Pexma
Anonymous
Gæst

Besked: #1
Pexma
Hejsa

Først vil jeg sige det er da et kanont forum det her .

Men kan ik finde så meget om pexma , skal nemlig hente 1 ny her i næste uge.
http://www.4takt.dk/product.asp?product=160&sub=6

Og vil jo gerne ha den til at løbe lidt hurtigere , og har læst jeg skal fjerne den skrue på karbu.

Vedr. cpi èn ved jeg ik om den er begrænset endnu , men hvis den er hvor køber jeg så en ubgrænset henne ?

Men hvad med rullerne i vario hvad størrelse har de hvis jeg skal købe dem og hvad mærke og G?

Hvad med udstødningen er der noget man kan pille ved der ?.

Vedr. tun nogen der kender et sted som sælger til pexma ?

Håber der er nogen med en pexma der kan svare på lidt a alle disse spørgsmål ;o)

Mvh alfus
19-08-2006 07:31
Citér
Adversering
City Scooter

Besked: #2
Re: Pexma
alfus Skrev:Hejsa

Mvh alfus
Hej "Alfus"!

Jeg synes lige at du skal kigge på dette her link (tilbud) - måske det kan friste?
http://www.cityscooter.dk samme scooter, samme begrænsninger...

Hilsen - Henrik
tidl. CityScooter.dk
19-08-2006 09:06
Citér
Anonymous
Gæst

Besked: #3
Mvh alfus[/quote]
Hej "Alfus"!

Jeg synes lige at du skal kigge på dette her link (tilbud) - måske det kan friste?
http://www.cityscooter.dk samme scooter, samme begrænsninger...[/quote]

Var rent faktisk os den jeg ville ha i starten men da jeg tjekkede hvilke forhandlere der var i ålborg området fandt jeg ingen kun http://www.peter-nielsen.com/ som havde service på dem iflg ham.
Men han var så forhandler af Pexma, og må indrømme at jeg er mest tryk ved at ha min forhandler i nærheden af hvor jeg bor .
Men ellers syntes jeg det er en skide flot model.

Mvh Alfus
19-08-2006 09:30
Citér
SLK
Admin

Randers
Besked: #4
alfus Skrev:Hejsa

Tillykke med den Fræk

Citér:Og vil jo gerne ha den til at løbe lidt hurtigere , og har læst jeg skal fjerne den skrue på karbu.

Der sidder måske en messingskrue under det sorte låg, ja.

Citér:Vedr. cpi èn ved jeg ik om den er begrænset endnu , men hvis den er hvor køber jeg så en ubgrænset henne ?

Pas, tag et kig i Tips og Tricks, der er en glimrende tråd ang. CDI'en.

Citér:Men hvad med rullerne i vario hvad størrelse har de hvis jeg skal købe dem og hvad mærke og G?

Køb hos din lokale MC/scooter pusher, typisk 50-100kr for en pakke.
16x13 er dimensionerne, og antal gram, ja, det er svært at sige.
Hvis bagfjederen er det samme som på en Listo vil jeg anbefale 6.5.
Men det viser sig at de der "Listo kopier" ikke er helt ens alligevel, så du må prøve dig lidt frem.

Citér:Hvad med udstødningen er der noget man kan pille ved der ?.

Ikke noget som vil give gevinst, kun mere støj - eller mindre :-)

Citér:Vedr. tun nogen der kender et sted som sælger til pexma ?

Beklager, ved kun at Fakta har tun til mit brød, ikke lige til en Pexma scooter Griner
Om det er muligt at voldtune en lille 3hk 4-takts motor ved jeg ikke, men den har i hvertfald næppe godt af det.
Men der er vist en enkelt eller to herinde der har haft held med det. Jeg kan desværre ikke hjælpe.

Citér:Håber der er nogen med en pexma der kan svare på lidt a alle disse spørgsmål ;o)

Mvh alfus

Arh, og det læser jeg først nu. Har godt nok en Listo men håber da også at mit svar kan bruges alligevel :roll: :wink:
19-08-2006 10:42
Citér
Bimf

Besked: #5

Hey tilykke med pexmaen, som jeg personligt synes har det fedeste udseende af kineserne.
Vil lige sige at den har altså også knap 3 heste og ikke 3,7 som mange siger!
Hvad jeg har set rundt på nettet så kan pexmaen nemmest komme til at rende hurtigtst (eller også har de det mest upræcise speedometer)Smil, bare ved at fjerne skruen under låget i kabu. samt den der sider på siden af kabu. og sørger for at der ikke bliver åbnet helt op for spjældet. Det er i hvert fald de eneste begrænsninger jeg har hørt om på Pexmaen! Og så skulle den gå 80!!!
Hvis du fjerner den der ventil/katalysator, får du en mere rolig motorgang, og slipper for at der bliver blæst meget varm luft fra udstødningen via ventilen og ind i luftfiltret, gir ingen mærkbar effekr, men mere skånsomt for moteren!
19-08-2006 13:05
Citér
Anonymous
Gæst

Besked: #6
Vedr. Pexma
Mange tak

Slk / Bimf

For hjælpen,

Vil helt absolut prøve det i har forslået.

Lige et spørgsmål mere, tror i ik der sidder en skive i vario?

og hvad med eventuelt dyse i karbu?

Men er nu godt klar over den ik skal gå med vildt mange omdrejninger . lidt syn man ik kan gøre ret meget mere ved gearingen, eller kan man ?
20-08-2006 08:16
Citér
Bimf

Besked: #7

Ofte er der en skive i varioen, men mener ik den er i pexmaen, hvis den render meget over de 30 efter du har fjernet skruen i kabu. er der nok ikke en skive i!
Har hørt rygter om man kan købe turbo til dem eftersom det er en 4-takter, men tror nu ikke det er en god ide på de små maskiner!
Prøv evt. at kigge på bl.a. dax.dk og baotianforum.com fra sverige.
Det mest gængse med gearingen er vel rullerne, og en dyse nogle numre større er nok en god ide, og direkte nødvendigt, hvis du fjerner røret i luftfiltret.
20-08-2006 18:10
Citér
Adversering
Anonymous
Gæst

Besked: #8

Pexma er et godt valg.
Jeg blev stopet af politiet på min pexma ,
som tog den med til eftersyn
Næste dag fik den udleveret uden anmærkninger ingen bøde
da kørte den stadig 80kmt

så med pexma er ingen problemer med hensyn
til bøder
20-08-2006 21:04
Citér
Anonymous
Gæst

Besked: #9
pexma
Det vil jeg prøve Bimf tak for det .

Det lyder sku godt pexman,
måske du kan fortælle hvad du har lavet ved din opsætning osv. ?
ku være lækkert at høre.

Nogen der ved om man kan få et speedometer der kan vise lidt mere til dem ? eventuelt fra en større model.

Mvh Alfus
21-08-2006 05:59
Citér
Bimf

Besked: #10

Mon ikke du slap for bøde pga det var et fjog der tog din maskine, hvis den er på rullefelt render den vel 80 uanset om der står pexma eller puch på! Man kan så håbe at 4taktere er så stille at de slet ikke gider teste dem!
Min mor er ansat ved Kolding Politi, og jeg ved de er ret træt af hurtige knallerter, og vil dem gerne til livs!
21-08-2006 12:11
Citér
Japper

Besked: #11

Pexman -
Hvor meget/hvad har du gjort ved din?

Bimf -
Det er jo ligegyldigt om den kan køre 80, hvis man bare ikke har sat ulovlige dele i eller fjernet begrænsninger. Hvis en godkendt scooter har alle de begrænsninger den skal, og der ikke er sat tun på, så er den lovlig uanset topfart.
Noget helt andet er så at det kun er tilladt at køre 45, så hvis du kører over 58,5 kan du få klip i kortet.

Cityscooter 2005, flere billeder i personlige galleri.
21-08-2006 15:12
Citér
Anonymous
Gæst

Besked: #12

en pexma er en 30 scooter så enten for man en bøde på 500kr for at den kan køre for hurtig
eller så slipper man hvis polities mekaniker ikke kan finde noget
for han checker den ikke på rullen
kigger kun er efter tun dele
mit bud er at de ikke kender 4 takt motor hos politiet
21-08-2006 20:17
Citér