Søg Garagen Hej Gæst! Register

4-takter med store hjul i DK
#1
Hej

Er der nogen der har lidt inside information om hvornår der kommer en 4-takter med store hjul i DK? De er allerede markedet i det store udland, både Kymco, Piaggio o.a. har sendt dem på gaden... er der mon håb om at de dukker op til foråret i DK?

mvh Sylvester
mvh Sylvester
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Hejsa hvad betanger du med store hjul du kan få nogen med 12 tommer hjul også her hjemme men det er jo selfølige hvad du menner med store hjul om det er over 12 tommer eller hvad få nåmal er det jo 10 på de 4tagt men har set en med 12 tommer også
Svar
#3
Camailla Skrev:Hejsa hvad betanger du med store hjul du kan få nogen med 12 tommer hjul også her hjemme men det er jo selfølige hvad du menner med store hjul om det er over 12 tommer eller hvad få nåmal er det jo 10 på de 4tagt men har set en med 12 tommer også

Store hjul er 16", jeg kan gå med til hvis baghjulet "kun" er på 14", sådan en som f.eks:

http://www.it.piaggio.com/_vti_g1_vers.a...=LIBERTY4T

Sylvester
mvh Sylvester
Svar
#4
Vi må da håbe, at Reinhart tager den Liberty 4T hjem. Det er en en gæv scooter, ihvertfald som 2T.
Svar
#5
Av ja, den har jeg ikke tidligere bemærket, Liberty'en. Pænt udseende , interessant i kategorien 4T og interessant med hjulenes størrelse. Størrelsesforholdet med synligt større forhjul tilføjer også sit til designet.
Hvil i Fred NRG. Amen.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Energy Skrev:Vi må da håbe, at Reinhart tager den Liberty 4T hjem.

Hvordan er Piaggios firtaktsmotor i forhold til totakteren? Er det noget de kan finde ud af at lave?
Hvil i Fred NRG. Amen.
Svar
#7
Johnny-2-hjuler Skrev:Hvordan er Piaggios firtaktsmotor i forhold til totakteren? Er det noget de kan finde ud af at lave?

De har været nogle problemer med de første 50cc motorer, men de har vist fået styr på det nu.
Jeg har faktisk aldrig repareret en Piaggio 4T 50cc endnu, men der kører jo heller ikke mange rundt, kun nogle få Zip 4T.
Deres mc 4T (og 2T) scootermotorer er der ihvertfald ikke noget i vejen med, de både holder og yder godt.
Svar
#8
sylvester Skrev:Hej

Er der nogen der har lidt inside information om hvornår der kommer en 4-takter med store hjul i DK? De er allerede markedet i det store udland, både Kymco, Piaggio o.a. har sendt dem på gaden... er der mon håb om at de dukker op til foråret i DK?

mvh Sylvester

Regal Raptor :chopper:
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
#9
Citat:De har været nogle problemer med de første 50cc motorer, men de har vist fået styr på det nu.
Jeg har faktisk aldrig repareret en Piaggio 4T 50cc endnu, men der kører jo heller ikke mange rundt, kun nogle få Zip 4T.

Jeg kører på en Zip 4T fra ca. 2003 og den har nu rundet 34.000 km uden at jeg har gjort andet end justere ventilerne 2-3 gange. Der var faktisk ikke justeringsbehov.
Scooteren løber fint 65 på lige vej og med en benzinøkonimi på 53-58 km/l ved blandet kørsel, så det må siges at være en OK motor.
--
Hilsen Ole
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
OlePagh Skrev:Jeg kører på en Zip 4T fra ca. 2003 og den har nu rundet 34.000 km uden at jeg har gjort andet end justere ventilerne 2-3 gange. Der var faktisk ikke justeringsbehov.
Scooteren løber fint 65 på lige vej og med en benzinøkonimi på 53-58 km/l ved blandet kørsel, så det må siges at være en OK motor.

Det lyder flot. Man hører nogen gange at firtakterne har et sløvt optræk. Hvordan oplever du Zip'en? Jeg kiggede på knallerten i sin tid, men syntes den var for lille. Men skulle der havne en Liberty med 4T motor i Danmark, kunne man da blive fristet af den rolige motor og den gode økonomi.
Hvil i Fred NRG. Amen.
Svar
#11
Johnny-2-hjuler Skrev:Det lyder flot. Man hører nogen gange at firtakterne har et sløvt optræk. Hvordan oplever du Zip'en? Jeg kiggede på knallerten i sin tid, men syntes den var for lille. Men skulle der havne en Liberty med 4T motor i Danmark, kunne man da blive fristet af den rolige motor og den gode økonomi.

Ja, når man vil køre så langt på literen som muligt, så går det ud over optrækket.
Der er både for lille dyse i og for tunge ruller, så den farer bestemt ikke frem som en raket ved start fra 0.
Det kan også for nogle sikkert virke som en katastrofe at køre opad bakke i kraftig modvind, for så skal jeg være glad hvis den når 35 km/t.

Men det passer nu meget godt når man er ligeglad med acceleration egenskaberne; bare motoren brummer sundt og man kommer frem (og det gør den).

Den er ret lille, men det har jeg vænnet mig til.
--
Hilsen Ole
Svar


Forum spring: