Søg Garagen Hej Gæst! Register

Svært vanskelig å starte kinascooter.... batteri eller?
#1
Jeg lurer på om det er flere som har eller hatt problemer med å starte Kinascooteren?

Min er svært vannskelig å starte, hvis den er kald. Den har vært slik hele tiden.

Den er kjørt ca 1300km.


Kan det være batteriet?? Det er orginalbatteriet som står i.

Tendrør(gnist pluggen) er byttet til NKG.


Takker så mye for svar...


Martin Grin
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
snerre Skrev:Jeg lurer på om det er flere som har eller hatt problemer med å starte Kinascooteren?

Min er svært vannskelig å starte, hvis den er kald. Den har vært slik hele tiden.

Den er kjørt ca 1300km.


Kan det være batteriet?? Det er orginalbatteriet som står i.

Tendrør(gnist pluggen) er byttet til NKG.


Takker så mye for svar...


Martin Grin

Bruger du karburatorsprit i benzinen? For det er nødvendigt i disse kolde tider. Men kineserbatterier er nu også af en dårlig kvalitet, så det kan godt være det der har skylden, skift det ud med et japansk. Smil
Svar
#3
Hei,
takk så mye for hurtig svar.

Ja jeg bruker karburatorsprit i benzinen. Men ikke bestandig. Men den har vært slik siden den var ny i September.... sååhh... vurderer kanskje å bytte batteri..... vet du hvor mange ampere(Ah) disse fungerer best med?

hhmmzz


Martin
Svar
#4
snerre Skrev:Hei,
takk så mye for hurtig svar.

Ja jeg bruker karburatorsprit i benzinen. Men ikke bestandig. Men den har vært slik siden den var ny i September sååhh.. vurderer kanskje å bytte batteri. vet du hvor mange ampere(Ah) disse fungerer best med?

hhmmzz


Martin

Mit eget er på 4 AH(på en PGO), men kan få's med 5 AH, så prøv at finde sådan et. Jeg tror ikke man kan få noget batteri til scootere, med mere end 5 AH?
Svar
#5
Sørg for at dine ventiler er korrekt indstillet.
Det skal gøres ved HELT kold motor
Afstand o.o5 både ind/ud.
Hvis de står for stramme har du for lidt kompression.

Husk sprit.

Batteri med fuld power.
Kenneth Skou

Fun is not a straight line
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Hei,

Jeg skal prøve og bytte til ett nytt batteri. (5 Ah)
Og så skal jeg justere ventilene ettervært.

Takker så meget for all hjelp.

mvh

Martin Grin
Svar
#7
De fleste 4Ah batterier er åbenbart i virkeligheden nede på 3,6 eller endnu lavere, mens 5Ah reelt er på 4,5.

4-taktere har åbenbart også brug for et større batteri, da kompressionen er større og der skal tørnes mere ved start. (kun gnist for hver anden omg.)

Det er i hvert fald, hvad min mek'er har udtalt.

Og jeg har fået noget nær forbud mod at starte på el, når maskinen er kold. Det ødelægger batteriet, sagde man.
Min starter da også uden de store vanskeligheder på kick.

Har maskinen stået inde natten over, kan jeg forsøge mig med el, men det er tydeligvis på vippen.
Svar
#8
eller sitter i bare 2 5ah batterier på Smil
så vil den sgu altid starte Smil
Svar
#9
Som jeg tidligere har skrevet:
Pas på med at sætte batterier i parallel! De ødelægges og køres flade på nul tid. Også ved blot at stå.

http://billig-scooter.dk/viewtopic.php?t=694&start=0
Og en mulig løsning:
http://billig-scooter.dk/viewtopic.php?t...c&start=15
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
svært ved at starte..
så er det med stor sikkerhed luftblandning der skal stilles..
normalt 2,5-3 omgange ud fra bundstilling.
nålen kan også løftes et hak..
samtidig er det en god idé lige at dreje 3-4omgange på gashåndtaget så den får lidt ekstra benz til den kolde opstart.
er der kommet kondens i benz.
prøv følgende.
1: tømbundkar
2:tøm benzinfilter
3: sug i vacuumslange mens filteret er afmonteret, så evt. bundfald lige kan løbe ud af slangen.
4: monter det hele igen.
(fyld lige bundkaret ved at sætte benzinslangen på igen, og sug i vacuumslangen)
Svar


Forum spring: