Søg Garagen Hej Gæst! Register

Holy Makaroni... its Dead
#1
hey folkens, jeg har købt en brugt Yamaha Aerox 45, som var lige lovligt meget tunet, 120km/t og gik på baghjul! har kørt på den ca 2mdr, og så skete det forfærdeligt!! jeg gik ud og startede svinet, og kørte ca 100M og så sagde det Bing-Boing og så holdte jeg pludselig stille som da jeg starte den Ked af det det viste sig så at mit Athena Evo tun var futtet at fordi jeg havde været en klovn og ikk hælde X-tra olie i Benzinen! der var røget et leje i krumpappen Ond fesent!!

nå men jeg besluttede mig så for at "køre god stil" ogg være en lovlydig og ansvarlig borger at købe nogle lovlige dele(cylinder,topstykke,karburator,leje udstønding) og satte så det på og hoppede på kickstarteren til jeg fik krampe i træbenet og fik den endelig igang Grin og den lød faktisk"sund og rask" men da jeg gav den gas ville den først trække ved 7000 rpm som da den var tunet, og det kan jeg jo ikk bruge til noget når jeg kan stå og holde den mens den er i fulde rpm :? der sidder en polini variomatic på den nu. behøver jeg at skifte hele varioen, eller kun ruller??

Håber i kan hjælpe mig gutter, hænger lidt med ørene, og tager bussen på arbejde Græder Ked af det Ked af det

Indlæg rettet lidt. JPS
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Jeg tror der sidder alt for lette ruller i den, så den tager alt for mange omdrejninger - den er sikkert rullet til tunet (3-4g) Polini Varioen er fin, omend ikke lovlig - men prøv med et sæt 7g ruller, og se om ikke det hjælper - eftf. hvis du mangler optræk, prøv med 6g, hvis du synes den stadigt tager for mange omd - så prøv med 8g.
Svar
#3
det vil sige at min polini vario er god nok som sådan? Smil har bestilt nogle 6g ruller for ha hørt at det skulle være standardvægt til en 45.. har også bestilt en racer vario med i købet og en ny rem, nu hvor jeg alligevel er i gang med at skifte...! de ruller der sidder i nu vejer seriøst ingen ting og kan da godt se at et par ruller i den størelse ikk er meget hver når den kun kører ca 50km/t... hvad er forskellen på en polini vario og en racer fra T-Hansen? :? har også fået en standart trykfjeder og nogle små fjedre til den bagerste remskive... skal de skiftes også, og har de indvirkning på optræk/fart??

tak for råd... de falder på et tørt sted Griner
Svar
#4
Det kan godt være at det er mig der er gal på den, men hvis du skifter til en anden type vario end standard kan du meget vel risikere at standard ruller ikke længere passer til?
PGO T-REX 110 (årgang '04), tidligere ejer af Kreidler Florett (årgang '77)

PGO > Giantco/CPI - nuff said :P
Svar
#5
ved det ikke... er helt "grøn" hvad det angår :-D
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Rullerne passer garanteret ikke over Og en T-hansen vario er der ikke meget ved. Din polini vario er klart bedst.
Der er garanteret en magnum trykfjeder bagerst. Koblingen vil så slå meget senerer til og det lavere moment du nu har er slet ikke nok til at få koblingen til at tage fat.
TruckStar
Svar
#7
hvis de ruller der følger med den nye racer vario ikk passer i den polini jeg har nu, ville det så være at anbefale at bestille forskellige rullere 5-7g hos protuna? så tingene måske harmonerede lidt sammen?? og ville det i samme omgang være smart at skifte trykfjederen kun? og ikk de små dimsedut fjeder? og hvilke dimsefjedre skal jeg vælge?? der fulgte 9 fjedre med-3 slags

håber i kan hjælpe mig! hader at køre med bus:-(
Svar
#8
Du skal ihvertfald skifte trykfjedderen. Det er svært at sige om du skal skifte trimfjederen da vi jo ikke ved om de er skiftet. Men hvis du skal putte nye i skal det være de slappeste. Og ja hvis du bestiller ruller så bestil som du siger så du kan prøve dig frem med 5, 6 og 7 gram.
TruckStar
Svar
#9
det lyder rigtigt godt... vil skifte min variomatic og trykfjedren bag på, og se hvor langt jeg når med det :-D og så bestiller jeg lige ekstra ruller hjem, så jeg kan vudere hvad den kører bedst med...
1000 tak for råd, det har helt sikkert været en god hjælp...

skriver hvis der er noget jeg er i tvivl om!!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
har lige ventet 1 uge på ny vario hos T-Hansen og bedte dem om at give mig pengene tilbage fordi de havde lovet mig den hver dag i en uge!! overvejer om jeg kan smide 6-7g ruller i min polini?? vil det have en god effekt på en lovlig motor?? hvis jeg skifter til lovlig trykfjeder
Svar
#11
er sgu træt af at T-Hansen ikk har styr på noget som helst! og ikk nok med det så har jeg skulle gå 2km hver gang for at checke om de havde den...!! 2*5 er 10km for ingen ting!!! de er efter min mening nogle amatører!! svendborg-afdelingen!! sikke et ros!!! de har jo ansat nogle 16-18 årige der ikk ved hvad de sælger hahaha... sikke da en fedtbiks
Svar
#12
Lad være med at købe scooterreservedele derude - de holder ikke ret godt. Jeg har fået ødelagt en vario pga deres dårlige stumper.

Køb en original ved en rigtig scootermekker.
Svar


Forum spring: