Søg Garagen Hej Gæst! Register

orginal dyse --> 90 (dueels) ikke bedre, hvorfor?
#1
Hei,

Teknisk info:

*Kinascooter (samme motor)
*Ruller 4,7g
* NGK plugg(tendrør)
*1300km kjørt
*Toppfart ca 60km

Sååhh:
byttet Hoveddyse til 90, tatt vekk plombering i luftboks, justert blandingsskruen, men går ikke bedre. Bruker kun meget mer bensin.

Noen som har tips? :x :x :x
Jeg har en justerbar nål.
Den er justert slik at det kommer minst mulig bensin inn i forgasser. Dette fordi det virker som om den får for meget med bensin..


Håper på tips

mvh

Martin
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Har du husket at fjerne ringen i varioen??
Kenneth Skou

Fun is not a straight line
Svar
#3
Hei,

Det er ingen ring i variatoren, så vidt jeg kunne se, da jeg skrudde løs og skiftet til 4,7g ruller...

Scooter er av typen, Moto Zeta.

selges på billigscooter.dk
Svar
#4
Jeg kender desværre ikke Moto Zeta motoren, men jeg har set nogle af de andre kina scootere der har en karburator med begrænsning ved selve luft spjældet.
Når du yager toppen af karburatoren, kigger du på selve dækslet ( normalt blank metal eller sort plast)
Hvis det er et sort plast kan der være for lang en studs der hvor fjederen skal holdes fast. Eller en tyk skive der er lagt imellem.
Hvis der er det så kan luftspjældet ikke gå helt i top og du får en meget fed blanding med en større dyse. Fordi der kommer for lidt luft.
Kig evt. i gennem karburatoren mens du giver fuld gas for at se om luftspjældet åbner helt.
Kenneth Skou

Fun is not a straight line
Svar
#5
Parkhave Skrev:Jeg kender desværre ikke Moto Zeta motoren, men jeg har set nogle af de andre kina scootere der har en karburator med begrænsning ved selve luft spjældet.
Når du yager toppen af karburatoren, kigger du på selve dækslet ( normalt blank metal eller sort plast)
Hvis det er et sort plast kan der være for lang en studs der hvor fjederen skal holdes fast. Eller en tyk skive der er lagt imellem.
Hvis der er det så kan luftspjældet ikke gå helt i top og du får en meget fed blanding med en større dyse. Fordi der kommer for lidt luft.
Kig evt. i gennem karburatoren mens du giver fuld gas for at se om luftspjældet åbner helt.


Karbuuaratoren har ikke sort plast deksel. Jeg har prøvd å se om det er en studs der eller en tykk skive, men kan ikke finne noe.
Jeg blir ikke riktig klok på denne scooter, hehe.

Noen som har en Moto Zeta (http://www.billigscooter.dk)??? Hjelp.
Grin Grin
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
"karburator med begrænsning ved selve luft spjældet"

Hva mener du med dette? at spjældet ikke opner seg helt opp?
Svar
#7
Lige præcis
Kenneth Skou

Fun is not a straight line
Svar
#8
Parkhave Skrev:Lige præcis

hhmmmmzz,jeg må vel sjekke det.

spjeldet skl vel stå max i horisontal retning altså spjeld

Men tror faktisk d åpner seg helt. Kanskje http://www.billigscooter.dk vet hva som må til??

Ms
Svar
#9
Der er 2 spjæld på karburatoren.
det ene er aktiveret af gaskablet og drejer om en aksel. Det åbner alene for luftgennemstrømning
Det andet er styret af luftgennemstrømningen( vacuum). Det er det spjæld som nålen sidder i.
Det skal kunne gå helt i top ( eller næsten helt i top), så der er fuldt åben for luft. Ovenover sidder fjederen der sørger for at spjældet går retur når du med gassen lukker for luften. Gummimembranen er der for at dæmpe udsvingene i de 2 modsatrettede bevægelser ( luft tvinger det op, fjeder tvinger det ned.)
Samme princip som i volvo's SU karburator
Kenneth Skou

Fun is not a straight line
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Snerre.

Du bedes venligst holde igen, med alle de prikker(som jeg nu har fjernet), tak.
Svar
#11
4,7gr ruller er alt for lidt..
5,5gr skal der til..
Ellers vil den bare stå og tage for mange omdr.
Svar


Forum spring: