Søg Garagen Hej Gæst! Register

start af motor med kickstarter
#1
min cityscooter kan ikke starte (øv) batteriet er fladt, men jeg kan heller ikke starte den med kickstarteren,kan man egentligt starte den uden strøm på batteriet.
Hilsen Thomas. Græder
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Du skal huske at holde et af bremsegrebene inde,
også når du "KICKER" den. Ved ikke om du allerede gør det Smil

Ps. ja du kan godt starte uden strøm på batteriet.
Svar
#3
jepper Skrev:Du skal huske at holde et af bremsegrebene inde,
også når du "KICKER" den. Ved ikke om du allerede gør det Smil

Ps. ja du kan godt starte uden strøm på batteriet.

Det behøver man altså ikke. Bremselyskontakterne har kun forbindelse med startmotorens relæ, ikke noget med tænding el. noget.

Honda SFX kan ikke starte uden batteri el. for lav strøm. (en særling)
Svar
#4
Energy Skrev:
jepper Skrev:Du skal huske at holde et af bremsegrebene inde,
også når du "KICKER" den. Ved ikke om du allerede gør det Smil

Ps. ja du kan godt starte uden strøm på batteriet.

Det behøver man altså ikke. Bremselyskontakterne har kun forbindelse med startmotorens relæ, ikke noget med tænding el. noget.

Honda SFX kan ikke starte uden batteri el. for lav strøm. (en særling)
Ok, min peugeot kan fint køre uden batteri. Men den starter
ikke uden man trækker et af bremse grebene. men det er jo
også en franskmand Smil
Svar
#5
Min Agility har ALDRIG kunnet starte på kick, med mindre motoren er varm. (Max 5 min. siden standsning)

Den melding bekom ikke værkstedet vel i fredags, men om det hjælper .. ?

Det lyder i hvert fald ikke normalt med alt for meget besvær, eftersom man herinde hører folk med angiveligt billigere maskiner, der uden bøvl sparkstarter i bl.a. klingende frost.

I hvert fald på kick kan det nok være en fordel lige at afbryde forlygten, mens man starter. Så kan motoren få lov til at snurre lidt længere, uden den belastning.

SLK havde et tips i sin tid, hvor han drejede starterarmen et klik eller 2, hvorved man fik en længere effektiv vandring af hvert spark.
http://billig-scooter.dk/viewtopic.php?t=486
På Agi'en blev det grundet luftfilteret dog kun til et enkelt hak Ked af det
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
jepper Skrev:..Men den starter
ikke uden man trækker et af bremse grebene. men det er jo
også en franskmand Smil

Kender ganske godt Peugeot'erne (på godt og ondt), men det symtom har jeg ligegodt aldrig været ude for. Måske noget stelmangel til tænding/cdi, men så skulle du jo også holde grebet inde mens du kører...?
Svar
#7
walker1 Skrev:SLK havde et tips i sin tid, hvor han drejede starterarmen et klik eller 2, hvorved man fik en længere effektiv vandring af hvert spark.
http://billig-scooter.dk/viewtopic.php?t=486
På Agi'en blev det grundet luftfilteret dog kun til et enkelt hak Ked af det

Har lavet det samme nummer på min cityscooter, og det gør det lige en del nemmere at bruge kickstarteren Grin

mortensen -> har du prøvet at skrue lidt på tomgangen? prøv at skrue den en anelse op for hver gang du kicker et par gange uden den starter. har du evt. også prøvet at give fuld gas og så give den en tur på kickeren? (kunne måske hjælpe hvis du har druknet den)
Cityscooter 2005, flere billeder i personlige galleri.
Svar
#8
jeg kan huske at min storebroder aldtid tråte 2 gange på kikeren inden der kom tænding på
Sven-Erik Lauridsen
Svar
#9
Har lige fået min scooter tilbage fra værkstedet, og nu har de minsandten sat kickstarteren tilbage til sin oprindelige position! og det har jeg jo betalt for i arbejdstimer.. D'OH! ^^

(som jeg nævnte tidligere havde jeg jo sat den et par hak op, for at den var nemmere at kickstarte.
Cityscooter 2005, flere billeder i personlige galleri.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Japper Skrev:Har lige fået min scooter tilbage fra værkstedet, og nu har de minsandten sat kickstarteren tilbage til sin oprindelige position! og det har jeg jo betalt for i arbejdstimer.. D'OH! ^^

(som jeg nævnte tidligere havde jeg jo sat den et par hak op, for at den var nemmere at kickstarte.
Da jeg helt ude for normal praksis var inde på de bonede gulve på værkstedet i fredags, fik jeg nærmest tilfældigt (!) lige påpeget, at jeg havde flyttet kick-armen et hak opefter. (Uden at det havde hjulpet synderligt på min sucess på kick-området)
Det lød ikke som om det kom så nøje, og armen er ikke blevet flyttet i forb. med de service-besøg jeg har haft siden jeg foretog modifikationen.
(De har muligvis ikke bemærket det før, jeg nævnte det?)

Min chef på arbejdet kørte en del motorcykel i sine yngre dage og fortalte en historie om en bekendt. Denne havde bøvl med at få sin 600 kubik maskine i gang.
En henvendelse på sine grædende knæ til en temmelig tatoveret og rygmærke-behængt gut afstedkom dog en lille instruktion i at få det rette spark indøvet.
Svar
#11
Nå ja, de har jo nok været nød til at flytte kickeren for at kunne komme ind til varioen og skifte ruller.. den sad jo i vejen for en af boltene
Cityscooter 2005, flere billeder i personlige galleri.
Svar
#12
På en 4T er det klart en fordel, at finde kompressionstakten ved at træde blødt indtil man mærker tydelig modstand (kompressionstakt), og så derefter træde hårdt igennem med den forreste del af foden.

En stor 1 cyl mc motor fx. får man den heller ikke igang hvis man bare "tjatter" kickstarteren som på en 50cc 2T motor.
Svar


Forum spring: