Søg Garagen Hej Gæst! Register

Ny scooterklon på markedet - Joma
#1
Ja så er der vist kommet endnu en kineserklon på markedet.
Jeg opdagede det, via vores nye medlem JOMA Smil.
Joma scooter.

Håber JOMA, vil fortælle lidt om den Smil.

Og her til sammenligning:
Gilera Runner
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Den ligner en CPI Hussar, der jo har stjålet Gilera Runner forlygten.
Svar
#3
Energy Skrev:Den ligner en CPI Hussar, der jo har stjålet Gilera Runner forlygten.

Det er utroligt hvad der bliver klonet i disse år. Selv Big'en har fået en kinesisk klon Grin.
Svar
#4
Jps Skrev:Det er utroligt hvad der bliver klonet i disse år. Selv Big'en har fået en kinesisk klon Grin.

Ja, det tog også en årrække før japanerne kunne lave deres eget design, før det lignede de alle nogle engelske og tyske mc'er.
Bliver spændende at se hvor kineserne engang lander med deres eget design.
Svar
#5
Her er lige en lille hilsen fra JOMA.
det er rigtig at det er en ny på markedet og det er en hussar med 4 takt motor og den nøjagtige type betegnelse på den er DFL50QT-8. Jeg kan desværre ikke fortælle så meget om den endnu da jeg kun har haft den i fire dage og kun har kørt ca. 75 km. på den.
Til orientering kan jeg fortælle at den også sælges under navnet FNH EAST DRAGON ( 3000,00 kr dyrere ).
Jeg lover at i nok skal høre nærmere på et senere tidspunkt.[/b]
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
JOMA Skrev:Jeg lover at i nok skal høre nærmere på et senere tidspunkt.

Det ser vi så frem til Smil.
Svar
#7
Har haft den i en uges tid og kan berette at det er en forbedret kopi af de sedvanlige Kina scootere, - Meget bedre instrumentering spedometer til 120 km t. ur mv.
Der skal ikke dyses om, for den er født m. str.120. så har den 12. er hjul.
Jeg har intil videre gode erfaringer med den. Min er en gul 45. model og den kører ca 50 til 65 km t. efter at jeg har fjernet den ene ledning på cdien (den fjere)

Med hilsen Benny. Tidligere mekaniker nu førtids pensionist.
Svar
#8
Vento Triton R4.

Vento Triton R4 .. sælges som varme boller heroppe paa den kolde ø!
Svar
#9
bandit79 Skrev:Vento Triton R4

Vento Triton R4 .. sælges som varme boller heroppe paa den kolde ø!


Mig bekendt er Island da fyldt med varme kilder? Grin
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
bandit79 Skrev:Vento Triton R4.

Vento Triton R4 .. sælges som varme boller heroppe paa den kolde ø!
Ifølge den hjemmeside er der da tale om en 2-takter Fortvivlethock:

OK, islandsk er ikke min stærke side, men meget af det tekniske står da på engelsk. Jeg var dog ikke klar over, at man benyttede gallons uden for det mellemste af det nordlige Amerika. (og Alaska, naturligvis)
Svar
#11
Vedr Joma scooteren : fortsat fra tideligere.

Efter at have kørt ca. 350 km var det på tide at få hastigheden en tak op;
Skiven skulle væk. - Men hovsa...... den er ikke som den plejer ???
Det er en gennemgående aksel på Joma og for at ændre på gearingen skal denne aksel kortes af med 8 mm. (IKKE MERE end 8 mm.) dette er grundet noget med starterens indgreb mv. og efter denne operation skal man huske at plasere spændskiven som er yderst på blæserhjulet mellem plastikskiven og tandhjulet da fodstarteren ellers ikke kan nå ind og gribe fat. Husk på at dysen er str. 120 på en Jomo 45er så ingen ændring her. På cdien er det 4ben = sort ledning som skal væk. Dens
funktion er at begrænse omdr. sådan at den kun kører 45 km t. Med født gering.

Med venlig hilsen Benny Tidligere mekaniker nu førtidspensionist
Svar
#12
Hej igen
Nu har jeg efterhånden lært min JOMA scooter lidt bedre at kende og jeg kan kun sige at jeg indtil videre er meget meget godt tilfreds med den, jeg har savet plastic tappen af , den der sidder i toppen af karburatoren, jeg har fjernet den fjerde ledning ( sort ) i cdi boksen og udskiftet rullerne i variatoren fra 6,5 gram til 5,0 gram tror godt at jeg kan gå ned på 4 gram. og nu kører den meget bedre end før den har fået væsentlig mere træk både op ad bakke. i modvind og meget mere træk fra start farten varierer lidt 60 - 65 km/t
Bennh skriver om den gennemgående aksel i variatoren der skal kortes af med max. 8 mm hvordan gør man lige det for den er jo lavet af hærdet stål, og er der nogen der ved hvor meget det evt, giver ekstra i fart når den er blevet afkortet. kan den evt udskiftes med en kortere aksel fra en anden scooter
Det er en kanon lækker scooter
Med venlig hilsen JOMA
Svar


Forum spring: