Afstemning: Skal vi beholde DK eller skifte til Euro?
Beholde den danske krone og være stolte af den
Skifte til Euro
[Vis resulter]

Den danske krone eller euro til DK
emil-jensen

Gislinge 4532
Besked: #1
Den danske krone eller euro til DK
Det med at vi er medlem af EU og næsten alle medlemmer har euroen, så tænkte jeg på hvem herinde synes euro skal komme til dk eller om vi skal beholde den danske krone og være stolt af den?

Jeg er 100% på at vi BEHOLDER den danske krone og aldrig får euro til dk.
Kom med jeres holdninger og meninger Smil

Bil: Fiat Punto mk2.

En dreng på 19 der elsker og køre cross, atv, og knallert, og elsker at rode med motorer/knallert.

Min Vga Digita solgt til min mor i 2012.

Mangler læreplads som automekaniker, bil, bus, lastbil, bare en af dem så jeg kan begynde på uddannelsen.
02-12-2013 11:05
Citér
Adversering
K. Hansen

Randers
Besked: #2
RE: Den danske krone eller euro til DK
Dansk suverænitet Grin EU er nok meget godt for nogen, bare ikke for mig.

/Karen Hansen

Peugeot Speedfight 3 årgang 2011, 24/2 2013

"Timeline! This is no time to argue about time! We don't have the time!" Dr. Deanna Troi, U.S.S. Enterprise. ST FC
02-12-2013 11:16
Citér
Jps
Moderator

Lolland
Besked: #3
Vi skal naturligvis beholde den danske krone, når vi nu bor i Danmark. Men når det så er skrevet, så er Euro'en jo her i landet alligevel, beklageligvis. Mange virksomheder handler i Euro, og dem om det. Og så er jeg ellers bedøvende ligeglad med, at der kommer til at stå Danmark på mønter og sedler, plus at Dronningens portræt, også er på mønterne.

Og hvis Euro'en skulle komme hertil, så vil jeg ha' det samme beløb som jeg får i danske kr, udbetalt i Euro Grøn grin. Og priserne på alt her i landet, får samtidig et ordentligt hak opad, når/hvis den indføres. Det skete i Tyskland, så det sker også her. Og den tyske befolkning, så gerne de kom tilbage til D-Marken, efter det jeg har set/læst og ikke mindst hørt, når jeg har været i landet.

Det bedste eksempel, jeg kan give på prisforhøjelsen i Tyskland er, at en busbillet kostede 1 DM før indførslen og 1 Euro efter indførslen. Dvs. fra ca. 3,80 kr. til ca. 7,50 kr.

Big1 2001 114.000 km (solgt) Big2 (2009) 32.000 km. Big3 (2008) 14.000 km. Big4 (2010) 2600 km http://www.2wheeler.dk http://www.scootertossen.dk
02-12-2013 14:21
Citér
Quiks

Danmark.
Besked: #4
Vi skal da helt klart beholde den danske krone, hvis vi også gir os på det punkt så ender vi helt i EU´s vold.Græder

Håber ikke det sker i mit liv.

PS. Ovenstående skal ikke tage´s som en fornærmelse eller angreb, men man kan mange gange nemt misforstå noget en anden har skrevet.

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
03-12-2013 00:37
Citér
12V
Gæst

Besked: #5
Jeg ville gerne have Euroen, det ville gøre min hverdag lettere både privat og især på arbejdet.

Vi ville sikkert se priser stige, når butikker udnytter den nye valuta til at opdatere deres priser med et nøk opad. I starten, men det vil nok regulere sig selv når omsætningen falder. Især nu hvor vi direkte kan sammeligne vores priser med nabolandet tyskland.

Faktisk fulgte priserne i dk meget godt stigningerne som Euro landene oplevede i skiftet 2001-2002 (Svergies var endda højere). Vores lille krone er alligevel bundet meget tæt op ad Euroen, havde vi bare skiftet dengang Smil
http://commons.wikimedia.org/wiki/File:I...WE-GBR.svg

Jeg ved mange har en national følelse for kronen, måske kunne jeg trøste med at fortælle at euro mønter og sædler bærer nationale tegn? Så dronningen vil nok være at finde på nogle af dem Blink med øjet

Men jeg tror ikke vi får euro herhjemme, prognoserne viser den anden vej. Jeg klarer mig fint med dkk og en lommeregner, stærkere er mit ønske om euro i dk heller ikke. Og sådan er der nok mange der har det.

Mine 0,02 € Smil
03-12-2013 01:16
Citér
larsskive

Skive
Besked: #6
Vi skal beholde den danske krone, det er 100 procent Grin

Aprilia RS 50 1998
Aprilia RS 50 1998
Aprilia RS 50 1999
Suzuki DM 50