Søg Garagen Hej Gæst! Register

Sløv i optrækket ??
#1
Hej. Jeg har erhvervet mig en Kymco Agility, da jeg gerne ville ha en 4 takter. Jeg har skiftet vario'en med en uden begrænser, dog stadig med standard 7.5 g. ruller, og fjernet begrænseren i CDI'en. Den kører nu 70 km/t ( 50 km/t før ) men er meget sløv i optrækket og op af bakker ryger den ned på 25 - 35 km/t ca. Jeg havde tænkt mig at skifte dysen i karburatoren til en 94 og smide 6 g. ruller i, men vil lige spørge experterne ( det er jer, hehe ) om det er en god ide, eller der er noget andet i hellere ville foreslår at jeg gør ?

På forhånd tak for jeres svar Smil

Smølfen
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Det vil helt sikkert gøre dit optræk bedre med en opdysning og lettere ruller.

Hvilken vægt dine ruller skal have, er en smagssag, men de er heldigvis ikke så dyre, så man kan jo prøve sig lidt frem. Griner
Retro er livet!:scooter:
Svar
#3
WoW tak for det hurtige svar, og nej de er ikke så dyre ( 49,- pr. sæt ).
Jeg skifter i morgen og ser hvad der sker Smil
Svar
#4
smølfen Skrev:WoW tak for det hurtige svar, og nej de er ikke så dyre ( 49,- pr. sæt ).
Jeg skifter i morgen og ser hvad der sker Smil

Det var så lidt; vi er her jo for at hjælpe hinanden :drunk:
Retro er livet!:scooter:
Svar
#5
Der er lige kommet cylinder til Kymco A!
Det er det bedste man kan gøre, hvis man ønsker bedre optræk!
Det river VIRKELIG!! Grin
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
smølfen Skrev:WoW tak for det hurtige svar, og nej de er ikke så dyre ( 49,- pr. sæt ).
Jeg skifter i morgen og ser hvad der sker Smil

De giver ikke det store efter min mening, 50 kr. lige ud af vinduet...
Køb Malossi multivar i stedet..
Svar
#7
Taler bare af egen erfaring. Min Giantco var forfærdelig sløv i optrækket efter jeg pillede skiven.
Satte større dyse og lettere ruller i. Det gav et jævnt optræk hele vejen fra 0 - 65, og gjorde at den holder farten op ad bakke og i kraftig modvind.

Så jeg er ganske tilfreds Griner
Retro er livet!:scooter:
Svar
#8
devoss Skrev:De giver ikke det store efter min mening, 50 kr. lige ud af vinduet...
Køb Malossi multivar i stedet..

Hva, hva snakker du om? Uanset om han køber en multivario eller kører standard er det at skifte ruller og dyser da det samme.
Svar
#9
Jeg har tæt på ingen forstand på motore, så det kan være nedenstående er helt hen i hampen..

Jeg har selv en Giantco Stealth, men overvejer om jeg skal lave samme fiks som Hørlyck. Jeg fjernede begrænseren og så kørte den 40-45 op af bakke og ca. 60-65 ligeud/nedad.

Idag blev den så pludselig extra sløv og dør (enormt krafttab) allerede ved 25-30km/t opad, men kan stadig ramme 60km/t nedad, det tager dog en del længere tid at komme derop. Det virker som om motoren yder mindre end før.

Såvidt jeg kan læse herinde er det enten koblingen eller ventilerne der plejer at give sådan et krafttab, men andre forslår at det måske bare er skidt i kaburatoren. Hvis det er koblingen, skulle man vel kunne høre/føle den glide og hvis det er ventilerne, burde man vel også kunne høre forskel fra normal motorgang.

Jeg fik skiftet benzinfiltre og slanger efter ca. 900km da der pludselig var utæt ved begge filtre og 2 huller i slangen. Det lød som om det var en normal/kendt fejl på Giantco Stealth, da jeg fik det fikset ved t-hansen (sikkert meget billige slanger..)

Nogen der har prøvet noget lignende eller ved hvad det kan være?



Hørlyck: hvad størelse ruller/dyse skiftede du til?
Giantco Stealth
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
smølfen Skrev:Hej. Jeg har erhvervet mig en Kymco Agility, da jeg gerne ville ha en 4 takter. Jeg har skiftet vario'en med en uden begrænser, dog stadig med standard 7.5 g. ruller, og fjernet begrænseren i CDI'en. Den kører nu 70 km/t ( 50 km/t før ) men er meget sløv i optrækket og op af bakker ryger den ned på 25 - 35 km/t ca. Jeg havde tænkt mig at skifte dysen i karburatoren til en 94 og smide 6 g. ruller i, men vil lige spørge experterne ( det er jer, hehe ) om det er en god ide, eller der er noget andet i hellere ville foreslår at jeg gør ?

På forhånd tak for jeres svar Smil

Smølfen
Standardvægten på rullerne på en Agility er 6,5g :wink: Med glat gliderør i varioen, kan du forsøge dig med 3x6g og 3x6,5g skiftevis. Det giver 6,25g i gennemsnit, hvis 6g er for let, og 6,5g for tungt til din opsætning. Standarddysen er en #80, men du kan med fordel bruge en #82.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#11
Hej
Jeg har selv en giantco. Jeg er ganske godt tilfreds på både godt og ondt. Men manglende optræk, er enten, som I selv er inde på, kobling/variator- benzintilførsel - MEN jeg tror det er udstødningsventilen. Så få dem stillet. Mener det er 0.5, ikke helt sikker, men ihvertfald mindre end der står i manualen.
Har pillet begrænsningen i variatoren, og sat cdi uden begrænsnig i ( købt i protuna 299,- ) 96 dysse & 5.5 g. ruller går 70/75 km/h. men mistede optrækket, og stillede ventiler, så var den så god som ny igen.
Mvh Lasse
Svar
#12
Lasse777 Skrev:...MEN jeg tror det er udstødningsventilen. Så få dem stillet. Mener det er 0.5, ikke helt sikker, men ihvertfald mindre end der står i manualen...
0,5 Fortvivlethock: Går ud fra, at du mener 0,05, og det er for lidt. De skal stilles til minimum 0,08, hvilket er mere, end der står i det fleste manualer :wink:
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar


Forum spring: