Søg Garagen Hej Gæst! Register

Er par spørgsmål vedr. Giantco Sprint EU30
#1
Hej. Jeg har lige købt en brugt Giantco Sprint EU30 fra 2008
Den har kørt km. 2.000+ og ser meget pæn ud.

Jeg konstaterede at skiven var fjernet da den havde en topfart på 50+ på speedometeret.
Jeg har nu købt en skive og sat den i, og scooteren kører 30/31 km/t målt efter de fartmålere der står i nærheden af hvor vi bor.

Spørgsmål 1:
Skal der normalt fjernes andet end skiven for at den kører km/t 50+ ?
Sådan som den kører nu er perfekt da den er lovlig, men jeg vil lige høre om der skal laves andet om/tilbage mht. dyse eller noget andet, så jeg ikke ødelægger noget ved at sætte skiven på igen.



El-starteren virker en gang imellem. Når den virker, starter scooteren med det samme, og når den ikke virker kommer det et lille klik/lyd, og alt strømmen forlader vist scooteren. (benzinmåler går i 0, som om der ikke er strøm på)
Jeg kan uden videre starte den på kick-starter, hvor den starter i første hug.
Jeg har ladet batteriet op, og der er fin strøm på.

Spørgsmål 2:
Hvor skal jeg starte med at fejlsøge?

På forhånd tak Grin
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet, så kan du også deltage i julekonkurrencen. :)

#2
(14-12-2011, 13:41)duusgaard Skrev: Hej. Jeg har lige købt en brugt Giantco Sprint EU30 fra 2008
Den har kørt km. 2.000+ og ser meget pæn ud.

Jeg konstaterede at skiven var fjernet da den havde en topfart på 50+ på speedometeret.
Jeg har nu købt en skive og sat den i, og scooteren kører 30/31 km/t målt efter de fartmålere der står i nærheden af hvor vi bor.

Spørgsmål 1:
Skal der normalt fjernes andet end skiven for at den kører km/t 50+ ?
Sådan som den kører nu er perfekt da den er lovlig, men jeg vil lige høre om der skal laves andet om/tilbage mht. dyse eller noget andet, så jeg ikke ødelægger noget ved at sætte skiven på igen.



El-starteren virker en gang imellem. Når den virker, starter scooteren med det samme, og når den ikke virker kommer det et lille klik/lyd, og alt strømmen forlader vist scooteren. (benzinmåler går i 0, som om der ikke er strøm på)
Jeg kan uden videre starte den på kick-starter, hvor den starter i første hug.
Jeg har ladet batteriet op, og der er fin strøm på.

Spørgsmål 2:
Hvor skal jeg starte med at fejlsøge?

På forhånd tak Grin

Eneste drosling på den, er skiven, så du behøver nok ikke bekymre dig mere .

Hvis batteriet har været helt "tømt" et par gange eller tre, risikerer du nemt, at det ikke mere vil holde strømmen, når du har ladet det op. Så prøv lige, at starte den med et andet batteri, f.eks. fra en bil, eller anden knallert. Hvis det løser problemet, er dit batteri "klappet sammen", og du skal have et nyt.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#3
#2
Drosling: Fantastisk - så behøver jeg ikke rode mere med det.
El-start: Jeg finder et andet batteri og tester med.
Svar
#4
Tillægsspørgsmål:
Jeg har en 12V lader til scooter-batterier.
Kan jeg sætte den til batteriet, og prøve for samme effekt?
Svar
#5
(14-12-2011, 14:00)duusgaard Skrev: Tillægsspørgsmål:
Jeg har en 12V lader til scooter-batterier.
Kan jeg sætte den til batteriet, og prøve for samme effekt?

Du kan godt prøve, men hvis det er "klappet helt sammen", vil det ikke give strøm nok til startmotoren, selvom du måler 12-14 volt på batteriet.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet, så kan du også deltage i julekonkurrencen. :)

#6
(14-12-2011, 14:11)kragen Skrev: Du kan godt prøve, men hvis det er "klappet helt sammen", vil det ikke give strøm nok til startmotoren, selvom du måler 12-14 volt på batteriet.

Okay, tak. Det kunne jo være smart Blink med øjet
Svar


Forum spring: