Søg Garagen Hej Gæst! Register

Erfaring med Kymco Agility 50 - 30 km/t model
#1
Er der nogen herinde som har erfaring med Kymco Agility 50 - 30 km/t modellen? Overvejer kraftigt at købe en, men hvordan er den f.eks. i forhold til en PGO Hot 50, som ligger i samme prisklasse?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Altså..
Jeg benytter et sådan dyr, og har efterhånden tilbagelagt 3500 km derpå siden påske 2006. Under stort set alle mulige forhold, når man ser bort fra en manglende vintersæson. I fuldt lovlig stand vel at mærke, selv om det vist ikke er velset herinde Smil ?
Jeg gav 9.995 for den i sin tid. Har listeprisen ændret sig, eller er 'Hot'en faldet? (Kender den praktisk taget kun af navn :oops: )

Maskinen dækker glimrende mit nuværende behov på de københavnske gader, veje og cykelstier. Max hastighed på 33-34 km/t. Ude på landevejen forekommer det dog en anelse langsomt.

Økonomien var på 39-40 km/l op til 3000 km eftersyn, hvor man skiftede tændrør og ruller, samt justerede dit og dat.
Siden har økonomien i bedste fald ligget på 36 km/l.
Jeg har imidlertid netop fået 100% originalt specificerede ruller i, så en forbedring/forværring imødeses med bæven.

Ingen rust at spore endnu, men maskinen har også primært stået indendørs om natten. Ingen krom i modsætning til mange kinesere. Gedigent Taiwanesisk lakarbejde, ser det ud til.

Har senest dog sporet lidt startproblemer efter 1-2 nætter i det fri uden brug imellem. Ikke værre, end at maskinen starter, men det tager væsenligt flere sekunder på startmotoren. (håber aldrig at skulle starte på kick alene i den situation! Ked af det )
Kan have noget med fugt at gøre, men tændrør, -hætte og kabel er blevet renset og smurt ind i WD-40.

Største ulempe ved maskinen kan dog være, at den er relativt ukendt. Mit værksted ved i hvert fald ikke ret meget om de indre detaljer, eller vil i hvert fald ikke ud med dem.

Godkendte værksteder kan også ligge ret langt fra hinanden, når man kommer lidt uden for de større byer.
Svar
#3
Kymco bygger meget gode maskiner. De er svært godt skruet sammen, nogen gange endda så godt at man kan blive helt sur på dem. Min eneste anke ved agility er at den er for lille til mig, men mærket er helt i top.
TruckStar
Svar
#4
For lille? Jeg er 190 høj og vejer 105 kg. Ville den også være for lille til mig? Og er det så evt. bedre med en anden model eller andet mærke?
Svar
#5
Altså mit problem er at jeg kommer til at sidde midt imellem de to sæder, det er ikke spor rart. Der findes ikke moderne 4 taktere til store mennesker, desværre. Ellers skal jeg da ikke være bleg for at anbefale en super 9, det er nok en af de største knallerter herhjemme. Jps ville nok anbefale en Dr. Big Smil
Min Super 9 ligger også nogenlunde med samme km/l som en agility og trækker noget bedre.
TruckStar
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
T Skrev:Altså mit problem er at jeg kommer til at sidde midt imellem de to sæder, det er ikke spor rart. Der findes ikke moderne 4 taktere til store mennesker, desværre. Ellers skal jeg da ikke være bleg for at anbefale en super 9, det er nok en af de største knallerter herhjemme. Jps ville nok anbefale en Dr. Big Smil
Min Super 9 ligger også nogenlunde med samme km/l som en agility og trækker noget bedre.

Ja det ville jeg, men jeg kan også anbefale en Super9. Smil Den kan jeg sidde fint på, meeen sædet er alligevel en smule for kort til mig Ked af det.
Svar
#7
190 cm og 105 kg på en kymco er det samme som at køre på pocketbike næsten.. tror også en 30'er vil have svært ved at trække op af bakkerne
Svar
#8
nu ved jeg ikke meget, men da jeg skulle købe scooter prøvede jeg en beta ark som viste sig at være for lille oxo en peugeot vivacity og speedfight og andre mærker. jeg er ikke ualmendelig høj 188 og tæt på de 105 lette kg.
jeg fik af vide at en peugeot elyseo eller en Gilera runner ville være gode vedr. ens ben haha jeg kunne ikke dreje for mine ben på de små scooter
og fik oxo af vide ja bare sæt dig på bagsædet, men hvor sjovt er det.
jeg købte en peugeot elyseo og er indtil nu glad for den der er plads nok.

dunno om det var en hjælp :roll: men det lættede lidt på mit hjerte Smil
Svar
#9
Hvad jeg kan forstå på dette er, at Kymcoén bliver for lille til mig, og at det nok mere er en PGO Dr.Big jeg skal kigge efter. Hvordan er optrækket og benzin-økonomien på en sådan? Og hvad kan den kører hvis man piller skiven? Vi taler selvfølgelig stadig om en 30 km/t model.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
MB Skrev:Hvad jeg kan forstå på dette er, at Kymcoén bliver for lille til mig, og at det nok mere er en PGO Dr.Big jeg skal kigge efter. Hvordan er optrækket og benzin-økonomien på en sådan? Og hvad kan den kører hvis man piller skiven? Vi taler selvfølgelig stadig om en 30 km/t model.

Min big kører for tiden 29,5 km/l(med let tun). Optrækket i lovlig stand er rimeligt og benzinforbruget dårligt, på grund af for høje omdrejninger i lovlig stand(typisk omkring 8-9.000 omdr).
Med pillet skive skulle den kunne køre omkring de 50 km/t, måske lidt mere (alt efter tilkørsel).
Svar
#11
Altså jeg synes også du skal prøve en Kymco Super 9.
Jeg ligger på omkring 40 km/l og holder 60 med en pillet skive. Når jeg får fikset blindrøret(læs svejset) skulle den gerne snige sig op på 70-75 kmt, hvilket er usædvanligt for almindelig afdrosling.
TruckStar
Svar
#12
Var der ikke en herinde på en Keeway, der også lå på en ganske god økonomi?
Eller var det dig T?

Hvorfor skiftet?

Edit:
Noget med det med startproblemer/udsætning, var det vist?
Måske værre end først antaget?

Min agility sætter ikke ud, den er bare lidt svær at få i gang i fugtigt vejr.
Svar


Forum spring: