Søg Garagen Hej Gæst! Register

Hvordan virker en CDI ?
#1
Hej.

Kunne godt tænke mig at vide, hvordan en CDI egentlig virker.
Findes den kun på 45 knallerter eller også på 30´ere ?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
quint Skrev:Hej.

Kunne godt tænke mig at vide, hvordan en CDI egentlig virker.
Findes den kun på 45 knallerter eller også på 30´ere ?

Der er på begge, men ved kun det er noget med omdrejningerne...
Svar
#3
Det er ikke noget, jeg er 100% på, men jeg gætter på, at den på baggrund af en noget langsomt stigende puls fra generatoren kommer med en nøje afmålt og skarp puls til tændspolen.

Der kan også være en variabel tidsforsinkelse mellem in- og output afhængigt af omdrejningstallet.

Dertil kommer så omdrejningsbegrænsningen, de steder det måtte være relevant. Den der anvendte teknik er jeg mere hjemme i, men det er trods alt kun en nebengeschäft.
Svar
#4
Det er et spørgsmål om hvordan, hvormange, hvor hutigt samt hvor, man opbygger tilstrækkelig med volt til tændrøret. Det er noget helt andet end ved den go'e gamle induktions tænding.
Her er lidt for nørdede:
[code]http://vespamaintenance.com/elec/cdiwork/index.html[/code]

Ved begrænsning i CDI'en fører man åbenbart den oplagrede strøm til "jord" ved et bestemt omdrejningstal. I praksis vil det sige, at tændrøret kun tænder ca. hver anden gang, hvis omdrejningstallet bliver for højt. Det er derfor man kan fjerne den famøse ledning i nogle cdi'er - hvis man altså ved, hvor den sidder.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#5
Og for de dovne: http://vespamaintenance.com/elec/cdiwork/index.html
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Tak for svarene Grin
Svar


Forum spring: