Søg Garagen Hej Gæst! Register

2 Spørgsmål til de kloge
#1
Ja, vender mig lige mod sagkundskaben for at tilegne mig lidt viden.

Spørgsmål 1 gælder min egen kymco k12, der har en tendens til at "drukne" i vådt vejr. Ond

Det som sker er at når jeg kører afsted går det fint i et stykke tid, men når jeg så gasser ned for at dreje og vil op i fart igen vil den ikke om i omdrejninger og det lyder virkelig som om den er ved at "drukne". De særligt slemme dage sker det også op af bakke, at den lige pludselig ikke vil op i omdrejninger igen. Forhåbentligt er det en simpel ting eller ?

Spørgsmål 2 gælder en kammerat af mig der har fået større cylinder og gået nogle dyser op. Den starter fint men dør fuldstændigt efter et par minutter og så må han stå og vente et par minutter for så at kører et par minutter igen. Den går ud når den er varm og kan startes når den er kold Rigtigt træls når man har 15 km hjem fra arbejde.

Håber for hans skyld at det bare skyldes et tændrør Grin
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
AEL Skrev:Ja, vender mig lige mod sagkundskaben for at tilegne mig lidt viden.

Spørgsmål 1 gælder min egen kymco k12, der har en tendens til at "drukne" i vådt vejr. Ond

Det som sker er at når jeg kører afsted går det fint i et stykke tid, men når jeg så gasser ned for at dreje og vil op i fart igen vil den ikke om i omdrejninger og det lyder virkelig som om den er ved at "drukne". De særligt slemme dage sker det også op af bakke, at den lige pludselig ikke vil op i omdrejninger igen. Forhåbentligt er det en simpel ting eller ?

Spørgsmål 2 gælder en kammerat af mig der har fået større cylinder og gået nogle dyser op. Den starter fint men dør fuldstændigt efter et par minutter og så må han stå og vente et par minutter for så at kører et par minutter igen. Den går ud når den er varm og kan startes når den er kold Rigtigt træls når man har 15 km hjem fra arbejde.

Håber for hans skyld at det bare skyldes et tændrør Grin

Det med den drukner skyldes sikkert karburatoris i stedet. Det ´har det med at dannes når luftfugtigheden er høj og temperaturen nede omkring eller under 5 grader. Jeg måtte selv hoste hjem fra arbejde i går, da jeg ikke havde sprit i benzinen.
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
#3
Lund Skrev:Det med den drukner skyldes sikkert karburatoris i stedet. Det ´har det med at dannes når luftfugtigheden er høj og temperaturen nede omkring eller under 5 grader. Jeg måtte selv hoste hjem fra arbejde i går, da jeg ikke havde sprit i benzinen.




Måske skulle du skifte til bio 95 om vinteren, så ville du ikke glemme at fylde sprit på.
Svar
#4
pexman Skrev:Måske skulle du skifte til bio 95 om vinteren, så ville du ikke glemme at fylde sprit på.

Er den mere spritkrævende?
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
#5
Lund Skrev:Er den mere spritkrævende?

Nej ikke mere spritkrævende, der er sprit i bio 95 så du glemmer ikke
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
pexman Skrev:Nej ikke mere spritkrævende, der er sprit i bio 95 så du glemmer ikke

Nåe Fortvivlethock:
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
#7
Lyder som lidt det sammen problem, jeg havde med min gamle Maxi her til vinter.
I mit tilfælde skyldes det lidt fugt i tanken.
Pga. det kolde vejr, kan der dannes kondens på indersiden af tanken, og det kan sætte sig i karburatoren.

En lille dråbe vand er faktisk nok til at stoppe din stråle spids.
Det samme kan jo så ske når det er regn vejr, hvis f.eks dit benzin dæksel ikke er helt tæt.
Smid noget karburator væske på, så snart det er fugtigt i vejret, eller det er koldt.

Tror det kan løse dit problem, som det gjorde for mig. Smil



Mht. din kammerarts moped, så kunne det godt være tændrøret som du skriver.
Nu ved jeg ikke hvad det er for et i bruger, men prøv evt. 2-3 varme numre større.
Om ikke andet, så kan det også være din kondensator som er slidt.
Tjek om den er ordenligt forsejlet mellem + og -.
Er den bare evt. gammel og slidt, så kan det føre til, at når den bliver varm, så virker den ikke så godt mere. Og det kan godt skyldes at den går ud.
Svar
#8
Dit problem med at den ikke vil starte i regnvej, fugtigt vejr og vand på vejbanen er at der kommer vand i tændrørshætten det sætter sig der hvor hætten og kablet bliver samlet samt der hvor hætten bliver sat på tændrøret det du gør er at du får fat i noget krympeplast og silicone fedt, så fylder du den gummihætte der skal trækkes henover ledningen og tændrørshætten op med siliconefedt og slutter det hele af med det krympeplast, så får du ikke fugt i den mere, det er et problem med de første modeller af K12'eren der kom til landet, der kan muligvis også afhjælpes med en gummiring ring som har en anden udforming end den der sad på den da du købte den kommer an på hvor ny din er.
Svar
#9
Det hjælper ikke at svare AEL, da han ikke er medlem her mere.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Dalle Skrev:En lille dråbe vand er faktisk nok til at stoppe din stråle spids.

Du mener vel dyse?
Svar
#11
quint Skrev:Du mener vel dyse?

Kært barn har mange navne.
Svar
#12
I mine unge dage, hed det en strålespids. Griner
Svar


Forum spring: