Søg Garagen Hej Gæst! Register

PGO hot, Hjælp søges...
#1
Hej med jer...
Jeg har et problem med min PGO. Den kan godt starte, men når man forsøger at give gas, stiger den slet ikke i omdrejninger eller også går den ud ( nogle gange kommer " knald " fra udstødningen ). Hvis jeg endelig får den lidt op i omdrejninger, er der slet ingen trækkraft i den...

Karburatoren er lige blevet renset og benzin hane samt vacum og benzin slange er ok....så vis i har nogle ide'er til hvordan jeg får den til at kører, ville det bare være kanon...

Hanibal
Det blev til fem år med en Italjet Formula 50, fra 1996 - Nu er det en Suzuki Katana fra 2002 samt en Pgo Hot fra 2006.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet, så kan du også deltage i julekonkurrencen. :)

#2
Hanibal Skrev:Hej med jer...
Jeg har et problem med min PGO. Den kan godt starte, men når man forsøger at give gas, stiger den slet ikke i omdrejninger eller også går den ud ( nogle gange kommer " knald " fra udstødningen ). Hvis jeg endelig får den lidt op i omdrejninger, er der slet ingen trækkraft i den...

Karburatoren er lige blevet renset og benzin hane samt vacum og benzin slange er ok....så vis i har nogle ide'er til hvordan jeg får den til at kører, ville det bare være kanon...

Hanibal


Jeg er næsten sikker på, det er fordi karburatoren fryser til, i dette kolde vejr. Det nummer lavede min BiG, en del gange i vinteren 2001/02, indtil jeg fik monteret en varmeslange op til karburatoren fra cylinderen a'. Selvom du bruger karburatorsprit, kan den finde på det.
Svar
#3
Det tror jeg ikke er problemet, da den opfører sig som tidligere beskrevet, selv om den har stået i en opvarmet kælder...men tak for dit indlæg...
Det blev til fem år med en Italjet Formula 50, fra 1996 - Nu er det en Suzuki Katana fra 2002 samt en Pgo Hot fra 2006.
Svar
#4
Er der autochocker på sådan en Hot?
Kunne jo godt lyde som om den fik overdrevet meget benzin.
Svar
#5
der er auto choker på en hot. har selv haft en. det lyder som om karb ik er samlet ordentligt, så den får for lidt benzin. hvis den får for meget vil den ik skyde, så vil den bare dø. det kunne tyde på en utæt karb, forkert samlet karb el bare noget der ik sidder ordentligt der så blanding er for mager tror jeg det heder.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet, så kan du også deltage i julekonkurrencen. :)

#6
hvordan finder man ud ud af om chokeren virker som den skal...

jeg vil lige se om karburartoren er samlet rigtigt, indtil videre tak for svarene...

hanibal
Det blev til fem år med en Italjet Formula 50, fra 1996 - Nu er det en Suzuki Katana fra 2002 samt en Pgo Hot fra 2006.
Svar
#7
Jeg har kigget på karburartoren og den er tilsynladende samlet rigtigt, men igen hvordan finder man ud af om chokeren virker som den skal.
Hvis i har andre ide'er til hvad der kan være galt med PGO'en, så er i mere end velkommen til at komme med forslag. Ps: jeg får først tid til at kigge efter indlæg på mandag... så jeg håber der er nogle guldkorn blandt ide'erne..

På forhånd god weekend
Hanibal
Det blev til fem år med en Italjet Formula 50, fra 1996 - Nu er det en Suzuki Katana fra 2002 samt en Pgo Hot fra 2006.
Svar
#8
Hmm. før du går videre med fejlfinding så hæld noget karburatorsprit i tanke, det er altid en god ide på denne årstid.
Er blanding for fed, det vil sige for meget benzin i forhold til luft, vil motor begynde at firtakte og gå ned i omdrejninger. Er den for mager er grænsen til den går helt i stå ikke stor.
Er du i tvivl om at choker virker, kan du jo prøve at blinde noget af luftfilters indsugning med en plastikpose, som du sætter omkring denne med elastikker.

Her en god side der er vær at nærstudere. http://www.netrep.dk

Håber det kan løse dine problemer, det er specielt ikke er rart når noget ikke virker efter at man har haft det skilt ad.
Svar
#9
Hanibal Skrev:Hej med jer...
Jeg har et problem med min PGO. Den kan godt starte, men når man forsøger at give gas, stiger den slet ikke i omdrejninger eller også går den ud ( nogle gange kommer " knald " fra udstødningen ). Hvis jeg endelig får den lidt op i omdrejninger, er der slet ingen trækkraft i den...

Karburatoren er lige blevet renset og benzin hane samt vacum og benzin slange er ok....så vis i har nogle ide'er til hvordan jeg får den til at kører, ville det bare være kanon...

Hanibal

Er den let at starte? Hvis ikke kan det være en stempelring der sidder fast, det kan knalde så gevaldigt i udstødningen, det kan også være tændrør der er træt eller de to små ledninger som sidder på tændspolen der er irrede, det kan være ledningen som kommer inde fra tændingen der er ved at være gnavet over og dermed slår strømmen over i stel, det kan være multistikket fra tændingen som er irret, det kan være stikkene ind i CDIén som er irrede, sker ofte! det kan være tændrørshætten der er defekt og selvfølgelig is, kig ind i karburatoren når det sker, og se om der er is. Tjae der er nok at gå igang med :P
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet, så kan du også deltage i julekonkurrencen. :)

#10
Takker for tippet... ja der er nok at gå igang med :roll:
Det blev til fem år med en Italjet Formula 50, fra 1996 - Nu er det en Suzuki Katana fra 2002 samt en Pgo Hot fra 2006.
Svar
#11
Hanibal Skrev:Takker for tippet... ja der er nok at gå igang med :roll:

Er den let at starte?
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
#12
Hanibal Skrev:Takker for tippet... ja der er nok at gå igang med :roll:

Den sidste uges tid, hvor det har været frygteligt koldt, har min Yamaha Neos haft samme problem. Da jeg tankede forleden mokkede jeg "lidt" ekstra Fortvivlethock: karburatorvæske i tanken.

Det hjalp søreme...

Jeg tror det er ligegyldigt at din Big står i opvarmet kælder, den bliver jo stadig udsat for kulde/varme som giver kondensen.
Svar


Forum spring: