Søg Garagen Hej Gæst! Register

Hvilke begrænsninger har en T-Rex købt efter 2004?
#1
Jeg ved at den har en skive i variatoren. (Som er fjernet.)
Et blindrør i udstødningen.

Har den flere begrænsninger?
• PGO T-Rex Januar 2005 - Maj 2014 ca. 42000 km.
• PGO Dr. Big Maj 2014 -
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Bozzie Skrev:Jeg ved at den har en skive i variatoren. (Som er fjernet.)
Et blindrør i udstødningen.

Har den flere begrænsninger?

Ved ikke om det er en begrænsning som sådan, men mon ikke også dysen er for lille ved standard?
Den skal helt sikkert udskiftes til et par numre større når øvrige begrænsninger også fjernes.
Svar
#3
Så hut jeg hvisker Grin, Så har "Rex'en" følgende spærringer(nævner dem jeg kan huske): Blindrør, skive, plade( med et lille hul i), ved membranen( selve membranen kan være indsnævret), luftbegrænser i luftfilteret (sidder bagved selve kassen).

"Katten" som sidder ovenpå selve udstødningen(lille rund "dåse"), virker også som en begrænser. Der sidder muuuligvis Smil også en ring ved den store fjeder ved remskiverne, som forhindre fuld vandring af remskiverne. Og den ene pindbolt er tykkere end de 3 andre for at forhindre at en større cylinder sættes på.

Dysen er fra standard en 72'er, og der skal dysses op, når man fjerner begrænsningerne, ellers er der risiko for varmesætning af stemplet.
Svar
#4
Hold da op, det går langt ud over min forstand på scootere Neutral
Jeg har fået hjælp til at lukke til at lukke blindrøret i udstødningen. (Det glemte jeg at skrive i første indlæg)
Og en dag jeg var til service med scooteren, "kunne de ikke finde skiven" Mekanikeren mente at den måtte være trillet ind under filebænken. 8)

Idag skilte jeg luftfilterkassen ad, jeg håber at det var luftfilteret, for der sad et skumgummi filter, det lugtede af benzin og der var hul ind til kaburatoren. Jeg håbede at kunne finde en begrænsning der, men det kunne jeg ikke.

Kan man modificere den med de ting i omtaler uden at den bliver voldtunet og "brækker" sig?

Hvis man ikke kender nogen der kan hjælpe én med at modificere den hvor kan man så få proff hjælp til det?

P.S. Jeg hedder hverken, Brian eller Johnny (hvis i forstår) Griner
• PGO T-Rex Januar 2005 - Maj 2014 ca. 42000 km.
• PGO Dr. Big Maj 2014 -
Svar
#5
Bozzie Skrev:Hold da op, det går langt ud over min forstand på scootere Neutral
Jeg har fået hjælp til at lukke til at lukke blindrøret i udstødningen. (Det glemte jeg at skrive i første indlæg)
Og en dag jeg var til service med scooteren, "kunne de ikke finde skiven" Mekanikeren mente at den måtte være trillet ind under filebænken. 8)

Idag skilte jeg luftfilterkassen ad, jeg håber at det var luftfilteret, for der sad et skumgummi filter, det lugtede af benzin og der var hul ind til kaburatoren. Jeg håbede at kunne finde en begrænsning der, men det kunne jeg ikke.

Kan man modificere den med de ting i omtaler uden at den bliver voldtunet og "brækker" sig?

Hvis man ikke kender nogen der kan hjælpe én med at modificere den hvor kan man så få proff hjælp til det?

P.S. Jeg hedder hverken, Brian eller Johnny (hvis i forstår) Griner

Begrænsningen ved luftfilteret sidder bag på selve kassen udvendigt, iform af en lille tud.

At fjerne begrænsningerne er ikke at voldtune den. Det er først når der sættes hypertun på med større cylinder,knækrør, anden variator, andre remskiver større karburator, osv osv Smil.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Okaj, så meget tror jeg nu ikke at jeg piller.
Ved du hvad jeg skal gøre ved den lille "tud" ?
Kan jeg bare sådan uden videre pille katten af, hvis det er det du mener ?
• PGO T-Rex Januar 2005 - Maj 2014 ca. 42000 km.
• PGO Dr. Big Maj 2014 -
Svar
#7
Bozzie Skrev:Okaj, så meget tror jeg nu ikke at jeg piller.
Ved du hvad jeg skal gøre ved den lille "tud" ?
Kan jeg bare sådan uden videre pille katten af, hvis det er det du mener ?

Den lille tud bagpå luftfilterkassen sidder fast med 2 tapper. Du kan presse tutten ned, så skulle den gerne gå fri. Jeg har ikke fjernet tutten på min, da det giver lidt mere larm fra scooteren. Smil

katalysatoren, som sidder oven på selve udstødningen, er tilsluttet et rør der sidder på udstødningen, og det skal fjernes. Og det lille hul der bliver tilbage på svanehalsen, skal lukkes med en svejsning, før du kan pille resten af, for at få en effekt ud af selve udstødningen.
Svar
#8
Jeg takker for de hurtige svar. Jeg ta'r et par nærbilleder af knallerten, så kan det være at jeg forstår det bedre.
• PGO T-Rex Januar 2005 - Maj 2014 ca. 42000 km.
• PGO Dr. Big Maj 2014 -
Svar
#9
Udstødningen er gennemtæret, så den skal skiftes. (Den er 2 år og 4 mdr gammel, scooteren kører dagligt året rundt)
Jeg får sat en udstødning på magen til denne

[Image: 96.jpg]

Samtidig bliver den omdyset, så jeg forventer lidt mere optræk og topfart.
Jeg stoler på forhandleren, da jeg ikke selv har forstand på det. :?
• PGO T-Rex Januar 2005 - Maj 2014 ca. 42000 km.
• PGO Dr. Big Maj 2014 -
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Jeg har ikke skiftet udstødningen endnu.
Jeg har snakket lidt med Chode her fra BS om udstødningsskift, men hans mening er at den kommer til at larme mere, hvis jeg sætter den på som i ser i mit sidste indlæg. Er der nogen der har sat sådan en "look a like" udstødning på, som synes den larmer mere end før skiftet? Larmer den meget mere?
Jeg har selvfølgelig ikke lyst til at gøre opmærksomhed på mig selv i trafikken. :wink:

Den skal også omdyses, men hvilken størrelse ville i vælge? Eller køber man flere forskellige og prøver sig frem? Er det ikke 72 der sidder i standard?

Sidste ting jeg har på hjertet er vedr. rulleskift.
Jeg kunne godt tænke mig at købe et rulle sæt og sætte på. Men hvilke mærke kan i anbefale?
Jeg har kigget på dette http://www.scooterparts.dk/product.asp?p...119&page=1, men jeg er på bar bund. :? Malossi er så vidt jeg har forstået et af de førende, men jeg ved der findes flere mærker.

Det jeg gerne vil opnå er bedre påtræk og topfart, hvis jeg ikke kan få begge dele er jeg nok mest interesseret i topfart. Som jeg har skrevet før vil jeg ikke voldtune den og er heller ikke interesseret i at blæse afsted med 80- 100 km/t for det er da vanvittigt.

På forhånd tak.
• PGO T-Rex Januar 2005 - Maj 2014 ca. 42000 km.
• PGO Dr. Big Maj 2014 -
Svar
#11
Jeg glemte at skrive at jeg ikke vil bruge flere tusind kroner på det.
(Selvom jeg godt ved at kvalitet koster) :wink:
• PGO T-Rex Januar 2005 - Maj 2014 ca. 42000 km.
• PGO Dr. Big Maj 2014 -
Svar
#12
Jeg kører med den omtalte udstødning. Og den larmer kun lidt i begyndelsen(fordi den er ny?). Og den fungerer fint på Big'en, lydniveauet er på højde med en original udstødning nu Smil.

Dysen er en 72'r fra standard a', og du skal nok op i 78-82(kører selv med en 82'r).

Topracingvariatoren skulle være fin nok. Men jeg har dog ikke prøvet den, så jeg ved ikke hvad den giver. Jeg holder mig til Malossi Smil. Ang. ruller så er der Topracing, Malossi, Polini og stage6 at vælge imellem.(kører selv skiftevis, med de 2 førstnævnte mærker).
Svar


Forum spring: