge nogle forslag tak.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Tror du skal have fat i JPS her Smil Men en god opsætning villevære en 47mm cylinder (Trophy fx), anden udstødning og en vario som Malossi multivario eller Speedcontrol.
Svar
#3
En 47mm Trophy cylinder, en Malossi vario, en Tecnigas eller Turbokit udstødning(ligner den originale lidt). Og hvis du ikke vil købe ny udstødning, så skal blindrøret fjernes eller lukkes af. Og hvis den er udstyret med en "kat", så skal den også pilles af og røret skæres a' og hullet på udstødningen lukkes, med en svejsning(det samme gælder ved blindrøret).

Et godt råd ang. knækudstødninger. Hold dig fra dem, de larmer a' H. til og tiltrækker dem her. Frækolice:

Du skal også skifte dyse. Hvis du kører med standarddysen(72) skal du nok gå 10 numre op. Jeg kører selv med en 82'er.
Du kan også fjerne den ene ring/skål ved remskiverne(den der vender mod koblingen). Så kan remskiverne komme lidt længere ud. Angående ruller er du nødt til at eksperimentere dig frem til hvad der er bedst. Jeg kører med 7,5 grams(som er standard).

Du kan på ingen måde undgå, at en scooter taber fart, i modvind. Min kører lidt over 80 på en god dag, og i modvind taber den 10-20 km, alt efter hvor stærk modvinden er. Jeg har sågar oplevet at scooteren gik død i stærk storm, i September sidste år.

Og lige til sidst. Hvis du vil køre i en højere klasse end sport, skal du også skifte krumtap.
Svar


Forum spring: