Søg Garagen Hej Gæst! Register

Pexma scooter fra scootergården defekt
#1
Vedr. Returnering Af scooter

Som tidligere oplyst, tages et stk. scooter retur som aftalt.

Hvis følgende ting er overholdes ifølge Dansk købelov, vedr. din returret.

Køretøjet skal kunne sælges som nyt igen efter at følgende skader er afhjulpet.

1. Udskiftning af side kickstarterskjold
2. rep. ved startproblem udbedret
3. Udskiftning af KarburatorSkjold under sæde
4. Problemer med blinklys

Hvis køretøjet imod forventning har kørt mere en de oplyste km, eller bære tydeligt præg af at det har været anvendt (Ridser - Skrammer - tilsmudsning eller andet). Vil vi ikke indgå nogen form for aftale om tilbagetagelse.

Men få vores værksted til at udbedret de Reklamationer som køretøjet har, uden omkostninger for kunden.
Og efterfølgende fremsendt køretøjet til kunde igen uden omkostninger for denne.

Køretøjet fremsendes til os for køber Regning.


Endvidere har køber oplyst at han har foretaget konstruktive ændringer for at få køretøjet til at yde mere.
Dette alene vil under normale omstændigheder medfører at al reklamationsret bortfalder.

Skulle der mod forventning være nogen form for tvivl om overstående, vil vi have fortaget syn og skøn af Importørerne.

Det skal oplyses at vi har lukket pga.. Helligedage fra d. 23-12-05 til og med 01-01-06


Med venlig hilsen

Anders Nielsen
Scootergården "SGNC"
Deres Scooter & Maxi Scooter Center
( Tlf: xxxxxxx
h Fax: xxxxxxxxx
* E-mail: xxxxxxxxxx
: Web: xxxxxxxxxx

--------------------------------------------------------------------------------
Fra: Michael Larsen [mailtoxxxxxxx]
Sendt: 22. december 2005 15:37
Til: Scootergården
Emne: Vedr. Pexma 30 scooter


Henviser til telefon samtale vedr. bekræftigelse på neden stående

I har 2 muiligheder:

enten at ombytte scooteren til en ny, hvor i leveren den nye og tager den gamle retur uden omkostninger

Eller at jeg gør brug af fortrydelses retten, hvor jeg selv afholder fragten, og i betaler det fulde beløb, retur på 8.600 kr

Vil gerne have en bekræftigelse på enten at du sender en ny eller om du betaler de 8.600 kr retur

Fragtmand kan hente scooteren hos mig fredag den 23-12-05



Mvh


Michael T. Larsen
_______________________________________________________

Min konklusion er lad være med at hande med scootergården....

har billeder af de defekte dele samt ingen konstruktive ændringer er foretaget.. har kørt 2 ture på den og den har kørt 125 km i alt

Blink lys virker periodisk
Den kan ikke kold starte på elstarteren
Tank måler er defekt
Flækket motorblok
Brækket dæksel i bagage rum

Da elstarteren ikke virker brugte jeg kikstarteren og motorblokken flak
så kikstarteren ikke virker, for så afvide fra scootergården jeg skal henvinde mig til importøren for at få en ny motorblok, og han sender så en ny men i en forkert farve, ringer og siger det er en forkert farve men han siger så at det har jo ingen betydning, det mener jeg jo så det har, og han siger han kun kan få det i den farve.

Dækslet og batteri sender scootergården til mig, dækslet passer så ikke til min pexma da det er mindre en det originale, og batteriet selv om det er fuld opladet kan den stadig ikke kold starte.

Beder dem så om en bekræftigelse på at få den enten ombyttet eller pengene retur ved at bruge fortrydelses retten inden de 14 dage er gået, på mandag 2 juledag er den 14 dage gammel.

for så at vide at forbruger klage nævnet at det er rigtigt det jeg har gjordt da de har haft 2 chancer for at afhjælpe mine fejl ved at sende delene til mig, da de mente jeg selv kunne skifte delene så de ikke skulle betale fragten.

har ringet og sagt jeg gerne vil bruge reklamations retten, og enten få den byttet til en ny eller pengene retur, men de vil ikke afhente den, selv om det står i paragraf 78. stk 4 i købeloven at de skal stå for fragten og udbedring.

så nu står jeg med en scooter der ikke kan køre og føler mig rimeligt snyt

Og de skriver de vil sælge den som ny igen.... de må man ikke da den har været brugt.

så pas på hvor i handler
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet, så kan du også deltage i julekonkurrencen. :)

#2
Kan kun sige surt, meget surt for dig. Det er en oplevelse der gør at man skal vurdere, om det nu er klogt at købe billige Kinascootere :wink: .

Og inden i overfalder mig, så vil jeg da sige at der er nogle kinascootere der virker okay(Listo bl.a.)?? Smil

Og en anden ting.
Elstarteren virker stort set aldrig om vinteren, ligemeget hvilke scootermærker, vi snakker om?? Min sidder f.eks 10-15cm over jorden, og i den kolde tid nægter den, at starte motoren??
Svar
#3
Min yamaha neos har altid startet også om vinteren, men tror du har ret i at man nok skal passe på med at købe en for billig scooter.

Men syndes det er rigtig surt når man håber på at få en scooter man kan køre rundt på og den så ikke virker og at den så har så mange fejl. spurgte netop hvor meget erfaring de havde og om de havde oplevet nogle børnesygdomme med den, men det havde de ikke.

og var der noget med den som gik i stykker efter kort tid ville jeg få en ny så de kunne få den defekte retur for at de kunne komme evt fejl til livs hvis der opstod nogle............

Sph import som er importøren sagde at de havde flere tilfælde af at motorblokken var flækket ved brug af kikstarteren, og efter min mening er blokken simpelthen for tynd lavet i udførelsen.

Da jeg spurgte om han ville sende en ny sagde han nej, fordi så ville jeg jo bare have en ny igen i næste uge, noget frækt at sige.

Har selvfølgelig snakket med forbruger nævnet og de siger jeg står stærkt i min sag fordi de sendere forkérte dele som enten er forkert i farve og ikke svarer til det jeg har købt eller at delene dlet ikke er til den model.. og at de har haft 2 chancer til at udbedre fejlene og efter der kan jeg kræve ombytning til ny eller pengene retur. og at den mail han har sendt mig, med at skal kunne sælges som ny igen er ulovligt.. men desværre kommer sagen nok til at tage langtid men på den anden side skal man behandle folk ordentligt og sætte sig ind i reglerne og selv bare lave sine egne regler. og at den mail han har sendt skulle jeg ikke sende den retur fordi han ikke har bekræftet at han vil sende pengene retur eller ombytte den...

Konen kører på yamahaen så jeg må så op på min jernhest igen og træde derud af.. håber på der måske er nogle herinde der havde et godt forslag til hvad der kan gøres.....
Svar
#4
Min yamaha neos har altid startet også om vinteren, men tror du har ret i at man nok skal passe på med at købe en for billig scooter.

Men syndes det er rigtig surt når man håber på at få en scooter man kan køre rundt på og den så ikke virker og at den så har så mange fejl. spurgte netop hvor meget erfaring de havde og om de havde oplevet nogle børnesygdomme med den, men det havde de ikke.

og var der noget med den som gik i stykker efter kort tid ville jeg få en ny så de kunne få den defekte retur for at de kunne komme evt fejl til livs hvis der opstod nogle............

Sph import som er importøren sagde at de havde flere tilfælde af at motorblokken var flækket ved brug af kikstarteren, og efter min mening er blokken simpelthen for tynd lavet i udførelsen.

Da jeg spurgte om han ville sende en ny sagde han nej, fordi så ville jeg jo bare have en ny igen i næste uge, noget frækt at sige.

Har selvfølgelig snakket med forbruger nævnet og de siger jeg står stærkt i min sag fordi de sendere forkérte dele som enten er forkert i farve og ikke svarer til det jeg har købt eller at delene dlet ikke er til den model.. og at de har haft 2 chancer til at udbedre fejlene og efter der kan jeg kræve ombytning til ny eller pengene retur. og at den mail han har sendt mig, med at skal kunne sælges som ny igen er ulovligt.. men desværre kommer sagen nok til at tage langtid men på den anden side skal man behandle folk ordentligt og sætte sig ind i reglerne og selv bare lave sine egne regler. og at den mail han har sendt skulle jeg ikke sende den retur fordi han ikke har bekræftet at han vil sende pengene retur eller ombytte den...

Konen kører på yamahaen så jeg må så op på min jernhest igen og træde derud af.. håber på der måske er nogle herinde der havde et godt forslag til hvad der kan gøres.....
Svar
#5
Bare send det tunge skyts i stilling, så du kan få alle dine penge retur. Forbrugerklagenævnet kan hjælpe her og evt også en tur i retten, hvis ikke du får dine penge. Og en noget dårlig respons fra det firma må man sige, ikke særlig kundevenlig?? Men find da en brugt Neos, hvis ikke der er penge til en ny?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet, så kan du også deltage i julekonkurrencen. :)

#6
Sur oplevelse! Kan kun tale varmt for min "billige kina scooter", Listo, når man tænker på den billige pris.
Synes det er ok at købe billigt, man skal nok bare holde sig fra de små "amatør"-ligende forhandlere, der på meget kort tid gerne vil vokse sig store.

Hvis man feks. søger på Lindberg så finder man kun gode og positive oplevelser hos dem.
Svar
#7
Det er lige præcis det problem, jeg roder med lige nu.

Jeg skal have fundet en forhandler/værksted her i de nærmeste forstæder af storbyen, der ikke har et råddent ry. Ikke nemt, lader det til!
Og så skal han naturligvis også have en maskine, jeg gerne vil købe!

Der er så det, at nogle bikse er så nye på markedet, at de endnu ikke har skabt sig hverken det ene eller det andet.
Svar
#8
Ja problemet er jo hvis butikken ikke følger købeloven, Scootergårdens chef som jeg har talt med har hvergang sagt til mig at han er lige glad med købeloven og de har lavet deres egen lov... det er ikke normalt...

Det andet problem er også at sph import som er den danske importør af pexma heller ikke mener den skal ombyttes, da det kun er små fejl, og de siger begge steder jeg er urimelig og ikke kan behandle folk på den måde som jeg gør, alt jeg har sagt på en venlig måde er så må jeg køre en sag.

Ville egentlig gerne have e pexma igen når jeg har vundet sagen, men ikke hvis der kun er sph import der importerer den, få de vil ikke ombytte en scooter tll deres forhandler...

Men om importøren vil ombytte eller ej er egentlig ikke mit problem men scootergårdens, men de ville have jeg skulle snakke med importøren om det, det hele er bare så råddent, men står heldighvis rigtig godt i min sag, og ingen tvivl om jeg nok skal vinde den, men det er tiden som sagen kommer til at tage der er lidt træls for så har jeg ikke noget at køre på imellem tiden...

har også kun hørt godt om lindberg motor
Svar
#9
en enkelt kommentar, fra importørens side...

vi har flere gange tilbudt at udbedre de fejl scooteren har, kunden skal blot indlevere scooteren til rep. der hvor han har købt den, rigtigt at der har været fremsendt nogle dele til kunden selv, men han magter ikke at selv udbedre de fejl der er, ikke at jeg dermed mener kan ikke kan finde ud af at skifte delene, men at der sandsynligvis er andet til årsag for fejlene, dette kræver fejlfinding og rep på proffesionelt værksted.
men så længe kunden nægter at indlevere scooteren til rep på værksted, så kan vi simpelthen ikke hjælpe ham.
det er jo let at bare sige det er noget møj, men hvad med bare en enkelt gang at følge de råd vi giver? vi vil jo så gerne hjælpe så scooteren er som forventet... det kræver jo så bare at vi fysisk står med den, lidt svært at fejlfinde og skrue på noget man ikke har foran sig...

men god jul...
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet, så kan du også deltage i julekonkurrencen. :)

#10
Anonymous Skrev:en enkelt kommentar, fra importørens side...

vi har flere gange tilbudt at udbedre de fejl scooteren har, kunden skal blot indlevere scooteren til rep. der hvor han har købt den, rigtigt at der har været fremsendt nogle dele til kunden selv, men han magter ikke at selv udbedre de fejl der er, ikke at jeg dermed mener kan ikke kan finde ud af at skifte delene, men at der sandsynligvis er andet til årsag for fejlene, dette kræver fejlfinding og rep på proffesionelt værksted.
men så længe kunden nægter at indlevere scooteren til rep på værksted, så kan vi simpelthen ikke hjælpe ham.
det er jo let at bare sige det er noget møj, men hvad med bare en enkelt gang at følge de råd vi giver? vi vil jo så gerne hjælpe så scooteren er som forventet... det kræver jo så bare at vi fysisk står med den, lidt svært at fejlfinde og skrue på noget man ikke har foran sig...

men god jul...

Hvis jeg fik dette smidt i hovedet som Langeland påstår:
"Scootergårdens chef som jeg har talt med har hvergang sagt til mig at han er lige glad med købeloven og de har lavet deres egen lov."
- Så ville jeg nu også lige vente med at give scooteren væk, man vil jo nødig betale unødvendige regninger fordi "chefen" har stor ståhej på. (Hvem sagde MC-hjørnet?)

Det ville da være rart med en løsning, både for Langeland men også for Jer, da negativ omtale i denne branche meget hurtigt når rundt.
- For hvem vil spare 200kr,- ved at købe en Pexma scooter hvor omtalen af importør og forhandler er dårlig, når man kan købe tilsvarende hos forhandlere der bliver rost til skyerne?

Jeg håber da at Langeland vil tage kontakt til Jer, hvor I så får scooteren og forhåbenligt er fejlene udbedret, når Langeland får den tilbage.

Med venlig hilsen og glædelig Jul
Stig Sørensen
Svar
#11
Til importøren, det kan jo ikke pase at scootergården vil have jeg skal kontakte dig for at få dele til scooteren, og når jeg så kontakter dig så sender du motorblok i en forkert farve, tror ikke mange herinde ville være tilfreds med at købe en ny bil og så få skiftet den ene bil dør i en anden farve fordi den er i stykker. men det er jo ikke kun motor blokken hvor kikstarteren er monteret i. det er også blinklys der virker periodisk, tank måler, klap ved bagagerum som scootergården sendte var en forkert, blev igen henvist til importøren, og importøren sagde det havde han ikke noget med at gøre da han ikke havde sendt den til mig, og scootergården siger at det er importøren jeg skal snakke med for det er ham der har sendt den til scootergården. og importøren sagde det det med motorblokkens farve jo var lige gyldigt, det er det så ikke for mig når det efter 1 uge går i stykker. og en anden ting er, at scootergården ville have jeg selv satte delene på... de fleste kan sgi finde ud af at montere et batteri og motorblok og klap i bagare rum.... det var det jeg blev bedt om, men man kan ikke montere noget som ikke passer til scooteren...

Så efter der har væet sendt dele af 2 omgange så har der været 2 forsøg på at afhjælpe mine fejl. og det har stadig ikke hjulpet. derfor beder jeg om en ombytning til en ny scooter eller pengene retur så jeg kan købe den et andet sted. ifølge købeloven. og jeg har tjekket det og blevet råd og vejlet af forbrugerstyrrelsen som siger jeg har ret til pengene retur eller en ny scooter samt jeg ikke skal betale for fragt af scooteren.

Med den mail han har sendt til mig, tør jeg ikke sende den afsted og forbrygerstyrrelsen holdning er jeg skal køre en sag, hvor de sender en syn og skønsmand ud...

De fleste ville ikke være tilfreds med at købe en ny scooter og ikke have mulighed for at kunne køre på den samt skal betale fragt og omkostninger for at få den til at køre..

Hvis den havde været købt og afhentet i en butik skulle jeg selv have afholdt fragten, men da den er købt over nettet så gælder der andre regler. bla. jeg ikke skal stå for fragten.

Alt jeg beder om er at få en ny scooter så jeg kan komme ud og køre.. og inte vente på reperationer og ikke betale fragt for at få repareret en scooter som er defekt for det er omkostnig for mig. samt få en scoter retur med uoginale dele samt dele i forkerte farver.. derfor en ny scooter eller pengene retur hvor svært kan det være...

Det med jeg ikke magter at udbedre fejlene viser endnu engang lidt om jer....

for motorblokken har i jo haft mange tilfælde af der er flækket og da jeg sagde det var sket så vidste du nøjagtigt hvor det var flækket henne... og sætte klappen på under sædet.. passer jo ikke til min model......
Svar
#12
Men kort vil jeg sige, at ifølge forbruger styrrelsen kan jeg bruge fortrydelses retten og selv afholde fragten og så få pengene retur.

Få den repareret men så skal scootergården afhente den, og det ville de ike men istedet for sende delene, og det var så okay men regnede ikke med at få dele som ikke passede eller i forkert farve

men efter de 2 forsøg på udbedring af fejlene har jeg krav på at få en ny, problemet er de ikke vil afhendte den, hverken ved ombytning eller reperation vil de afhendte den.. der problemet blandt andet ligger, og kan ikke se hvorfor det er så svært at sende en ny det er trods alt en stor belastning for mig at få noget der ikke virker og jeg så selv skal skrue på den og bruge tid på den samt skal hen og sende dele retur og igen vente på at få nogle nye der passer..

Samt at scootergården vil sælge scooteren som ny igen hvis de tager den tilbage.. alt sammen ikke lovligt... kan kun opfordre importøren og scootergården til at komme i omdrejninger for ellers bliver der en sag da jeg ike vil finde mig i denne behandling. Husk på har kun haft den i 1 uge og kørt 2 ture på den. og bagare rum klap var brækket ved leveringen. men scootergården vælger så at sende klap og batteri samlet, da de mener det er batteriet der er problemet til den ikke vil el starte...

det har dog hjulpet lidt efter jeg har haft ladet batteriet helt op.

men send mig dog en ny, så er sagen ude af verdenen og jeg kan komme ud og køre.
Svar


Forum spring: