Søg Garagen Hej Gæst! Register

Afstemning: Vedl.-frit batteri, tændrør og lidt ledningsarbejde hos aut. forhandler for kr. 249,00 Er det.:
Dyrt
Normalpris
Billigt
[Vis resultater]
 
 
Kymco Super 9 - sidste nye værkstedsrygter
#1
Hey der

Så gad jeg ikke startproblemerne mere og kørte ned til min aut. Kymco-mek og fik skiftet tændrør og batteri.

Ved samme lejlighed fortalte jeg ham hvordan han iflg. indlæg herinde kunne fjerne hele eller dele af begrænsningen i CDI'en.

Pris for batteri, tændrør, lednings-roderiet og timeløn, ialt kr. 249,00

Herefter kørte jeg lidt rundt i byen 10 minutter og som aftalt, vendte jeg tilbage for at give ham en rapport om resultatet.

Resultat.: ingenting!

Ikke mere træk, ikke højere topfart, men da der ingen skade var sket, lod vi være med at sætte ledningen tilbage.

MEN nu til noget lidt mere interessant. Han fortalte mig, at Kymco selv, hvis forhandleren spurgte, har en løsning til at fjerne begrænsningen. Det går ud på at bore et lille hul et helt bestemt sted i CDI'en og dermed kortslutte et kredsløb. Dog ville han ikke selv gøre det, da det skulle gøres uhyre præcist.

Nogen der ved mere om det?

Derudover mente han ikke det var risikoen værd, da de allerede havde bestilt ubegrænsede CDI'er til leverering i løbet af Februar. Pris kr. 499,00 Grin
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet, så kan du også deltage i julekonkurrencen. :)

#2
Det lyder alt for for billigt Fortvivlethock: De 249,- er alene det, et batteri koster hos thansen eller godt og vel en halv timeløn!

Nu er cdi'erne til Kymcos 2- og 4-taktere ikke de samme, men tricket med at save en skrå rille i cdi'en til 4-takteren på undersiden (den hvor stikkene sidder på) på den korte led (modsat stikkene) på midten ca. ½ cm ind og ned, har været beskrevet før herinde af Walker. Om det også virker på cdi'en til din 2-takter, skal jeg lade være usagt, så derfor ville jeg nok foretrække, at investere i en ny udroslet cdi, specielt til din model :wink: Og husk, ikke noget med at sætte en udroslet cdi i, før du har fjernet begrænsningen i vario. En udroslet cdi, giver ikke bedre accelleration, den kan kun give lidt højere topfart, såfremt din motor kan trække flere omdrejninger, end cdi'ens begrænsning er sat til.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#3
Ja, jeg betalte kun for batteriet, det var den besked mekken gav ekspedienten Grin

Det ville jeg da ikke brokke mig over.

Men se afstemningen (jeg har jo noget kørende med de svagt formulerede afstemninger), der kan du se at 1 faktisk har stemt at det var normalprisen, hvilket både du og jeg ved det bestemt ikke er!

Griner
Svar
#4
Ja, det kunne være sjovt at høre, hvem det er, der har stemt "normal pris", og på hvilket værksted, dette måtte være normalt :roll:
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#5
Prøv og se Alt om Piaggio Zip 4T - tråden, det vel nok det samme du snakker om. CDI'erne er nok bare ikke ens.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet, så kan du også deltage i julekonkurrencen. :)

#6
kragen Skrev:Ja, det kunne være sjovt at høre, hvem det er, der har stemt "normal pris", og på hvilket værksted, dette måtte være normalt :roll:

MIG Griner. :oops: En tyrkfejl.
Svar
#7
Jps Skrev:MIG Griner. :oops: En tyrkfejl.


Nåh ja. Hvem ellers. De betaler vel heller ikke moms nede på Lolland..
Svar


Forum spring: