Søg Garagen Hej Gæst! Register

Ny Suzuki Burgmann 125/200cc på INTERMOT 2006!
#1
På den nyligt afsluttede scooter- og mcmesse INTERMOT 2006, verdens største 2-hjulsmesse med 187.000 besøgende afholdt i Køln 10-15/10, sås mange spændende nyheder fra anerkendte og mindre kendte 2-hjulsfabrikanter.

Blandt de anerkendte mærker er tendensen klar: Mindre kubik, større hjul og elektronica fuel injection. Både Yamaha og Suzuki kommer med nye modeller af deres klassikere Majesty og Burgmann, og begge modeller har fået betydeligt mindre motorer installeret.

Hidtil har man kun kunnet købe Majestyen i en 400cc-version herhjemme, men nu kommer den i en nyudviklet 125'er version, og den må da blive betydeligt billigere end dens noget pebrede storebror, når den forhåbentligt lander her i DK, i februar måned 07.
Yamaha Majesty 125: http://www.scooter-infos.com/news-info-s...-2007.html

Suzuki Burgmann'en, maxiscooternes RR, kommer også i en betydeligt neddroslet version, endda med 2 udgaver af slagsen. Tidligere måtte du virkelig til lommerne, hvis du ville anskaffe dig en Burgmann - 400 og 650cc var eneste mulighed hvis du ville være Burg'erpilot, men med Suzi's præsentation af de 2 nye modeller på henholdsvis 125 og 200cc, er der virkelig åbnet op for, at også menigmand kan få fingre i en ny Burgmann. - PRØV lige at se instrumentbrættet på de nye burgere: 1 stk. Tom Tom Rider Navigator, and nothing f*ck'n else - hold da helt kæft hvor ser det SEJT ud: http://www.cyberscooter.it/speciali/inte...ki4421.jpg
http://www.cyberscooter.it/speciali/inte...ki4427.jpg
Og her er lige en lille test af de nye Burgmanner, manner, manner : http://www.infomotori.co.uk/a_79_EN_18384_1.html

Honda, som aldrig har gjort sig specielt bemærket med større maxiscootere, er gået lidt den anden vej end deres 2 konkurrenter hvad angår kubik. Deres klassisk italiensk-inspirerede model SH 125/150, har fået en storebror: SH 300i - neeeej hvor er den SMUK, bellisimo for en scooter. 1 grande cylinder, vandkøl, 4-takt m. fuel injection, 16" hjul m. Honda's eget anti-block CBS-bremsesystem, ABS kan købes som ekstraudstyr, og som rosinen i pølseenden: Der er NADA CHROM (hader chrom,red.)

Og hvad får Honda så vredet ud af deres 300cc. Pænt meget, synes jeg. Scooteren vejer i sig selv 162 kg - Motoren yder 27,2 HK v. 8250 omdr. og den har et moment på 26 Nm v. 6000 omdr. Benzinøkonomien siger 28km/l, og topfarten er angivet til 130km/t - mon ik den kan presses yderligere, ved en kærlig hård kontrolleret tilkørsel. Grin
http://www.scooter-infos.com/news-info-s...0-cm3.html

Ja drenge, der er noget at spare sammen til, hvis ellers lommerpengene de rækker. :P

Mvh.
At style en scooter, - er ligesom at sminke en gris...
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Lækkert indlæg Mox. Specielt nu her hvor der er kommet et par maxi-scootere til forummet Smil
Jeg synes Honda'en er grim. Hvorfor de ikke har forsat i samme stil som Suzuki og Sym forstår jeg ikke.
Svar


Forum spring: