Søg Garagen Hej Gæst! Register

Erfaring med Kymco Agility
#1
Hej
Jeg har støvsuget markedet og dette forum for information om forskellige knallerter. Jeg besluttede for længe siden at det skulle være en 4-takter, og det fjernede jo de fleste etablerede mærker. Så kikkede jeg på de kinesiske Giantco, FNH, Boatian osv af, som jo kan erhverves for ganske få penge. De imponerede mig ikke, og i flere butikker kunne jeg ikke engang få en prøvetur, fordi dyret ganske enkelt ikke kunne starte !!! Så er mine øjne faldet på Agility'en, og her synes jeg for første gang at der begynder at komme lidt klasse over det, men holder de hvad de lover:
-Er det påståede slægtskabe til Honda korrekt?
-Er de pålidelige, Kan de starte (i alt slags vejr)
-Er det et godt køb?
-og hvor langt kan man komme med en trimning, uden at der er tale om konstruktive ændringer i juridisk forstand?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Ud fra hvad jeg har læst om agility'en, så har den samme optræk osv. som alle andre 4Takter, men jeg har da købt en Giantco Sprint, og jeg fik justeret min blanding og ladet batteriet op da jeg købte den, og den starter hver gang, nogle gange efter 3 tryk på betjeningen, men ellers på første tryk (botset fra at men skal "dobbelt klikke" for at starte el-starten)
Giantco
Svar
#3
Jeg har endnu aldrig oplevet, at jeg måtte gå fra maskinen, fordi den ikke ville starte!
Den har været modvillig, javist.
Den kan have bøvl med el-start, hvis den er kold, javist.
Til tider har det været nødvendigt at starte el-starten og så umiddelbart efter jokke på kick'en, men så har den også startet i første hug.
(Mangler endnu det store frost-tjek, men det kommer muligvis efter weekenden)

Jeg har dog maskine mistænkt for at være lidt overdroslet.
Jeg kan dårligt få min op på 30 ifølge min GPS.
Topfart ligger omkring 31, igen efter GPS, men med en horribel økonomi, ligesom motoren lyder lidt anstrengt. (Meteret siger 35)
Den lyder og kører tilsyneladende ganske glimrende omkring de 29. (ca. 34 på meter)
(Gad vide, om der i virkeligheden er tale om en 25'er ?)

Jeg ved ikke med bestemthed, hvad de laver ved service, men ved de 2 store (3000 og 5000) har jeg hver gang konstateret et dyk i økonomien, som det åbenbart er svært at komme over. Samme økonomi som før første store service, har jeg ikke set. Gad vide, om man hælder gal eller for meget olie på?
De opkræver jo for 1 liter, selvom der angiveligt kun skal 0,8 på.
Svar
#4
Walker1

Det skal stå i dine papirer, om det er en 25-30 eller en 45'r for den sags skyld, du har købt. Der stod i mine, at det var en 30'er. Og forhandleren skal da vist også oplyse, om det er en 25 eller 30'r?
Svar
#5
Her er den senest opdaterede kurve over brændstoføkonomien.
Den store pukkel fra ca. 2000-3000 var under min ferietur, hvor maskinen i en god uge fik lov til at køre mellem 80 og 150 km om dagen.

http://billig-scooter.dk/album_pic.php?pic_id=739

Som der fremgår sker der ting og sager efter de hidtil 2 store serviceeftersyn. Ved det første var der også lige episoden med de forkerte ruller, men det hjalp åbenbart ikke meget at få det rettet.

Efter første store service kom også den ekstremt våde august.
Det næste eftersyn fandt sted midt i december, så det har været ret køligt siden.

Bemærk: Midlingen finder overalt sted fra og med den først viste tankning!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Har selv en Kymco Agility 50!

Er VILDT glad for den! Har overhoved ikke haft nogle problemer med den!
Den har fedt look, og der er plads til mer' end én på Blink med øjet

Køre godt, og stærk hvis man piller [/i]LIDT ved den Blink med øjet

Bare skriv evt. spørsmål til mig Blink med øjet
Svar
#7
De kan være påfyldt med for meget motorolie, så den mister effekt.
Blandingsskruen kan stå for magert, hoveddyse kan være lidt for lille, og ventilerne skal efterstilles efter indkøringen.

Hvis din mekaniker forstår det, så er Agility'en et stabilt køretøj, der har en langt bedre finish og samlekvalitet end de andre små kinesiske 4T'er. - bare prøv at mærke vægten af den (kram vejer).
Svar
#8
Jeg er skam også generelt glad for min!

Bla. kan jeg have meget mere bagage end tilsynelaende på mange andre. Der er trods alt en RIGTIG bagagebærer på.

På min ferietur havde jeg dels topboksen OG en 'pølsesæk', der nydeligt sad fast mellem det opklappede sæde og boksen.

Og selv 35 km/l er en del bedre end 2-takterne præsterer!

Det er dog lidt træls til tider at have svært ved at indhente visse overivrige cyklister.
Enkelte knallerter har jeg dog overhalet, selv om det nærmede sig en 5-års plan. Bl.a. en Baboon, hvad det så ellers er for en. (Og ikke ved topfart!)

Mine ventiler blev justeret i oktober. (omkring 4200 km stand)

Blot en støtanke:
Kan min GPS have svært ved lave hastigheder?
Den springer f.eks. direkte fra 29 til 31. Jeg har ALDRIG set den vise 30!
På diverse radarmålere (bl.a. ved Motorringen på Slotsherensvej) er jeg flere gange blevet målt til 32, uden at skruen var helt oppe og ringe.

For lille dysse?
Kan det have noget med den, ligesom buldrende, lyd, der opstår ved topfart?
Den øverste del på håndtaget giver næsten intet udover lyd.
Eller er det begrænseren, der træder til?

Edit:
Det kunne være sjovt at høre fra en anden lovlig (skulle en sådan findes!), hvordan den kører!
Svar
#9
Citat:For lille dysse?
Kan det have noget med den, ligesom buldrende, lyd, der opstår ved topfart?
Den øverste del på håndtaget giver næsten intet udover lyd.
Eller er det begrænseren, der træder til?

Efter hvad jeg har hørt, er det bøsningen i varione der stopper kileremmen i at køre stærker, der for lamer din motot bare mere og bruger mere benzin det sidste stykke når man drejer gashåntaget. man kan mærke at den gerne vil køre hurtiger (giver ligesom såm ryk) men kan ikke. så dan havede men det inden jeg skiftet varioen og nu opæever jeg ikke det fenomen mere 8)
blood from a stone, water from wine.
Born under an ill-placed sign.
a stroke of bad luck, wrong place, wrong time.
this flyer is out of line

Kymco Agility.. 17789Km på 1 år.... Tager en dag af gangen
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Er ved at danne mig et billede om, at det ikke er uden betydning hvilket værksted der skal udføre service på dyret, når vi taler 4-taktere. Anbefalinger i det østjyske velkomne (Kymco)!

Mit indtryk af Agilty'en er også, at det er bedre kram (selvom jeg ikke ubetinget køber den med vægten) end f.eks. Giantco, men det skulle det jo også helst være for de ekstra 3-4000 kr man skal punge ud.
Som jeg har fået oplyst er det en Honda DAX motor på licens (uden gear vel at mærke). Er der nogen der kan bekræfte dette, eller er det salgsgas ?
Svar
#11
firetakt Skrev:Er ved at danne mig et billede om, at det ikke er uden betydning hvilket værksted der skal udføre service på dyret, når vi taler 4-taktere. Anbefalinger i det østjyske velkomne (Kymco)!

Mit indtryk af Agilty'en er også, at det er bedre kram (selvom jeg ikke ubetinget køber den med vægten) end f.eks. Giantco, men det skulle det jo også helst være for de ekstra 3-4000 kr man skal punge ud.
Som jeg har fået oplyst er det en Honda DAX motor på licens (uden gear vel at mærke). Er der nogen der kan bekræfte dette, eller er det salgsgas ?

Det med vægten skyldes bla. stellet, der er meget kraftigt bygget, plastdelene, der er tykke, motoren er fysisk større end kinserne's, og den kører på 12" hjul i stedet for 10"

Motoren har ikke noget til fælles med Dax og CD motorene, andet end de er 4 takt begge to, hvis den stammer fra en Honda, så er det nok Supercub motoren, der er Honda's mest solgte motor nogensinde.
Kymco har dog lavet motorer siden 60'erne, så det er slet ikke umuligt, at det er egen produktion ( med det ene øje på Honda måske).
Svar
#12
Citat:-Er det påståede slægtskabe til Honda korrekt?
-Er de pålidelige, Kan de starte (i alt slags vejr)
-Er det et godt køb?
-og hvor langt kan man komme med en trimning, uden at der er tale om konstruktive ændringer i juridisk forstand?
ad 1: Ja
ad 2: Min starter ved første tryk på elstarteren - MEDMINDRE det er regnvejr og motoren er kold. Skal have den tjekket for "løbestrøm" ved næste service. Vrangvilligheden i frostvejr, blev ordnet med en udskiftning af en defekt autochoker.
ad 3: Absolut
ad 4: Ingen vegne. Den er begrænest i varioen og cdi'en (lydpotte er uden betydning for en 4-takter)
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar


Forum spring: