Søg Garagen Hej Gæst! Register

Problemer med Kymco Agility 50
#1
Hej.

Er der nogen som har kendskab til problemer med Kymco Agility 50?

Jeg har oplevet startproblemer. Det startede i dec. benzinen løb ud af kaburatoren. Så fik jeg lavet det, og måtte betale 350. Garantien dækkede ikke pga. skidt i kaburator. (Købt i maj 2006) Så kørte jeg i ca. 1 mdr, hvor den var svær og starte og når man endelig fik den igang, så var der ikke rigtig noget optræk. Så til værksted igen!!! Så blev kaburator renset igen og platiner stilt. 600 at betale. Garanti dækkede ikke, det var almindelig vedligehold lød det fra forhandleren.

Forhandler har ikke hørt om disse problemer før, han havde solgt rigtig mange. jeg var åbenbart den eneste som havde problemer.

Så jeg er ved og være godt træt af min Kymco.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Lyder slemt som dårlig ventiljust. Tit står de for stramt så noget kompression udebliver og derved giver de symtomer du beskriver.
Få stillet ventilerne (0.08mm-0.10mm), det vil sikkert hjælpe på problemet.
Svar
#3
En anden ting er, at jeg bestemt synes det lyder som en træls forhandler. At maskinen kører træls efter noget tid, kan jo ikke ligefrem være din skyld. Har du overholdt de pligtige services og gjort din del til at maskinen burde køre?

Et eller andet siger mig, at de her 4-takt maskiner lige skal "køres ind" på div. værksteder, før det hele virkelig opfører sig som det skal. Jeg synes det er lidt dosk, at f.eks. en importør som Honda ikke har oplyst bedre og konstant siger "Nej, det har vi godt nok aldrig hørt før, det er du den første der siger" - de burde jo vide bedre end blot at skubbe ansvaret fra sig.
Svar
#4
ipw Skrev:Hej.

Er der nogen som har kendskab til problemer med Kymco Agility 50?

Jeg har oplevet startproblemer. Det startede i dec. benzinen løb ud af kaburatoren. Så fik jeg lavet det, og måtte betale 350. Garantien dækkede ikke pga. skidt i kaburator. (Købt i maj 2006) Så kørte jeg i ca. 1 mdr, hvor den var svær og starte og når man endelig fik den igang, så var der ikke rigtig noget optræk. Så til værksted igen!!! Så blev kaburator renset igen og platiner stilt. 600 at betale. Garanti dækkede ikke, det var almindelig vedligehold lød det fra forhandleren.

Forhandler har ikke hørt om disse problemer før, han havde solgt rigtig mange. jeg var åbenbart den eneste som havde problemer.

Så jeg er ved og være godt træt af min Kymco.


Det lyder til at ham ska man undgå at købe hos. Hvem og hvor er det?
Svar
#5
Sputte Skrev:En anden ting er, at jeg bestemt synes det lyder som en træls forhandler. At maskinen kører træls efter noget tid, kan jo ikke ligefrem være din skyld. Har du overholdt de pligtige services og gjort din del til at maskinen burde køre?

Et eller andet siger mig, at de her 4-takt maskiner lige skal "køres ind" på div. værksteder, før det hele virkelig opfører sig som det skal. Jeg synes det er lidt dosk, at f.eks. en importør som Honda ikke har oplyst bedre og konstant siger "Nej, det har vi godt nok aldrig hørt før, det er du den første der siger" - de burde jo vide bedre end blot at skubbe ansvaret fra sig.


Ja det er for dårligt at der faktisk ikke er nogen honda levandør der kender broblemerne med vores kymco, har selv de samme problemer som ipw har med sin. min levandør er gået konkus. dsv.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Mit nye værksted (1 mands biks) sagde, at Agility 30 fra fabrikken er udstyret med en begrænsning, så der ikke kan gives ret meget gas.

Typisk udtrykker det sig ved, at maskinen slet ikke kan starte. Stort set samtlige værksteder fjerner den inden kunden får den udleveret ved køb.

Angiveligt skulle det nemt konstateres ved, hvor langt håndtaget kan drejes. 1/4 omgang eller meget mindre?

Jeg har altid haft ca. 1/4 omgangs vandring på min, men nu har jeg i hvert fald min nye mek'ers ord for at den begrænsning ikke er der. Han nægter at have lavet noget ulovligt, men 50 på toppen (var 30!) ...?
Svar
#7
walker1 Skrev:Mit nye værksted (1 mands biks) sagde, at Agility 30 fra fabrikken er udstyret med en begrænsning, så der ikke kan gives ret meget gas.

Typisk udtrykker det sig ved, at maskinen slet ikke kan starte. Stort set samtlige værksteder fjerner den inden kunden får den udleveret ved køb.

Angiveligt skulle det nemt konstateres ved, hvor langt håndtaget kan drejes. 1/4 omgang eller meget mindre?

Jeg har altid haft ca. 1/4 omgangs vandring på min, men nu har jeg i hvert fald min nye mek'ers ord for at den begrænsning ikke er der. Han nægter at have lavet noget ulovligt, men 50 på toppen (var 30!) ...?



Hvis han har lavet noget ulovligt ved at fjerne denne begrænsning, så må næsten alle Kymco
agility 50 i Danmark være ulovlige, da du siger at alle forhandlerne fjerner dem ved salg. Så jeg vil da tro at den stadig er lovlig.
Svar
#8
Jeg ved heller ikke om han har fjernet den. Blot at han omtalte den som 'åndsvag', og at han nogle dage efter jeg hentede dyret kunne fremvise en lille cylinderformet sort plastic-tingest måske 10 mm Ø og måske det samme lang med et hul tværs igennem på langs.

Dimsen lå på hans værkstedsbord midt imellem en masse andet. Om den kom fra min, ved jeg ikke, og den lignede heller ikke noget, der kunne tage de store kræfter. ligesom jeg heller ikke har nogen anelse om, hvor i karburatoren, den måtte have siddet.

Fakta er dog, at jeg nu kan køre 20 km/t hurtigere, omend den er lidt længe om at kommer over de 30. Det er som om den fedter lidt i varioen. Kan en løsere bagfjeder have øget hastigheden samtidig med fedteriet er begyndt?

For han bedyrer stadig, at på nær ovennævnte sorte dims (at fjerne den, sagde han, er reelt en ulovlig handling, selvom det er nødvendigt for i det hele taget at kunne starte), er maskinen stadig lovlig. Fortvivlethock:
Svar
#9
walker1 Skrev:Mit nye værksted (1 mands biks) sagde, at Agility 30 fra fabrikken er udstyret med en begrænsning, så der ikke kan gives ret meget gas...
Det lyder bekendt. Da jeg købte min, sagde værkstedet, at de lige skulle fjerne/ordne noget i spjældet, så den kunne tage gassen, inden jeg kunne tøffe afsted med den. Jeg ved ikke, hvad det er, men næste gang, jeg kommer på værkstedet, vil jeg da lige forhøre mig. Den kørte ca. 45 på nålen, da jeg købte den.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
kragen Skrev:Det lyder bekendt. Da jeg købte min, sagde værkstedet, at de lige skulle fjerne/ordne noget i spjældet, så den kunne tage gassen, inden jeg kunne tøffe afsted med den. Jeg ved ikke, hvad det er, men næste gang, jeg kommer på værkstedet, vil jeg da lige forhøre mig. Den kørte ca. 45 på nålen, da jeg købte den.
For en lovlig 30'er? Fortvivlethock:

Min kunne ned ad bakke presses i nærheden af 40. (på nålen)

Før seneste service lå øvre grænse, stadig på nålen, lige under 35.

Hvis ovennævnte var for en lovlig 30, er jeg lidt mere rolig omkring min nuværende top-end 57 på nålen.
45 på nålen ligger ganske tæt på reelt (GPS) på 40 for min nu.

Jeg forsøger dog at holde mig omkring 40 på nålen (ca. 35).
Ikke så mange overhaler mig længere, og ingen cykler! Smil)

Og økonomien ligger stadig omkring 42 km/l for blandet kørsel. Det skulle jeg kæmpe mig til tidligere!
Svar
#11
walker1 Skrev:For en lovlig 30'er? Fortvivlethock:
Yep, hvis du med lovlig mener, at der ikke var pillet ved varioen og cdi'en. De 45 på nålen, den kunne knibe sig op på efter tålmodig venten, er vel godt 35 rigtige km og ikke noget, der kan ophidse det patruljerende folk. Der var ihvertilfælde intet ved maskinen, de ville kunne have bragt mig i fedtefadet. Vedr. cyklister, så blev jeg tit overhalet på Roskildevej af CSC-kloner - det er forbi nu :P Det hænder dog, at nogle idioter prøver at holde fast i min boks, for at blive trukket Ked af det
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#12
kragen Skrev:Det hænder dog, at nogle idioter prøver at holde fast i min boks, for at blive trukket Ked af det
Næ fy da!

Det har jeg nu aldrig oplevet, men 'i gamle dage' havde jeg ofte Grønne Stude og CSC'er in spe, der forsøgte at holde sig i min slipvind.

Temmelig livsfarligt skulle jeg mene, så jeg forsøgte at få dem på andre tanker.
Flash af bremselys uden egentlig at bremse, nedsætte hastigheden, så det til sidst blev for langsomt for dem. Det er vist ikke 'cool' kun at jolle afsted med 25. Flere af dem blev ret sure Fortvivlethock:
Svar


Forum spring: