Søg Garagen Hej Gæst! Register

Indstilling, hvad kan der være galt?
#1
Hey

Jeg har en oliver city 2005 hvor jeg har:

Pillet Skiven
Tecnigas Next R Krom
Powerfilter

Og den kører ikke optimalt... måske 40 hvor den før kørte 45-50

Der sad en dyse 56 i fra std. Men på thansen hp står der at 42 er std. Men jeg gik udfra 56 var std. så jeg skiftede til en dyse 68 og jeg kører med 8 grams ruller. Der fulgte 5 grams ruller med udstødningen, (6.5 er std.)

Nogen der kan se noget galt med indstillingen?

Har hørt at cpi skal op i 85-95 dyse når der er poweriflter på :S det lyder sku af meget, er det sandt?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
68 lyder ikke af ret meget. Hvordan er farven på dit tændrør? Har du prøvet med lettere ruller?
Svar
#3
Brug de medfølgende ruller, de er tilpasset udstødningens effektområde.

Og du har vel fjernet begrænsningen i udstødningen - hvis der er en sådan i ?
Svar
#4
Har ikke fjernet begrænsningen i udstødning.

Men hvis jeg fjerner den, og sætter en dyse 85 i og putter de 5 grams ruller i, burde den så ikke kører okay?
Svar
#5
NettoNarkoman Skrev:Men hvis jeg fjerner den, og sætter en dyse 85 i og putter de 5 grams ruller i, burde den så ikke kører okay?

Jo, det tror jeg, prøv bare det.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Nu har jeg puttet en dyse 84 i (de havde ikke 85) og nu kører den meget bedere, så nu går jeh ud og smækker 5g ruller i og piller plumben i udstødning :=)
Svar
#7
NettoNarkoman Skrev:Nu har jeg puttet en dyse 84 i (de havde ikke 85) og nu kører den meget bedere, så nu går jeh ud og smækker 5g ruller i og piller plumben i udstødning :=)


Rens tændrøret og tjek farven efter en tur med fuld gas. Varmesætning er en kedelig ting og husk powerfiltre for det meste kun sorterer grove partikler fra, fint støv ryger lige gennem cylinderen og giver unødigt slid. n Ses tydeligt på dette stempel der er taget fra en scooter med powerfilter [Image: album_pic.php?pic_id=878]
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
#8
Har nu gjort det:

Fjernet plump og sat 5g ruller i og 84 dyse, og den rykker bare for grumt, og lydder som en racer når den tager fart. :=)

Lund: Vil huske det med stemplet og kører ikke for meget på grusstier Blink med øjet
Svar
#9
NettoNarkoman Skrev:Har nu gjort det:

Fjernet plump og sat 5g ruller i og 84 dyse, og den rykker bare for grumt, og lydder som en racer når den tager fart. :=)

Lund: Vil huske det med stemplet og kører ikke for meget på grusstier Blink med øjet

Almindelig støv fra vejen kommer også ind Fortvivlethock:
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Ja, men ikke så meget som på grusstier vel? ;S

Men hva dyse skal jeg så have i hvis jeg tager det af...? og sætter std. på igen?
Svar
#11
Nu har jeg 2 gange efter jeg har sat det på været udsat for at komme køerne, og så lige pludseligt lydder der bare en høj dyb pive lyd fra scooteren, hvorefter lyden er konstant hvis man køere, men hvis man stopper og slukker, og tænder igen, så er den der ikke. ? hvad kunne det være?
Svar
#12
Prøv at dyse den mere op, lyden kan stamme fra en begyndende varmesætning el. lejer, der kører tørre pga. af for lille dyse.

Normalt dyser man op til motoren firtakter, og så går man ned i små spring (2-4 numre ad gangen) indtil den holder op, så er hoveddysen ihvertfald stor nok.
Svar


Forum spring: