Søg Garagen Hej Gæst! Register

Malossi Multivar på T-Rex 110
#1
Hej,

Min PGO T-Rex 110 har nu kørt små 3000 km siden jeg købte den. I følge servicebogen skal der skiftes ruller for hver 3000 km (sidste gang var udmiddelbart før jeg købte den).

Jeg har læst mig til at en Malossi Multivar til en Dr.Big/T-Rex50 også skulle passe på en T-Rex110?
Multivar'en benytter 16x13 ruller der fås i størrelserne fra 2,7-10,0.

På en oversigtsside over de forskellige scootere/rullestørrelser (posted af Jps), er T-Rex125 modellen angivet til at benytte 18x14, 13gr hvilket også bliver bekræftet her for 110 modellen.

Hvad er 16x13 og 18x14 egentligt en indikation af?

Jeg var ellers af den opfattelse af at T-Rex110 modellen stort set var identisk til Dr.Big/T-Rex pånær cyl., stempel og udstødning.

Er der nogen der ved om en 16x13 Malossi multivar passer på en T-Rex110 og hvilken rullevægt (cirka) man skal regne med at benytte? Jeg mener Jps kører med 8,5g Big'en og med små 11 heste burde T-Rex'en nok kører med 9-10g?

Er der andet man bør skifte ved rulle/vario skift? F.eks. remmen eller fjerderen?

Jeg skal beklage hvis jeg ikke er særligt præcis i min formulering. Det er første gang jeg prøver at skifte vario og ruller Fortvivlethock:

/stoiss
PGO T-REX 110 (årgang '04), tidligere ejer af Kreidler Florett (årgang '77)

PGO > Giantco/CPI - nuff said :P
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
16x13 og 18x14 er bare målene på rullerne. Så de nye ruller du køber skal selvfølgelig være sammen størrelse Smil Kan desværre ikke svare på om multivario passer lige over.
Svar
#3
Så vidt jeg husker, så er 16x13 længde/bredde eller højde på rullen, eller også er det omvendt Smil.

Nu har jeg ikke set variosystemet på en T:Rex 110/150'er, men der burde alle 3 modeller være identiske, så du kan smide en Malossi på. Men før du farer ud og køber en, så mål bredden på en af "rullebanerne", altså der hvor rullerne ligger i, på din egen vario.

Bredden på min Malossi's "rullebaner" er ca.13,90mm.
Angående rullevægten på min BiG, så er jeg nede på 6,5 gram efter at jeg skiftede udstødning.
Svar
#4
Jps Skrev:...
Angående rullevægten på min BiG, så er jeg nede på 6,5 gram efter at jeg skiftede udstødning.

D.v.s. at når jeg ved samme lejlighed har tænkt mig at udskifte den rustne udstødning til en model uden kat. som f.eks. denne her (den eneste jeg kunne finde :?), så bør jeg smide den på først med hvad der dertil hører sig af omdysning, før jeg sætter ny vario/ruller i?

Er der iøvrigt andet jeg bør overveje at gennemgå og eventuelt skifte af sliddele ved samme lejlighed?
PGO T-REX 110 (årgang '04), tidligere ejer af Kreidler Florett (årgang '77)

PGO > Giantco/CPI - nuff said :P
Svar
#5
Varioen på en T-Rex 110 bruger 20x16mm ruller, og standardvægten er 11g. Man kan med fordel sætte 10g ruller i.

Om en Malossi passer på 110'eren ved jeg ikke, men så skal du nok også skifte kobling og rem, da den rem der sidder i T-Rex 110'eren er bredere end dem der sidder i T-rex50 og Big'en.

/Rexman
- Livet på en T-Rex 150 er ikke sådan at kimse af... og så er den til salg.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Ak Ked af det

Er der nogen der kan pege på en fornuftig PGO scooter pusher/mekker i Københavnsområdet?

Jeg tror jeg er ude hvor jeg ikke kan svømme her ...
PGO T-REX 110 (årgang '04), tidligere ejer af Kreidler Florett (årgang '77)

PGO > Giantco/CPI - nuff said :P
Svar
#7
Her er lige de tre oficielle PGO dealers. Kan anbefale at benytte de originale ruller fra PGO. Min mekker får dem hjem direkte fra Chr. Reinhardt - de koster 25 kr pr. stk! (og man skal bruge 6).


Vesterbro:

Enghave Motor A/S
Suzuki Center København

Enghavevej 16
1674 København V
33 22 27 10
33 25 24 41
http://www.enghavemotor.dk

----
Brønshøj:
Fa. Moto-Sport Service
Suzuki Center Brønshøj

Degnemose Allé 4-6
2700 Brønshøj
3860 9088 / 3889 0312
3889 0484
http://www.famoto-sport.dk

---
Valby:
Dansk Motor Co. ApS

Gl. Køgelandevej 166
2500 Valby
36 17 14 28
36 17 14 27
http://www.danskmotorco.dk


- du er ikke interesseret i en T-Rex 150 vel??? Min er til salg, godt nok den forkerte ende af landet, men så får du den fart du ønsker. Og en meget mere "rigtig" lyd (4-takter).

Se mere på: http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal...&ipc=45624
Svar
#8
Rexman Skrev:Her er lige de tre oficielle PGO dealers. Kan anbefale at benytte de originale ruller fra PGO. Min mekker får dem hjem direkte fra Chr. Reinhardt - de koster 25 kr pr. stk! (og man skal bruge 6).
...

Tak for listen. Jeg vil dog sige med det samme at Enghave motor er udelukket. Der har været en del kritik af forhandlerens service.

link 1
link 2

Der må vel også være nogle ikke officielle forhandlere, cykelsmede og den slags, der kan levere en god service med mindre man absolut skal have det stempel i servicebogen?

Er det i det heletaget nødvendigt at tage den 2-hjulede til service hos en officiel forhandler når køretøjet har rundet 2år? Der er jo hverken garanti eller reklamationsret på den mere...

Rexman Skrev:- du er ikke interesseret i en T-Rex 150 vel??? Min er til salg, godt nok den forkerte ende af landet, men så får du den fart du ønsker. Og en meget mere "rigtig" lyd (4-takter).
...

Den er jo nydelig Grin

Jeg er dog fint tilfreds med min 110'er. Fint optræk ved bykørsel.

Skal jeg have "den rigtige lyd" på et tidspunkt så tror jeg nok det bliver en mc med 500 af de små villige eller derover. :wink:
PGO T-REX 110 (årgang '04), tidligere ejer af Kreidler Florett (årgang '77)

PGO > Giantco/CPI - nuff said :P
Svar
#9
Hej igen,

En lille opdatering.

Scooteren er nu blevet gjort sommerklar inklusiv udskiftning af ruller.

Ved den lejlighed blev der taget mål og billeder af varioen.

Her er der til gengæld noget der undrer mig.


[Image: sommer2007p01.jpg]
Det kan ikke ses på billedet, men på siden er der støbt "110ccm" så bagtøjet er ihvertfald lavet specielt til en 110'er. Jeg har så læst andet steds at pakningen er den samme for alle varianter af T-Rex'en.

[Image: sommer2007p02.jpg]
Et lille kig ind til "godterne".

[Image: sommer2007p03.jpg]
Pladen der dækker bagtøjet.

[Image: sommer2007p04.jpg]
Her bliver det mærkeligt. Ifølge Rexmans indlæg benytter en 110'er 20x16mm ruller og jeg har også læst andre mål. Alle sammen større end de ruller der sidder i en Dr. Big/T-Rex 30/45. De her ruller er 16/13 og på 10 gram.
Kunne det tænkes at PGO på et tidspunkt er gået over til at benytte de samme vario komponenter på 110'en som på deres mindre modeller, eller har tidligere ejer fået skiftet og/eller modificeret varioen?

[Image: sommer2007p05.jpg]
Her er remmen i 17,5mm bredde.

Er der nogen der vil give et bud på om man måske kunne smide en Malossi vario i når den der sidder i engang går?
PGO T-REX 110 (årgang '04), tidligere ejer af Kreidler Florett (årgang '77)

PGO > Giantco/CPI - nuff said :P
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
stoiss Skrev:Hej igen,

En lille opdatering.

Scooteren er nu blevet gjort sommerklar inklusiv udskiftning af ruller.

Ved den lejlighed blev der taget mål og billeder af varioen.

Her er der til gengæld noget der undrer mig.


http://stoiss.homepage.dk/pgo-sommer-07/...007p01.jpg
Det kan ikke ses på billedet, men på siden er der støbt "110ccm" så bagtøjet er ihvertfald lavet specielt til en 110'er. Jeg har så læst andet steds at pakningen er den samme for alle varianter af T-Rex'en.

Hmm, jeg tror ikke at de 110 ccm, betyder at den er lavet til lige netop din model. På min Hot, står der nemlig også 110 ccm på bagsiden af varioen, og jeg er ret sikker på at det viser hvor meget transmissionsolie, der skal påfyldes, for det passer med, hvad der står i min brugervejledning.
Svar
#11
quint Skrev:Hmm, jeg tror ikke at de 110 ccm, betyder at den er lavet til lige netop din model. På min Hot, står der nemlig også 110 ccm på bagsiden af varioen, og jeg er ret sikker på at det viser hvor meget transmissionsolie, der skal påfyldes, for det passer med, hvad der står i min brugervejledning.
Det lyder rigtigt, at det er mængden af transmissionsolie, men så burde der retteligen nok have stået 110ccl el. 110ml, da væsker skal opgives efter litersystemet - noget især amerikanere og englændere kvier sig ved. De har også glemt, at de også er gået over til metersystemet :roll:
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#12
kragen Skrev:Det lyder rigtigt, at det er mængden af transmissionsolie, men så burde der retteligen nok have stået 110ccl el. 110ml, da væsker skal opgives efter litersystemet - noget især amerikanere og englændere kvier sig ved. De har også glemt, at de også er gået over til metersystemet :roll:

Ja det burde der, men jeg tror alligevel at det er transmissionsolien, for lige ved siden af der hvor der står 110 ccm, sidder proppen nemlig.
Svar


Forum spring: