Søg Garagen Hej Gæst! Register

Problemer m. Jog R
#1
Først og fremmest er jeg helt ny herinde, så pænt goddav til jer alle samme..

Men vidre til mit/mine problemer:

Jeg købte for 1,5 mdr siden en Jog R brugt (9000 km), da jeg købte den havde den en Malossi cylle (ved ikke hvilken slags), en Dell'orto 21 karbu (dyse: 90) , tun variator, lettere ruller, power luftfilter, Top performance udst.
Da jeg købte den kørte den lige under de 50 før den begyndte at "hakke" og ikke tage imod mere gas.. Dette sagde køberen var fordi at den fik for meget benzin og druknede.. Så han rådte mig til at købe en 85 dyse og sætte i, det skulle løse problemet..

Jeg købte så en 85 dyse og satte den i. Og kunne hurtigt konstatere at det ikke havde hjulpet, tværtimod, nu kørte den 45 før den begyndte at hakke.

Så snakkede jeg med nogle andre dudes, og de grinte højt da de hørte jeg havde sat en mindre dyse i.. de anbefalede mig at sætte en 100 i, det gjorde jeg så. Og nu kører den 50 igen før den hakker..

Men jeg synes jo slet ikke den skal hakke på noget tidspunkt.. hvis jeg bare giver den fuld gas lige fra starten, så kommer den op på 55 også ryger den ned på 50 igen, men voldsomme hak, og hvis jeg bare giver den yderligere gas.. så kommer jeg helt ned på 35-40 :S

Også når jeg kører ned af bakke kommer den ikke over 50, dette tyder lidt på der sidder en begrændsning et sted.. og jeg tror lidt det kan være udstødningen hvor den ikke kan slippe af med luften.

Desunden har den svært ved at starte, virker ikke på el-starter.. og ikke på kick-starter.. man skal pille luftfilteret af og sætte 2 fingre for hullet før man kan starte den med kick.. dette er vel fordi den får for meget luft..

Men altså hoved problemet er det med de 50 km/t - så hvis der er nogen som har prøvet noget lignende så vil jeg meget gerne høre fra jer!

- over and out
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet, så kan du også deltage i julekonkurrencen. :)

#2
Velkommen til Samustar

Jeg ville til en start smide det powerluftfilter a' H. til.
Det suger vand og andet skidt ind i karburatoren. Så den trænger sikker til en rensning.
Svar
#3
kan det være grunden til det?
Svar
#4
samustar Skrev:kan det være grunden til det?

Ja det er min erfaring, eftersom jeg "hænger ud" Smil på et scooterværksted, og hører meget om de filtre.

*Edit*
Kom lige til at tænke på, at din tændspole/stator/stelforbindelse muligvis er defekt i forbindelse med det hakkeri?
Svar
#5
Okay, Jeg tror jeg køber et nyt luftfilter, nogle anbefalinger?..
Jeg tror også jeg køber et andet tændrør, nogen siger det måske kan være derfor.. og til sidst et nyt choker kabel, så den kan starte uden at skulle pille luft filteret af..
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet, så kan du også deltage i julekonkurrencen. :)

#6
samustar Skrev:Okay, Jeg tror jeg køber et nyt luftfilter, nogle anbefalinger?..
Jeg tror også jeg køber et andet tændrør, nogen siger det måske kan være derfor.. og til sidst et nyt choker kabel, så den kan starte uden at skulle pille luft filteret af..

Brug det originale luftfilter, det virker hver gang Smil. Og et nyt tændrør ville sikkert også hjælpe.
Svar
#7
okay, jeg har ikke orginalt filter lige pt. men køber bare et..

hvordan med tændrør, er det et du kan anbefale?
Svar
#8
samustar Skrev:okay, jeg har ikke orginalt filter lige pt. men køber bare et..

hvordan med tændrør, er det et du kan anbefale?

Jeg bruger selv NGK B9HS(sportstun). Det er muligt det kan bruges til din opsætning?
Svar
#9
samustar Skrev:Først og fremmest er jeg helt ny herinde, så pænt goddav til jer alle samme..

Men vidre til mit/mine problemer:

Jeg købte for 1,5 mdr siden en Jog R brugt (9000 km), da jeg købte den havde den en Malossi cylle (ved ikke hvilken slags), en Dell'orto 21 karbu (dyse: 90) , tun variator, lettere ruller, power luftfilter, Top performance udst.
Da jeg købte den kørte den lige under de 50 før den begyndte at "hakke" og ikke tage imod mere gas.. Dette sagde køberen var fordi at den fik for meget benzin og druknede.. Så han rådte mig til at købe en 85 dyse og sætte i, det skulle løse problemet..

Jeg købte så en 85 dyse og satte den i. Og kunne hurtigt konstatere at det ikke havde hjulpet, tværtimod, nu kørte den 45 før den begyndte at hakke.

Så snakkede jeg med nogle andre dudes, og de grinte højt da de hørte jeg havde sat en mindre dyse i.. de anbefalede mig at sætte en 100 i, det gjorde jeg så. Og nu kører den 50 igen før den hakker..

Men jeg synes jo slet ikke den skal hakke på noget tidspunkt.. hvis jeg bare giver den fuld gas lige fra starten, så kommer den op på 55 også ryger den ned på 50 igen, men voldsomme hak, og hvis jeg bare giver den yderligere gas.. så kommer jeg helt ned på 35-40 :S

Også når jeg kører ned af bakke kommer den ikke over 50, dette tyder lidt på der sidder en begrændsning et sted.. og jeg tror lidt det kan være udstødningen hvor den ikke kan slippe af med luften.

Desunden har den svært ved at starte, virker ikke på el-starter.. og ikke på kick-starter.. man skal pille luftfilteret af og sætte 2 fingre for hullet før man kan starte den med kick.. dette er vel fordi den får for meget luft..

Men altså hoved problemet er det med de 50 km/t - så hvis der er nogen som har prøvet noget lignende så vil jeg meget gerne høre fra jer!

- over and out

Meget slidt cylinderkit kan lave de numre du beskriver med startbesvær samt udsættere ved fuld gas. Hvis man f.eks har et kit der har varmesat sig så stempelringen sidder fast på stemplet, skyder den ud af udstødningen når man forsøger at starte, hvis man får gang i den kan den lave udsættere i massevis.
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet, så kan du også deltage i julekonkurrencen. :)

#10
cylinderen har siddet på under de sidste 1200 km.. så den burde da ikke være så slidt
Svar
#11
samustar Skrev:cylinderen har siddet på under de sidste 1200 km.. så den burde da ikke være så slidt

Kommer så sandelig an på hvordan den er behandlet
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
#12
Lund Skrev:
samustar Skrev:cylinderen har siddet på under de sidste 1200 km.. så den burde da ikke være så slidt

Kommer så sandelig an på hvordan den er behandlet

Nemlig Smil. Hvis cylinderen har fået tæsk fra start a', altså uden nogen form for tilkørsel, så holder den ikke længe.
Svar


Forum spring: