Søg Garagen Hej Gæst! Register

Hvordan filen fikser man farten på en Honda CD/Dax motor?
#1
Sådan en firtakt motor hvor f.eks plumben er fjernet, hvordan dælen kan man lave et "panserværn" på den når der ikke er CDI tænding, nogen som har en god ide?
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Lund Skrev:Sådan en firtakt motor hvor f.eks plumben er fjernet, hvordan dælen kan man lave et "panserværn" på den når der ikke er CDI tænding, nogen som har en god ide?


Det er nok svært, på sådan en gammel svend. Men måske kan du finde noget om det her?(på engelsk).
Honda Dax.
Svar
#3
Jps Skrev:Det er nok svært, på sådan en gammel svend. Men måske kan du finde noget om det her?(på engelsk).
Honda Dax.

Ja jeg ved det ikke, der må være en måde, tak for linket.
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
#4
Du trækker bare chokeren... :P
Svar
#5
Energy Skrev:Du trækker bare chokeren... :P

Ja det er jo en mulighed Smil. Men kan en fartbegrænser til scooter ikke bruges på en Dax??
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Jps Skrev:
Energy Skrev:Du trækker bare chokeren... :P

Ja det er jo en mulighed Smil. Men kan en fartbegrænser til scooter ikke bruges på en Dax??

Kun hvis den har cdi tænding.
Svar
#7
Energy Skrev:Kun hvis den har cdi tænding.

Godav smed, kan de der totaktsfartbegrænsere bruges til CDI tænding på en firtakter?
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
#8
Energy Skrev:Du trækker bare chokeren... :P

Nu er det mange år siden jeg har pillet i Honda, meeeeen kan det nu også passe den kan dræbe den så meget? Er det en spjældchoker?
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
#9
Den sidste CD'er jeg for nylig havde mellem benene havde en 90cc lisensmotor på, og den kunne nemt kvæles til at køre som en lovlig 30'er, når spjældchokeren blev delvis lukket, den kunne så bare ikke holde tomgang medmindre man gav lidt gas.

Der er vist noget halløj med at 2T og 4T motorer ikke bruger den samme type cdi-begrænser. Men en 4T kan self begrænses den vej hvis den har en cdi.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Energy Skrev:Den sidste CD'er jeg for nylig havde mellem benene havde en 90cc lisensmotor på, og den kunne nemt kvæles til at køre som en lovlig 30'er, når spjældchokeren blev delvis lukket, den kunne så bare ikke holde tomgang medmindre man gav lidt gas.

Der er vist noget halløj med at 2T og 4T motorer ikke bruger den samme type cdi-begrænser. Men en 4T kan self begrænses den vej hvis den har en cdi.

Jeg ved der findes en cdi til cd 50 så den kan monteres, har du mulighed for at finde ud af hvilken form for begrænser der kan benyttes til en 4takt?
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
#11
Lund Skrev:Jeg ved der findes en cdi til cd 50 så den kan monteres, har du mulighed for at finde ud af hvilken form for begrænser der kan benyttes til en 4takt?

Ja, de nye kinesere m. Honda lisensmotorerene kører med en cdi.

Har ledt og spekuleret lidt, og jeg tror ikke rigtig der findes nogen justerbare begrænsere til 4T motorer, nok fordi de iforvejen kører med lavt rpm-tal, så der ikke rigtig er noget at hente ved at sænke omdrejningstallet et par tusind, den vil trække igennem alligevel og køre gearingen ret hurtigt ud.
Jeg ville nok hellere lave en slags mekanisk blokering af gassen (håndtaget fx.) så der ikke udvikles kraft nok til at den kan overkomme gearingen og dermed køre langsommere, det vil også sænke rpm-tallet en del, så den lyder tam og lovlig.
Svar


Forum spring: