Søg Garagen Hej Gæst! Register

Is i karburator ?
#1
Jeg justerede en anelse på blandingsskruen her til formiddag, hvilket klart gav bedre start på el fra kold!

Jeg lod så maskinen stå ude i et par timer eller så, for ligesom at teste tingene efter en nedkøling.

Først kick. Den kom i første eller andet hug.

OK, slukke motor og så el. Ingen start!
Og heller ikke kick!

Det er stadig status nu efter mindst 1 time i opvarmet rum (måske 15 grader?)

Og der KOM sprit på efter sidste tankning!

Hvad pokker kan der være galt?

Hvor længe burde sådan en sag være om at tø op ?

Og der ER gnist!

Eller skal jeg simpelthen lade den stå og dampe af i fred og ro en times tid, før jeg prøver igen ? (Mulig drukning grundet gentagne forsøg?)

Og det hjælper ikke at stille skruen tilbage igen. Har prøvet.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Tændrøret er måske bare sodet lidt til pga. teststarterne, så den er sikkert druknet.
Du kan tage røret ud og rense det, eller prøve at tørne motoren med fuld gas.
Svar
#3
Tændrøret var 'fugtigt', da jeg sidst havde det ude for en god time siden. Ikke specielt sort.

Og at tørne med fuld skrue giver tilsyneladende intet.

Batteriet er dog ved at falde af på den nu. Men nu har den foreløbig stået inde i fred og ro i en time.

Håber MEGET, den kommer i gang inden i morgen. Jeg kan ikke undvære den!
Svar
#4
walker1 Skrev:Tændrøret var 'fugtigt', da jeg sidst havde det ude for en god time siden. Ikke specielt sort.

Og at tørne med fuld skrue giver tilsyneladende intet.

Batteriet er dog ved at falde af på den nu. Men nu har den foreløbig stået inde i fred og ro i en time.

Håber MEGET, den kommer i gang inden i morgen. Jeg kan ikke undvære den!
Pil filteret af og prøv at tørne lidt videre med fuld gas, og brug kun kickstarten, så sparer du på strømmen og du kan tørne motoren hurtigere rundt.
Svar
#5
Så lykkedes det! :yahoo:

Og nu er det så tid til at finde ud af, hvad der var galt, og hvad der fik den i gang igen.

Tændrør ud, blev dyppet i benzin, pustet tør og fik en gang med en tør blød børste (plastichår)
(I mellemtiden stod cylinder naturligvis og dampede af.)

Fik også kikket på gnistgabet. OK afstand.

Luftfilter ud og tændrør i. Der kunne startes!!!

Slukke og luftfilter i igen. Stadig fin start!

Luftskrue ud i ny stilling
Stadig fin start.
En tur på 5-6 km, hvorunder der ikke opstod bøvl.
(Sløv i starten, men det er set før ved køligt vejr.)

Fik også tanket til 7,50 kr/l. Rekordlavt for mig.

Skruen var 1,0 omgang ude, da jeg startede i formiddags Fortvivlethock: ! Har sat den i 1,5. (Spec. siger 2 +/- ½) Er det her jeg skal finde min middelmådige økonomi? Time will show.
Jeg har i hvert fald ikke rørt skruen siden 3000 eftersyn, hvor performance begyndte at falde.

Motor lyder heller ikke så 'anstrengt' nu, hvis jeg drejer lidt for langt på håndtaget.


I morgen har jeg dog tænkt mig at medbringe lidt udvidet værktøj, så jeg i nødsfald kan finde en underjordisk garage et sted og pille lidt. Frækray:
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Skide godt Walker, så er du klar til i morgen.. :wink:
Den har sikkert bare været druknet.
Svar


Forum spring: