Søg Garagen Hej Gæst! Register

Listo kan ikke tage fuld gas..
#1
Er ny i dette forum men er meget glad for at have fundet det efter at have købt en spritny Listo til 5000,- F.... billigt du Grin

Jeg er generelt meget positiv overfor min lille kineser, som egentlig bare er blevet bedrer og bedrer at køre på - har nu kørt 600 km og kører fuldt lovligt (50- 55 km/t og 44-48 km/ltr) endnu, men overvejer at få pillet skiven, efter hvad jeg har læst bør man få det gjort eller hvad ?

Nå men tilbage til mit "lille" men irriterende problem. Jeg kan ikke dreje gashåndtaget i bund uden at den taber fart, ligesom den dør lidt, men 3/4 gas går det bare derudaf 8) nogen der ved hvad der er galt, jeg tænker selv på måske en for lille dyse ?

Og så har jeg tjekket det med omdrejningsbegrænsningen og har fundet ud af at jeg ikke har den rød/hvide ledning og har også tjekket CDi boksen hvor ben 4 er tomt - betyder det så at min Listo ikke er begrænset ? hvilket jo ville være dejligt.

Undskyld for at jeg vist blander tingene lidt sammen, jeg håber at i gider svare på så meget som muligt alligevel -

På forhånd tak Scooterkammerater Grin
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Ang. gassen, så skal hoveddysen bare rives lidt op, så skulle den kunne køre med hanen i bund.. :wink:
Svar
#3
Hvis du fjerner skiven, vil den kører meget bedre, men du skal huske at det er hvad man kalder en konstruktiv ændring, og er derfor ulovlig.
Men 99 % af de scootere der kører rundt, har ingen skive mere.

God tur.
Svar
#4
Hej igen Kinroad og jer andre,

Det med skiven har jeg tænkt lidt over og vil egentlig gerne have det gjort og maskin/traktorhandlen hvor jeg købt Listoen ville egentlig fjerne den med det samme, men jeg takkede nej fordi jeg gerne ville tilkøre den lovlig samt se hvordan den kørte 100% lovlig.

Nu har jeg rundet de 600 KM og den går ca. 50-55 km/t ud af lige landevej og ca 45 op ad bakke med ok træk. Hvad kan jeg forvente hvis jeg fjerner skiven og skifter dysen til en 94ér ?

Sagen er den, at jeg ikke har lyst til at skulle til at bøvle med ruller og håber derfor at den fortsat kan trække mine 78 kg pænt på 4-takt maner Smil selvom den uden skiven får færrer omdrejninger, men så får den jo til gengæld lidt mere benzin, hvilket jeg håber kan udligne hinanden - hvad mener i derude ?
Svar
#5
Hvis du fjerner ringen, er min erfaring et lidt dårligere træk op af bakker og når der er modvind.
Min egen kører ca.70 km.t ud af lige landevej og 40-45 op af bakker.
Jeg har sat andre ruller i på 6 gr.
Du kan forvente en lidt bedre benzin økonomi, hvis du kører som du plejer.
Jeg har prøvet at skifte dyse til 94, men uden resultat vedr. bedre træk op af bakkerne. Den kunne kører hurtigere ned af bakke, i forhold til org. dyse. Du skal jo opveje det mod hinanden, om du vil have mere fart ud af lige, og lidt mindre op af bakkerne.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Hej igen,

Jeg går ud fra du henviser til rullerne, mht at opveje det imod hinanden ?
eller mener du også dysen ? og hvilken dyse har du i nu ? har du stadig 94 eller er du gået tilbage til standard, hvilket jeg så kunne formode kunne have noget at gøre med at du har lettere ruller i, eller har jeg misforstået hvordan det fænger sammen ?
Svar
#7
Hej. Nej jeg mener farten ligeud kontra farten op af bakkerne. Jeg kører med standard dyse, tror nok det er en 85, den større dyse fik jeg kun et meget større benzin forbrug ud af. Grunden til de lettere ruller, er for at få lidt bedre træk op af bakkerne, og i modvind.

Håber det var svar nok, ellers må du jo skrive igen.
Svar
#8
Hej igen igen,

Tak så forstod jeg hvad du mente.

Dog tror jeg ikke jeg reelt har det valg, da jeg allerede nu, uden at jeg har fjernet ringen, ikke kan give fuld gas men kun 3/4 gas - altså får den ikke nok benzin nu, hvilket jeg går ud fra kun bliver værre når jeg fjerner ringen og den dermed vil/kan køre hurtigere, men vil vel derved også have noget mere benzin - kan man ikke umiddelbart konkludere det ?
Svar
#9
Næsten 10 dyse-str. er også alt for meget, 3-4 stk. er mere passende.
For stor hoveddyse giver bare en endnu mere sløv motor.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Hej Energy,

Sjovt du nævner det, da jeg egentlig også har tænkt på at det er et stort spring fra en 85 til en 94ér dyse, men så på den anden side er det mit indtryk gennem hvad jeg har kunnet finde herinde, at netop 94éren er den de fleste kører med - men på den anden side set koster dyserne vist ikke mere end 20,- kr. så det går lige Smil

Anyway, så tror jeg at jeg vil forsøge mig med en dyse på halvvejen til
at starte med, altså en 90ér og så ser jeg derfra hvordan det går.
Svar
#11
chinafun Skrev:Hej Energy,

Sjovt du nævner det, da jeg egentlig også har tænkt på at det er et stort spring fra en 85 til en 94ér dyse, men så på den anden side er det mit indtryk gennem hvad jeg har kunnet finde herinde, at netop 94éren er den de fleste kører med - men på den anden side set koster dyserne vist ikke mere end 20,- kr. så det går lige Smil

Anyway, så tror jeg at jeg vil forsøge mig med en dyse på halvvejen til
at starte med, altså en 90ér og så ser jeg derfra hvordan det går.

Jeg plejer altid at rive dysen op med et rivalsæt, så kan man nemt "finindstille" dyse-str. Tit kan den nemlig ligge mellem 2 numre. i de metriske dysenumre. det kræver self. lidt prøvekørsel nogle gange før den er der, men så er man også ret sikker på at man har ramt den optimale dyse-str.
Svar
#12
Hej igen Energy,

Hmm nyt ord det der "rivalsæt" - jeg så godt at du skrev noget om at rive i dysen - jeg tænkte at enten var du en voldsom fyr eller var du bare lidt småfræk og havd skrevet y istedet for å... Grin men okay det lyder jo temmelig autoriseret det udtryk, så jeg vil straks gå igang med at undersøge på sagen Idé
Svar


Forum spring: