Søg Garagen Hej Gæst! Register

30 vs 45
#1
Davs.
En arbejdskollega har lige købt en Pexma 30, åbenbart en Listo bygget på licens. Vi snakkede om forskellene på en 30'er og en 45'er - åbenbart ER der ingen forskel, måske lige udover, at 30'eren er droslet ekstra meget ned....i motoren.

Er det korrekt at der ikke er andre forskelle, og er 'udgangspunktet' den samme model, som ved købt tilrettes en 30-knallert eller en 45-knallert, eller har forhandleren fået leveret en model som både 30- og 45-knallert?


MVH

Steen
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet, så kan du også deltage i julekonkurrencen. :)

#2
steen Skrev:Davs.
En arbejdskollega har lige købt en Pexma 30, åbenbart en Listo bygget på licens. Vi snakkede om forskellene på en 30'er og en 45'er - åbenbart ER der ingen forskel, måske lige udover, at 30'eren er droslet ekstra meget ned i motoren.

Er det korrekt at der ikke er andre forskelle, og er 'udgangspunktet' den samme model, som ved købt tilrettes en 30-knallert eller en 45-knallert, eller har forhandleren fået leveret en model som både 30- og 45-knallert?


MVH

Steen

Det er samme scooter. Det er kun droslingerne og måske lidt kosmetiske ting, der er forskellen . Der er også tit en prisforskel på ca. 1.000 kr(30'eren dyrest).
Svar
#3
Jps Skrev:Det er samme scooter. Det er kun droslingerne og måske lidt kosmetiske ting, der er forskellen . Der er også tit en prisforskel på ca. 1.000 kr(30'eren dyrest).

Hmm! Hvordan kan det være, at 30'eren er dyrere end 45'eren?
Er det forhandleren der drosler en 45 ned til en 30'er, eller er det 2 forskellige modeller han modtager fra fabrikken?
(I tilfælde af, at han selv neddrosler en 45 til en 30, kunne den måske bare 'bibeholdes' som en 45).
Svar
#4
steen Skrev:
Jps Skrev:Det er samme scooter. Det er kun droslingerne og måske lidt kosmetiske ting, der er forskellen . Der er også tit en prisforskel på ca. 1.000 kr(30'eren dyrest).

Hmm! Hvordan kan det være, at 30'eren er dyrere end 45'eren?
Er det forhandleren der drosler en 45 ned til en 30'er, eller er det 2 forskellige modeller han modtager fra fabrikken?
(I tilfælde af, at han selv neddrosler en 45 til en 30, kunne den måske bare 'bibeholdes' som en 45).

Det har noget at gøre med, at det af en eller anden mærkelig grund er dyrere at få godkendt en 30'er herhjemme, mener jeg(men er ikke sikker).

Om det er forhandleren der drosler dem ved jeg desværre ikke, men det ku' da tænkes. Vi har af og til besøg af forhandlere herinde, de må kunne svare mere konkret på det Smil.

Stelnummeret afgør om det er en 30'er eller 45'er. Og en 45'er hverken kan eller må laves om til en 30'er, takket være den skøre danske lovgivning på området. For så havde jeg købt en Aprilia Habana Custom(findes kun som 45'er, desværre) istedet for min BiG.
Svar
#5
Pjat med dig JPS, du skal bare drosle den og så få den typegodkendt Blink med øjet Koster vist ikke mere end en halv milion eller noget i den dur.
TruckStar
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet, så kan du også deltage i julekonkurrencen. :)

#6
T Skrev:Pjat med dig JPS, du skal bare drosle den og så få den typegodkendt Blink med øjet Koster vist ikke mere end en halv milion eller noget i den dur.

Du er inde på noget af det rigtige. Det er nemlig ikke helt billigt at få den typegodkendelse. Smil
Svar


Forum spring: