Søg Garagen Hej Gæst! Register

Erfaring med BAOTIAN
#1
Min erfaring med scooter 4 takt er begranset men her er hvad der er rodet med den første uge.
Købte gittes baotian pga. knægtens dr.big bræket sig.
Den skal køre ca.15km frem og 15 km tilbage.

OG nu kommer det allerede 3 dag begyndte den og hoste og top fart 22 men far her gik på billig-scooter, og skulle nok løse problemet. Grin

Ny dysse (passer med en puch maxi) stadig host og hak

Pillede cdi af min pocketbik ( og den er ikke begrænset ) monteret den på baotianen, stadig host og hak.

Det var ligesom om den akselerede fint til 15, derefter var det H.H.

Skiven ud af variatoren så var den jo lidt højre geret og den kørte jo fint i det lave omdrejnings område, men men stadig 15 derefter H.H. til 30.

Efter knægten havede prøvekørt et par ture, siger han pludselig den køre 40 med 2/3 gas ?

AHA blandings problemer i kaburatoren, men nej igen.

PROBLEMET var at inde i luftfilterkassen sidder et rør der virker som indsnævring af studsen til kaburatoren ud med det og i med standart cdien og nu går den ca. 55 og den går godt den lyder overhovedt ikke anstrengt, og den tar heller ikke de vilde omdreninger.

SÅ æret med bruger skift dyssen tag skiven ud og fjern det forbandet rør og i får jer en scooter, der køre som det var ment fra fabrikkens side.

Indlæg rettet. Start med stort, tak. Smil. JPS.
far til to scooter freks løkkelig ejer af en baotian
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Hvor stor dyse monterede du?
Svar
#3
Jeg overdrev måske, men herinde læste jeg at de fleste brugte en 92, så jeg gik op på en 96 dysse.
far til to scooter freks løkkelig ejer af en baotian
Svar
#4
Hmm.. Lyder mærkeligt.. :?
Svar
#5
Hvis folk skulle være i tvivl kan man her lige ane studsen der begrænser (lidt) i luftkassen:

http://www.billig-scooter.dk/album_pic.php?pic_id=89
(helt til venstre)

Jeg har prøvet at pille den ud, og lege med forskellige dyser. Ikke engang str. 100 var nok for mig, så undre mig lidt over hvorfor det virker hos dig.
Desuden har min kørt glimrende i 2 år nu med studsen i.

Men bare det virker, er vel hovedsagen Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Jeg har også forsøgt at køre uden blænden i luftfilteret, og det har været umuligt at få den til at køre godt uden. Jeg har forsøgt dyse op til 105 uden held. Nu kører jeg med blænden i, standard-dyse, skiven fjernet og ubegrænset cdi-boks, og min Baotian kører 55-60 km/t
Svar
#7
Jeg har heller ikke haft brug for at fjerne røret i luftfilterkassen.
Men vil da prøve at lege med det næste gang for at se om der er noget at hente.
Svar
#8
Til Martin: Jep`s det var mærkeligt var også ved at give op.

Til SLK: Har fået billeder ind se så her PIS nej du kan ikke se det kan ikke få dem her over ????

Til Jankv: Hmm aner ikke hvad jeg skal sige.

Til Energy: Ja prøv at fjen den men som du kan se på billederne fra SLK, sidder hans i kassen monteret på scooteren, mens den på min sad i låget. Men uanset hvor den sidder, vil en hver insnevring minske luftgennemstrømningen, og derhved virke som en begrænsning
far til to scooter freks løkkelig ejer af en baotian
Svar


Forum spring: