Søg Garagen Hej Gæst! Register

Scooter hakker når den er kold og kan ikke starte på el star
#1
Hej

Min kæreste veninde har en PGO dr. big scooter som jeg har haft kigget på.

1. Den ville ikke starte på el starteren. Men ville godt starte på kick starteren???

Jeg havde renset luft filter og kaburator. Så ville den godt starte på el starteren. Men hvis man stoppede den på den kontakt der er på styret til strømen så den slukker. Så kan man ikke starte den på el starteren. Men hvis man slukker den med nøglen ville den godt starte på el starteren?

Nogen forslag?

2. Når den er kold og man starter den. Så hvis man giver gas så køre den op og ned i omdrejninger lige som om at automat chokkeren ikke er på?

Jeg har haft kigget på følgene.
Renset luft filter.
Renset kaburator.
Haft automat chokkeren af og motiveret den.
De sidste 3 tanke benzin er der blevet hældt 2-4 hætte kaburator sprit på.

Men igen ting har hjulpet.
Kan det evt være automat chokkeren som der er gået i stykker? eller andre ideér?

3. Når hun vasker sin scooter. Så går scooteren amok og ville ikke starte/køre. Så hun måtte sende den på værksted hvor de ingen fejl fandte. De havde haft den stående i en del timer hvor efter den så virkede. Næste gang hun vaskede den skulle den også stå og vente til den var blevet totalt tør igen.
Nogen forklaring på dette? Den har fået vand et sted? men så den ikke kan starte/køre?

Håber der er nogen der kan hjælpe mig på vej.
Med venlig hilsen,
Kim Petersen
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Det med problemer ved 'vådstart' kunne meget vel være et spørgsmål om at få fjernet snavs på tændkabel, tændrør og -hætte, og så give hele højspændingsdelen en god gang silikone.

Hvordan har den det med at stå ude i regnvejr?
Damen kan jo have været lidt for grundig med rengøringen oppe under skørterne. (Scooterens, naturligvis! Blink med øjet ) Og luftindtaget ikke at forglemme!

Min (4-takter) er heller ikke meget for at starte på el, når den er kold/stuetemp. Efter et par km starter den derimod fint, men falder ret hurtigt tilbage, når køligheden sætter ind.

Jeg er ikke sikker på, at 2-3 hættefuld sprit er nok til en hel tank! Man anbefaler 2-2,5 dl til 5 liter benzin. Prøv evt. Statoil og 123's Bio95, der indeholder sprit.
Svar
#3
Nå ja. Har haft tænbdrør ude og rense og tjekke.

Men når hun vasker den så ville den ikke starte.

Hvis den står ude i regnvejr så har den en del problemer.

Okay ville da lige prøve og sige hun skal tanke på det andet.


Nogen der kan hjælpe mig med spørgsmål 1 + 2?
Med venlig hilsen,
Kim Petersen
Svar
#4
din tændrør's hætte er garanteret brændt af, hvis du har multimeter så mål din hætte der skal være 5 ohm igennem den, det er en kendt fejl på pgo'er


med venlig hilsen jakob gjesing
Svar
#5
jakob23 Skrev:din tændrør's hætte er garanteret brændt af, hvis du har multimeter så mål din hætte der skal være 5 ohm igennem den, det er en kendt fejl på pgo'er


med venlig hilsen jakob gjesing

Den har jeg da aldrig været udsat for, den fejl Blink med øjet.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
jakob23 Skrev:din tændrør's hætte er garanteret brændt af, hvis du har multimeter så mål din hætte der skal være 5 ohm igennem den, det er en kendt fejl på pgo'er


med venlig hilsen jakob gjesing

Okay den har jeg helle rikke selv hørt før. Men ville jeg da prøve næste gang veninden er fordi.

Hvad for en af problemerne ville det løse? evt alle sammen :oops:
Med venlig hilsen,
Kim Petersen
Svar
#7
Tændrør's hætten får alt skidtet fra forhjulet sprøjtet lige op på sig, og det kan til sidst tage livet af den, fordi den bliver fyldt med ir. inde i selve hætten. Og derfor får tændrøret ikke tilstrækkelig spænding, så hvis det er tilfældet, har du en scooter der starter meget dårligt. Især hvis skidtet er fugtigt.

Indlæg rettet.JPS
Svar
#8
Okay.

Ville jeg sige til hende hun skal prøve at købe en ny af så jeg kan monter.

Mange tak for rådene.
Vender tilbage når hun for købt en og jeg for det monteret.
Med venlig hilsen,
Kim Petersen
Svar
#9
den koster 29 kr så det er ikke nogen herregård

håber det hjælper

Mvh jakob
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
jakob23 Skrev:Tændrør's hætten får alt skidtet fra forhjulet sprøjtet lige op på sig, og det kan til sidst tage livet af den, fordi den bliver fyldt med ir. inde i selve hætten. Og derfor får tændrøret ikke tilstrækkelig spænding, så hvis det er tilfældet, har du en scooter der starter meget dårligt. Især hvis skidtet er fugtigt.

Kommer lidt an på hvilken model du har. Big'ens tændrørshætte, er ikke så udsat på det område.
Svar
#11
jeg mener ikke selve hætten er beskidt. For det sidder gemt lidt væk da skjoldene er der.

Men prøver da og sige det til hende.

Nu der når hun køre kan den køre fint. Men holde hun stille og giver gas, så står den og hakker og køre opog ned i gassen.
Med venlig hilsen,
Kim Petersen
Svar
#12
selv om skjoldet omkring hætten er på, så er den stadig meget udsat og de originale hætter er ikke lavet til at køre i det danske klima. så det kan godt være lidt hårdt ved dem. Grin
Svar


Forum spring: