Søg Garagen Hej Gæst! Register

Hvordan man tuner en dr.big
#1
Hej
Nu har jeg skamtunet min gamle dr.big. og den kom faktisk til at køre rigtig godt.

1. skiven til variatoren skal naturligvis væk.
2. udvid membran'en så de åbner 6.72 mm istedet for 2mm.
3. 47mm cylinder
4. et topstykke fra en t-rex (meget mindre kompressions kammer.
5. frisk tændrør og tændrør's hætte
6, plumpen i udstødning fjernes, men du skal ikke købe en tun udstødning
det er ikke andet en gejl. og en bøn om at blive nakket af politiet.
7. spænd hjelmen og hold fast

Med venlig hilsen
Jakob Gjesing
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
jakob23 Skrev:Hej
Nu har jeg skamtunet min gamle dr.big. og den kom faktisk til at køre rigtig godt.

1. skiven til variatoren skal naturligvis væk.
2. udvid membran'en så de åbner 6.72 mm istedet for 2mm.
3. 47mm cylinder
4. et topstykke fra en t-rex (meget mindre kompressions kammer.
5. frisk tændrør og tændrør's hætte
6, plumpen i udstødning fjernes, men du skal ikke købe en tun udstødning
det er ikke andet en gejl. og en bøn om at blive nakket af politiet.
7. spænd hjelmen og hold fast

Med venlig hilsen
Jakob Gjesing

Og efter denne tunvejledning, så kommer 10.000 kr. spørgsmålet: Hvor hurtigt, er "rigtig godt".

Og så lige en ting eller 2 Smil, nemlig det med plump i udstødningen. Det er der så vidt jeg ved, ikke noget a'. Der er kun blindrør på udstødningen på den model. Sidenhen er der kommet lidt mere på, iform af en "kat".

På min 2001'er er der kun blindrør på, og det blev så lukket med en svejsning. Smil
Og der følger jo et topstykke med til de fleste kit, så er det ikke nødvendigt med et fra en T:Rex, vil jeg mene.
Svar
#3
Griner
Giantco
Svar
#4
Hej
min køre ca 90.km/t (og det er ikke målt efter pgo'ens speedometer)
med hensyn til udstødningen så køre min med den billigste af alle en std. tecnicgas fra tis. hansen og der sidder en lille plumb oppe i forrøret.
og et t-rex topstykke har et markant mindre kompressions kammer så der kommer meget mere knald på.

håber det var svar nok på dine spørgsmål

Mvh
jakob gjesing
Svar
#5
jakob23 Skrev:Hej
min køre ca 90.km/t (og det er ikke målt efter pgo'ens speedometer)
med hensyn til udstødningen så køre min med den billigste af alle en std. tecnicgas fra tis. hansen og der sidder en lille plumb oppe i forrøret.

håber det var svar nok på dine spørgsmål

Mvh
jakob gjesing


Jo tak Smil.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Men alle PGO'er har samme motor har jeg da hørt?
Giantco
Svar
#7
Faxer-Fox Skrev:Men alle PGO'er har samme motor har jeg da hørt?

Og det har de så ikke. Comet, Bubu og måske også Ligero? har en anden motor på.
Svar
#8
Ok, en forhandler i Demstrup sagde bare at man får den samme motor, lige meget hvilken man købte, men det kan jo saktens være forkert. :P :lo:
Giantco
Svar
#9
Faxer-Fox Skrev:Ok, en forhandler i Demstrup sagde bare at man får den samme motor, lige meget hvilken man købte, men det kan jo saktens være forkert. :P :lo:

Og det er det også. For Big'ens motor, kan ikke sidde i stellet på de 3 nævnte modeller.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Hehe, ok.
Den er måske Big? GrinerGrinerGriner

Men vi skrives en anden dag, jeg smutter til køjs, har en skoledag foran mig imorgen :P
Hygg jer Gutter Blink med øjet
Giantco
Svar
#11
Faxer-Fox Skrev:Hehe, ok.
Den er måske Big? GrinerGrinerGriner

Men vi skrives en anden dag, jeg smutter til køjs, har en skoledag foran mig imorgen :P
Hygg jer Gutter Blink med øjet

Godnat og sov godt Smil.

Jeg er som sagt en smule usikker omkring Ligero'en. Motoren ligner Big'ens lidt:
Ligero
Svar
#12
jakob23 Skrev:Hej
Nu har jeg skamtunet min gamle dr.big. og den kom faktisk til at køre rigtig godt.

1. skiven til variatoren skal naturligvis væk.
2. udvid membran'en så de åbner 6.72 mm istedet for 2mm.
3. 47mm cylinder
4. et topstykke fra en t-rex (meget mindre kompressions kammer.
5. frisk tændrør og tændrør's hætte
6, plumpen i udstødning fjernes, men du skal ikke købe en tun udstødning
det er ikke andet en gejl. og en bøn om at blive nakket af politiet.
7. spænd hjelmen og hold fast

Med venlig hilsen
Jakob Gjesing

Og uanset hvilken motor der er tale om, varm den godt op inden du kører med mange omdrejninger, og lad være med at kør med gassen i bund hele tiden, det er der simpelhen ingen motor der kan holde til.

Min PGO har kørt ca 15.000 km med en sportscylinder, jeg kører 60-65 km/t som marchfart, da jeg skiftede nålelejet for en sikkerheds skyld ved 14.000 km, kunne man ikke se nævneværdig slid på cylinder og stempel, og motoren lyder som ny.

Ja ja Jps jeg ved godt det ikke er mange km i forhold til dig Fortvivletcooter:
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar


Forum spring: