Søg Garagen Hej Gæst! Register

Lidt småproblemer med BiG'en
#1
Ja så har BiG'en besluttet sig at lave ballade igen, efter en lang periode, uden nævneværdige problemer.

1. Når jeg når topfart, og holder farten over en længere periode, så er det ligesom om den gerne vil sætte ud, gå istå, eller måske endnu værre at stemplet vil sætte sig. Hvad skyldes det mon? Jeg bruger fuldsyntetisk olie(Motul).

2: Lyset på BiG'en, driller også lidt. Når jeg f.eks bremser ned, så går lysstyrken også ned. Og når blinklyset er aktiveret, blinker det henholdsvis hurtigt eller langsomt, hvad er årsagen til det. Jeg kører med en halogenpærer på 35/35 watt, og har gjort det længe. Jeg mistænker spændingsregulatoren for "defekten". Eller kan det være noget nede i tændingen??

3: Når BiG'en rammer et hul eller vejbump, så er det ligesom om at den ikke fjedre. Følelsen er som at køre med stift stel, men dæmperen virker tilsyneladende fint, når man gynger BiG'en ved stilstand Grin. Nogen forslag??

4: Speedometerkablet(inderkablet) besluttede sig idag til at hoppe af. Selve kablet hang og dinglede, og inderkablet var pist forsvundet, og dimsen der skulle holde det på plads ved spedometerdrevet sad på stadigvæk. Så der røg speedometergarantien Grin. Så kommer spørgsmålet. Nogen der har gode erfaringer med THansen's speedometerkabel??

5: Fjederen ved remskiverne(den store) virker også en smule træt, eller er der mon en anden årsag? eftersom BiG'en er lige lovlig længe om at komme op i omdrejninger. Fjederen er den originale, og ca et ½ år gammel. Kan en stærkere fjeder, få den hurtigere ud af røret og i så fald, hvilken fjeder er bedst til det?

Det var vist det (foreløbig) Grin.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Jps Skrev:Ja så har BiG'en besluttet sig at lave ballade igen, efter en lang periode, uden nævneværdige problemer.

1. Når jeg når topfart, og holder farten over en længere periode, så er det ligesom om den gerne vil sætte ud, gå istå, eller måske endnu værre at stemplet vil sætte sig. Hvad skyldes det mon? Jeg bruger fuldsyntetisk olie(Motul).

2: Lyset på BiG'en, driller også lidt. Når jeg f.eks bremser ned, så går lysstyrken også ned. Og når blinklyset er aktiveret, blinker det henholdsvis hurtigt eller langsomt, hvad er årsagen til det. Jeg kører med en halogenpærer på 35/35 watt, og har gjort det længe. Jeg mistænker spændingsregulatoren for "defekten". Eller kan det være noget nede i tændingen??

3: Når BiG'en rammer et hul eller vejbump, så er det ligesom om at den ikke fjedre. Følelsen er som at køre med stift stel, men dæmperen virker tilsyneladende fint, når man gynger BiG'en ved stilstand Grin. Nogen forslag??

4: Speedometerkablet(inderkablet) besluttede sig idag til at hoppe af. Selve kablet hang og dinglede, og inderkablet var pist forsvundet, og dimsen der skulle holde det på plads ved spedometerdrevet sad på stadigvæk. Så der røg speedometergarantien Grin. Så kommer spørgsmålet. Nogen der har gode erfaringer med THansen's speedometerkabel??

5: Fjederen ved remskiverne(den store) virker også en smule træt, eller er der mon en anden årsag? eftersom BiG'en er lige lovlig længe om at komme op i omdrejninger. Fjederen er den originale, og ca et ½ år gammel. Kan en stærkere fjeder, få den hurtigere ud af røret og i så fald, hvilken fjeder er bedst til det?

Det var vist det (foreløbig) Grin.

thansens speedo kabel er oki købte selv et til min gamle big det var helt fint !

hmmm mon ikke jeg skulle skifte det på runneren osse?
nålen er begyndt at vibrere når jeg accelerare ?
aner du noget om hvor den gør det?
Svar
#3
sukedk2001 Skrev:thansens speedo kabel er oki, købte selv et til min gamle big det var helt fint !

hmmm mon ikke jeg skulle skifte det på runneren osse?
nålen er begyndt at vibrere når jeg accelerere ?
aner du noget om hvor den gør det?

Hvis din nål vibrerer som du beskriver kan det være spiralfjederen(den der styrer nålen) der er blevet slap, eller måske speedodrevet der er defekt?

Jeg har ikke oplevet det selv, så vidt jeg husker Smil.
Svar
#4
Jps Skrev:
sukedk2001 Skrev:thansens speedo kabel er oki, købte selv et til min gamle big det var helt fint !

hmmm mon ikke jeg skulle skifte det på runneren osse?
nålen er begyndt at vibrere når jeg accelerere ?
aner du noget om hvor den gør det?

Hvis din nål vibrerer som du beskriver kan det være spiralfjederen(den der styrer nålen) der er blevet slap, eller måske speedodrevet der er defekt?

Jeg har ikke oplevet det selv, så vidt jeg husker Smil.


når oki så kommer der da bare digispeedo på Blink med øjet

hmm har så også fået et andet problem med min stator har du nogle ider om man kan rense den eller et og andet den lader vist ikke mere!
Svar
#5
sukedk2001 Skrev:
Jps Skrev:
sukedk2001 Skrev:thansens speedo kabel er oki, købte selv et til min gamle big det var helt fint !

hmmm mon ikke jeg skulle skifte det på runneren osse?
nålen er begyndt at vibrere når jeg accelerere ?
aner du noget om hvor den gør det?

Hvis din nål vibrerer som du beskriver kan det være spiralfjederen(den der styrer nålen) der er blevet slap, eller måske speedodrevet der er defekt?

Jeg har ikke oplevet det selv, så vidt jeg husker Smil.


når oki så kommer der da bare digispeedo på Blink med øjet

hmm har så også fået et andet problem med min stator har du nogle ider om man kan rense den eller et og andet den lader vist ikke mere!

Jeg aner desværre intet om statoren, og dens virkemåde Ked af det. Så her er jeg ikke til nogen hjælp. Men Energy ved det helt sikkert?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Jps Skrev:Ja så har BiG'en besluttet sig at lave ballade igen, efter en lang periode, uden nævneværdige problemer.

1. Når jeg når topfart, og holder farten over en længere periode, så er det ligesom om den gerne vil sætte ud, gå istå, eller måske endnu værre at stemplet vil sætte sig. Hvad skyldes det mon? Jeg bruger fuldsyntetisk olie(Motul).

2: Lyset på BiG'en, driller også lidt. Når jeg f.eks bremser ned, så går lysstyrken også ned. Og når blinklyset er aktiveret, blinker det henholdsvis hurtigt eller langsomt, hvad er årsagen til det. Jeg kører med en halogenpærer på 35/35 watt, og har gjort det længe. Jeg mistænker spændingsregulatoren for "defekten". Eller kan det være noget nede i tændingen??

3: Når BiG'en rammer et hul eller vejbump, så er det ligesom om at den ikke fjedre. Følelsen er som at køre med stift stel, men dæmperen virker tilsyneladende fint, når man gynger BiG'en ved stilstand Grin. Nogen forslag??

4: Speedometerkablet(inderkablet) besluttede sig idag til at hoppe af. Selve kablet hang og dinglede, og inderkablet var pist forsvundet, og dimsen der skulle holde det på plads ved spedometerdrevet sad på stadigvæk. Så der røg speedometergarantien Grin. Så kommer spørgsmålet. Nogen der har gode erfaringer med THansen's speedometerkabel??

5: Fjederen ved remskiverne(den store) virker også en smule træt, eller er der mon en anden årsag? eftersom BiG'en er lige lovlig længe om at komme op i omdrejninger. Fjederen er den originale, og ca et ½ år gammel. Kan en stærkere fjeder, få den hurtigere ud af røret og i så fald, hvilken fjeder er bedst til det?

Det var vist det (foreløbig) Grin.


1:
Det er vel ikke tændingen der cutter, PGO er tiltider kedelige i vådt vejr som vi har haft længe?
Hvad sker der, du kommer kørende med f.eks 50 km/t, så falder den i fart, kommer der liv med det samme, stopper motoren helt, kan den startes med det samme?

2:
Lyset kan også være pæren der er synderen, du hart vel ikke en anden til at ligge du kan prøve at sætte i?

3:
Jeg tror det er fjederegenskaben der er ved at være væk, det sker ofte at de slides op gradvist så man faktisk ikke opdager det, men kommer der en anden på scooteren, så spørger han, hva er det for en hård en at køre på. Der er megen forskel på at gynge den manuelt, og at køre på den hen af en ujævn vej.

4:
En af mine hvalpe har brugt Thansens speedometerkabel, vi kom en masse tyktflydende olie i kablet inden montering, den holdt mærkværdigvis ret længe.

5:
Glem den bagerste fjeder, jeg bandede min langt væk sidst jeg døjede med at min PGO ikke ville som jeg ville have den til, jeg købte en ny, men med samme resultat, den ville bare ikke "geare" som den skulle, så en Malossi Multivar blev indkøbt, jeg har nu kørt knapt 6000 km siden endda med den originale trykfjeder i, så det er variatoren du skal i banken og lave et røveri til.
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
#7
Lund Skrev:1:
Det er vel ikke tændingen der cutter, PGO er tiltider kedelige i vådt vejr som vi har haft længe?
Hvad sker der, du kommer kørende med f.eks 50 km/t, så falder den i fart, kommer der liv med det samme, stopper motoren helt, kan den startes med det samme?

2:
Lyset kan også være pæren der er synderen, du hart vel ikke en anden til at ligge du kan prøve at sætte i?

3:
Jeg tror det er fjederegenskaben der er ved at være væk, det sker ofte at de slides op gradvist så man faktisk ikke opdager det, men kommer der en anden på scooteren, så spørger han, hva er det for en hård en at køre på. Der er megen forskel på at gynge den manuelt, og at køre på den hen af en ujævn vej.

4:
En af mine hvalpe har brugt Thansens speedometerkabel, vi kom en masse tyktflydende olie i kablet inden montering, den holdt mærkværdigvis ret længe.

5:
Glem den bagerste fjeder, jeg bandede min langt væk sidst jeg døjede med at min PGO ikke ville som jeg ville have den til, jeg købte en ny, men med samme resultat, den ville bare ikke "geare" som den skulle, så en Malossi Multivar blev indkøbt, jeg har nu kørt knapt 6000 km siden endda med den originale trykfjeder i, så det er variatoren du skal i banken og lave et røveri til.


1. Kunne det meget vel være, men jeg har tætnet det hul hvor ledningerne går igennem med silikone, så der skulle ikke gerne komme vand op der. Problemet er der kun ved fuld skrue, ikke ved 50 eller 60, og motoren indikere kun lige akkurat, at den vil sætte ud. Altså den når ikke, at stoppe/slukke helt.

2. Jow jeg har en 25/25 watt's halogenpærer liggende. Den prøver jeg at sætte i. Og hvis jeg sætter den originale 18/18 watt i, er der ingen problemer, ud over at jeg så ikke kan se en skid her ude på bøhlandet, når det er mørkt. Så heller mere blus på lampen Smil.

3: Så er det vist på tide at skifte støddæmper, tror jeg.

4: Jeg har smidt et Thansen kabel i, men glemte, at smørre det ind. Det bliver ændret, ingen længe. Det gamle holdt godt 20.000 km(originalt).

5: Jeg skal have mig en Malossi mulivar Smil, men det må vente til den 1. Ked af det.

Øv, endnu flere udgifter på det gamle skidt. Men den bliver ikke skrottet, af den grund Grin.
Svar
#8
Jps Skrev:1. Kunne det meget vel være, men jeg har tætnet det hul hvor ledningerne går igennem med silikone, så der skulle ikke gerne komme vand op der. Problemet er der kun ved fuld skrue, ikke ved 50 eller 60, og motoren indikere kun lige akkurat, at den vil sætte ud. Altså den når ikke, at stoppe/slukke helt.

2. Jow jeg har en 25/25 watt's halogenpærer liggende. Den prøver jeg at sætte i. Og hvis jeg sætter den originale 18/18 watt i, er der ingen problemer, ud over at jeg så ikke kan se en skid her ude på bøhlandet, når det er mørkt. Så heller mere blus på lampen Smil.

3: Så er det vist på tide at skifte støddæmper, tror jeg.

4: Jeg har smidt et Thansen kabel i, men glemte, at smørre det ind. Det bliver ændret, ingen længe. Det gamle holdt godt 20.000 km(originalt).

5: Jeg skal have mig en Malossi mulivar Smil, men det må vente til den 1. Ked af det.

Øv, endnu flere udgifter på det gamle skidt. Men den bliver ikke skrottet, af den grund Grin.

1: Jeg tror stadig det er noget tændingsknas, hva med oppe ved tændspolen, det er PGO´s dumme placering af spolen der tit bevirker fugtproblemer. Når den nu sætter ud, gør den det så mange gange efter hinanden, eller er det kun en enkelt udsætter, og så kan du køre x-antal km inden den gør det igen? Måske et tændrør med nykker kan lave samme nummer når det bliver varmt, tjae?

Den forpære du benytter er rent overkill, ham sjællænderen der tiltider kommer tøffende her over til det mørke west, han kører selv på en som du, han har også brokket sig over lyset, men da han satte samme slags pære i som du, da gik hans også ned i lysstyrke ved aktivering af bremselyset, min egen gjorde det samme, jeg var nemlig også lidt træt af den ikke lyste vejen så godt op som jeg ønskede, så jeg købte en 35W pære og satte i, men den ligger på hylden nu.

Problemet ligger i selve lygten, der er sq ikke noget ordentligt glas i, ej heller en ordentlig reflektor, det er der det går galt, nummer 1 ville være at slukke den originale lygte og så montere en anden lygte, f.eks en lign den der sidder på Raptor, den giver noget forrygende lys. Sådanne lygter må kunne købes i håndkøb et eller andet sted.
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
#9
Hej
Det kunne måske godt lyde som din spændings regulator er ved stå af. nu tænker jeg naturligvis på dit lys. Jeg har for nylig fundet ud af at dr.big har et meget svagt stelkabel. men det er hurtig løst tag en god tyk ledning og sæt på stel ved dit batteri, og den anden ende skruer du på en ad boltene ved indsugnings studsen. det hjalp meget på min da den havde lidt af det samme.

håber det kunne hjælpe lidt
Med venlig hilsen
Jakob Gjesing
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
jakob23 Skrev:Hej
Det kunne måske godt lyde som din spændings regulator er ved stå af. nu tænker jeg naturligvis på dit lys. Jeg har for nylig fundet ud af at dr.big har et meget svagt stelkabel. men det er hurtig løst tag en god tyk ledning og sæt på stel ved dit batteri, og den anden ende skruer du på en ad boltene ved indsugnings studsen. det hjalp meget på min da den havde lidt af det samme.

håber det kunne hjælpe lidt
Med venlig hilsen
Jakob Gjesing

Jeg takker for oplysningen. Men alt virker (endnu da).
Svar
#11
Speedometerkabelet fra t-hansen er godt nok, men tag selve vireren ud af kablet, og smøre det med fedt og ind med det igen, så holder det rigtigt længe. (trick fra mekaniker)
Svar
#12
Og angåene det med støddæmperne, så er det det samme med min big, den kan også være meget hård, men når man tjekker efter når man holder stille, så virker den blød og fin.
Svar


Forum spring: