Søg Garagen Hej Gæst! Register

Nye knallerter til fornuftige penge
#1
Er der nogen der kan nævne en god holdbar 4gearet knallert til en fornuftig sum penge, nu da jeg ikk er dk's rigeste. Regner med at købe raptoren, men hvis der evt er en der kender en anden knallert til gode penge som er pengene værd, så nævn dem endelig.

-Faxer-Fox
Giantco
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Som 30'er ?
Svar
#3
jep.
Giantco
Svar
#4
Faxer-Fox Skrev:jep.

Så tror jeg kun der er Raptoren, ellers skal du finde noget brugt af en slags.
Raptoren er da også fed nok - ihvertfald til de penge.
Svar
#5
ja, den er møg fed!
Det var også kun hvis der var andre der i det prisniveau eller 1-2000 over.
Der er bare mange der siger den ikk holder så længe, men gør den sikkert hvis man bare holder den ved lige ugentligt?
Giantco
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Faxer-Fox Skrev:Der er bare mange der siger den ikk holder så længe, men gør den sikkert hvis man bare holder den ved lige ugentligt?

Det er jo ikke en racer, som kan kastes rundt på baghjulet og lave kogere på asfalten. Så hvis man behandler den for hvad den er (en chopper), så tror jeg den holder fint. Der er self. en masse chrom som skal vedligeholdes og motor osv. sidder mere åbent end på scootere, så der er lidt mere rengøring og smøring på sådan en.
Svar
#7
Det er sandt.
Men til chromen skal man amøre WD40 på, har jeg da hørt.
Men der var en der skrev at de kun holder i et lille stykke tid, men han ville ikk svare på om de var tunede, så de kunne jo evt. være grunden.
Giantco
Svar
#8
Faxer-Fox Skrev:Det er sandt.
Men til chromen skal man amøre WD40 på, har jeg da hørt.
Men der var en der skrev at de kun holder i et lille stykke tid, men han ville ikk svare på om de var tunede, så de kunne jo evt. være grunden.
Man kan få alt muligt til at beskytte chrom, det er bare at lede rundt på nettet og læse hvad egenskaber de forskellige har.

Det er svært at sige hvorfor nogen splitter tingene ad, men en 4T motor kræver mere eftersyn end en 2T, og man vrider ikke bare en kold 4T motor af som man kan gøre på en 2T.
Ang. tuning/holdbarhed, så har jeg ikke erfaringer med det endnu, så det kan jeg ikke svare på. Men man skal vide hvad man gør når man tuner sådan en motor op, det er ikke noget for førstegangsskruere, medmindre man vil betale dyre lærepenge.
Svar
#9
raptoren skal også til efter syn først efter 300km, så 600, 1200, 3000 osv. skulle jeg da mene.
hvor en alm. scooter skal efter 1200, 3000 og op efter.
Giantco
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Faxer-Fox Skrev:raptoren skal også til efter syn først efter 300km, så 600, 1200, 3000 osv. skulle jeg da mene.
hvor en alm. scooter skal efter 1200, 3000 og op efter.

Det er meget forskelligt, Kymco 2T skal til førstte eftersyn v. 300km, Peugeot v. 500km og Piaggio først v. 1000km. Så det kan man ikke generalisere. Man kan kun være sikker på, at man skal skifte motorolie ret tit på den lille 4T motor, hvis den skal holde længe, så det skal man ihvertfald ikke glemme.
Svar
#11
er motoren lille på raptoren?
Giantco
Svar
#12
Faxer-Fox Skrev:er motoren lille på raptoren?

Ja, i forhold til en mc altså.
Svar


Forum spring: