Søg Garagen Hej Gæst! Register

Hvor kan man købe Honda Cub?
#1
Hej .

Jeg vil gerne vide hvor at man kan købe en Honda Cub. hehe . hvad koster sådan én, sådan cirka ? nogen der ved det ? Hjælp mig D
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Hej.

Der er en del på QXL i England og så dette link http://www.autotrader.co.uk, priserne variere meget, men til omkring 4000 kr får man en pæn en fra 80'erne, der er til at svare afgift af. De laves i 50, 70 og 90 cc og skulle næsten ikke være til at slide op. Det er forgængeren til Honda Innova og der findes nogle Cub kloner i DK bl. a. Loncin 110.
Mvh. Dan
Svar
#3
Hej.

Du kan ikke få Honda Cub'en/Græker-raceren i DK. Det nærmeste Honda laver som ligner Cub'en, er Innovaen - men den koster over 20k.

Hvis du gider hente en kinesisk kopi af Cub'en i Nordjylland, så sælger Auto85 den stærkt nedsat til den latterlige pris af 4.499,- + 1800,- i lev.omk.

Ja man tror squ det er løgn - 110cc luftkøl med el-start til under 5k!

Gå ind under MC og skroll 2/3 ned af siden - den hedder Loncin Venus 110, og er en tro kopi af Cub'en: http://www.auto85.dk/

Mvh.
At style en scooter, - er ligesom at sminke en gris...
Svar
#4
MoxRacing Skrev:Ja man tror squ det er løgn - 110cc luftkøl med el-start til under 5k!

Gå ind under MC og skroll 2/3 ned af siden - den hedder Loncin Venus 110, og er en tro kopi af Cub'en: http://www.auto85.dk/

Mvh.

Billigt! (man skal da vist snart investere i mc-pap)
Tidligere Aprilia Habana Custom-ejer, forhåndværende Puch Maxi-ejer, men nuværende Piaggio Fly-ejer og Himmerlænding i eksil i Vendsyssel ;)
Svar
#5
Det var da en god idé Jensen - men du kan vist godt nøjes med det lille MC-pap. Cub-klonen lover ikke mer end 80 på toppen, - til gengæld er den udstyret med skiver både for og bag!

Ja det er squ et røverkøb til den pris, - og man kan få meget tuningsgejl til Cub'en i England, endda til rimelige priser. Fortvivletuperman:

Mvh.
At style en scooter, - er ligesom at sminke en gris...
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Jeg kørte på sådan en da jeg boede på Filippinerne.

Dernede hedder den Honda Wave, og fåes i 110 ccm med tromlebremser, og 125 ccm med skivebremser.

Den har en meget blødere motorgang end min Regal Raptor 150. Og når man lige har vænnet sig til at skifte gear uden brug af kobling (især skal man passe på ikke at geare ned for tidligt) så er den letkørt. Den har en lille smart finurlighed. Du kan sætte den i frigear direkte fra 4. gear (er højeste gear) så hvis du skal stoppe ved f. eks. rødt lys behøver du ikke at skulle ned gennem alle gearne.

Dog har den også et par ulemper.

Tanken er kun på 3,5 liter (så vidt jeg husker) så selv om den kører langt på literen, skal du hen og tanke op temmelig ofte.

Og topfarten er kun 80 km/t. På Filippinerne var det okay, da de fleste veje dernede alligevel ikke indbød til at køre mere end 50-60 km/t.
Men her i landet vil man nok komme til at føle at man sinker trafikken hvis man bevæger sig ud på de lidt større veje. Den følelse har jeg allerede med min 150 ccm sommetider.

På den anden side - til en pris på kun kr. 4499,- plus levering, kan man vel være ligeglad med om BMW-drengene og de stressede lastbilchauffører sommetider må køre nogle hundrede meter bag dig med 80 km/t før de kan overhale.

Heck.........jeg får faktisk helt lyst til at købe en.
Er der nogen som vil købe en let brugt Regal Raptor 150, monteret med fodplader fra Spydermodellen. lædersidetasker og værktøjstaske, samt gearet op med større tandhjul foran. Passet og plejet som et lille barn.

DAVE
Svar
#7
Jeg må indrømme at jeg også lige er blevet varm på Cup-kopien..!

Cup'en skulle jo være den mest holbare motorcykel til dato, og køre en 80-90km/l?
Kan Loncin'en præstere det samme?

Hvis den kan det så vil jeg have mig en Loncin som vintercykel. Kæresten flytter nok snart hjem til mig så kan hun få min Listo at fræse rundt på ;-)
Svar
#8
Var det ikke noget med en Haojin HJ125 til vinterged?

http://bikedanmark.dk/mc7.htm

5990 kr incl moms. Kædekasse og tromlebremser - perfekt som vinterpede, og prisen er jo meget attraktiv. Se nederst på siden for specs.

Jeg har ikke ligefrem hørt positivt om Loncin'en. Jeg har været til Åbent Hus hos Auto85 ude i Nøvling - og de siger ligeud at Venus'en ikke kører en dag over 75, medmindre det er ned af Møns Klint. Gearkassen skulle heller ikke ligefrem være god, bl.a. fordi det er en cirkulær kasse - d.v.s ikke som på en MC. Den skulle gå 30-35 km/l.

På Loncins side http://www.loncin.dk/_PAGE10.htm står der max speed 78 km/t - og 3,5 liters tank - det var sku ikke meget.

[Image: hex0.gif]
Svar
#9
Topspeed er lidt underordnet for mig, skal kun bruges i by.
Men benzøkonomien er ikke tilfredsstillende for den type 4takts motor IMO.
Og som du er inde på med tankkapaciteten kan man ikke gøre andet end at tanke hele tiden.

Jeg tror jeg tanker min Listo én gang i måneden og det er det.
Det er dælme rar Grin
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Hey Stig - det du skal huske på er, at når topspeed kun er 78 km/t er det max ydelse - d.v.s. op af en bakke i Randers hvor du må køre 60 kan den måske have svært ved at holde bare 55 km/t... og er der så modvind, ja, endnu sløvere.

3,5 liter og 30-35 km pr. liter ville betyde en tankning for hver 80-90 km. Det er konstant og så igen. Og så alle de slatter karb-sprit man skal køre rundt og hælde på om vinteren...

Jeg tror du ville være mere tilfreds med en rigtig MC type - sådan en som HaoJin'en, som du kører nøjagtig ligesom din Kawa...

Du har ikke overvejet at købe en 80ccm cylle og proppe på Listoen? :wink:
Svar
#11
Den jeg havde i Filippinerne stod der godt nok Honda på, men jeg er temmelig overbevist om, at den ikke kom fra japan.
Sandsynligvis licensproduceret i Vietnem, Taiwan, eller lignende sted.

Om man så tror kvaliteten er meget anderledes på sådan en, end en kineserkopi, er vel en tros sag.

Her er imidlertid et par facts:

Jeg kørte ca. 5000 km på den.
Reparationer: ingen
Service arbejde: 2 gange olieskift. Et nyt luftfilter (meget kørsel på grusvej) 1 gang ventiljustering. 1 gang kædestramning (bemærk helt lukket kædeskærm, hvilket har meget stor betydning for kædens holdbarhed) 1 gang karburator rens og justering. 1 nyt batteri (på garantien).

Jeg overlod den til min nu ex-svoger, som stadig kører på den. Den har nu kørt et ukendt antal kilometer (da speedometerkablet knækkede og han ikke ville ofre penge på et nyt). De kører jævnligt både 2 og 3 personer på den, og siden jeg rejste har den ikke fået service - men kører, det gør den stadig!

Jeg kørte gennemsnitligt 38 km pr. liter (89 oktan eller noget i den stil) men det skal samtidig nævnes at farten sjældent kom meget over 60 km/t på grund af vejenes beskaffenhed.

Hvad jeg særligt godt kunne lide:
Kørestillingen som er meget afslappet.
Gearskifte uden brug af kobling, og mulighed for at skifte direkte fra højt gear til frigear.
Den helt lukkede kædeskærm.
Og i særdeleshed den rolige og bløde motorgang, som er enestående for en encylindret maskine.

Hvad jeg ikke kunne lide:
Den lille tank på kun 3½ liter (heldigvis har den en nogenlunde præcis tankmåler indbygget i speedometeret)
En speedometer topfart på 82 km/t (sandsynligvis kun ca. 75 reelle km/t)
her har man dog ligesom på alle de andre små motorcykler mulighed for at geare den lidt op. Men en reel topfart på meget over 80 km/t skal man ikke regne med.

DAVE
Svar
#12
Hej.

Lidt links til Cub sider.

Flere oplysninger, samt flere links

http://www.velodrome.com/HondaC70/HondaC70.html

Noget af en rejse

http://www.honda50.cc/

Verdensrekorden og den øges stadig

http://www.gizmag.co.uk/go/5288/

Mvh. Dan
Svar


Forum spring: